Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Mégane Coupé 1,2 TCe Life (2)

Saturday, 21. 06. 2014 - 23:34, Ivan Václavík   

Renault Mégane Coupé 1,2 TCe Life (2)

Aj s malým motorom má Mégane Coupé charizmu: Bez akýchkoľvek diskusií Renaultu Mégane karoséria kupé veľmi svedčí. Diódy pre denné svietenie sú zakomponované do nárazníka, vzadu nechýbajú senzory, ktoré signalizujú prekážku pri cúvaní. Vzhľadom na malé bočné okienko, cez ktoré je sťažený výhľad, je zvuková signalizácia prekážky (senzory v zadnom nárazníku) užitočnou pomôckou. Zvažujúca sa strecha totiž nielen že obmedzuje priestor na zadných sedadlách, ale zhoršuje aj výhľad šikmo dozadu.

ren-meg-coupe-9381g.jpg

Toto je základná charakteristika Renaultu Mégane Coupé, ktorý sme si požičali od slovenského importéra na druhý test s odstupom štyroch mesiacov. Budú naše skúsenosti po najazdení 11 000 km (ktoré medzitým absolvovali kolegovia) iné, ako keď sme jazdili s novým autom?

ren-meg-coupe-9372g.jpg

Opäť sme si overili, že takzvaná hands-free karta je sympatickou vstupenkou do sveta pohodlia: nastupovanie do auta, štartovanie tlačidlom a automatické zamykanie vozidla pri odchode - to všetko sa dá bez kľúča, len s kartou, ktorú máte pri sebe. Základný objem kufra 344 litrov postačuje na bežné využitie, po sklopení sedadiel je k dispozícii 991 litrov. Menší vstupný otvor, ani vysoká nakladacia hrana však nepotešia.

ren-meg-coupe-9373g.jpg

Riešenie s centrálne umiesteným rýchlomerom je praktické a podľa nás vyzerá efektne; digitálny rýchlomer pred vodičom doslova padne do očí. Tlačidlá na ovládacom paneli klimatizácie sú však zbytočne malé. Tieto, ako aj zopár ďalších postrehov sme už publikovali pri prvom teste tohto modelu (14. 2. 2014), na ktorý týmto odkazujeme.

Kupé s malým motorom Energy 1,2 TCe vo verzii Life sme otestovali prvý raz v polovici februára, v zimných podmienkach, aj keď sa ortuť teplomera cez deň šplhala k desiatke. Druhý test sme absolvovali pri teplotách nad 20 °C a spotreba - ako sme očakávali aj vzhľadom na zabehnutý motor s väčším počtom (13 000) najazdených kilometrov - sa znížila. Na bežné jazdenie je kultivovaný agregát ako stvorený, motor je mimoriadne tichý, jazda je príjemná, pričom aj pri pokojnom štýle jazdy má malý motor dostatočný elán. Jeho spojenie so 6° prevodovkou je v tomto modeli priam ideálnym riešením.

ren-meg-coupe-9374g.jpg

Maloobjemový turbomotor mal podľa výrobcu spotrebovať v kombinovanom režime len 5,3 l benzínu na 100 kilometrov, reálne sme dosiahli priemernú spotrebu medzi 7,1 litra. Na  vidieckych cestách nám displej ukázal priebežnú spotrebu 5,2 litra (2 250 otáčok pri 100 km/h), na diaľnici pri 130 km/h to bolo pri 2 800 otáčkach sedem litrov na 100 km. Predvídavosť šoféra pri jazde: 65 %.

ren-meg-coupe-9375g.jpg

Na porovnanie - pri prvom teste bol rezultát nasledovný: V kombinovanom režime spotreba takmer o tri litre vyššia ako deklaruje výrobca. S využitím tempomatu, ktorý sa ovláda veľmi jednoducho veľkými tlačidlami na ramenách volantu, sme dosiahli pri rýchlosti 100 km/h priebežnú spotrebu 5,7 litra. Na diaľnici (130 km/h) to bolo 7,9 litra a celkový priemer po ukončení testu 8,1 litra. V zime sme dosiahli s jednou nádržou benzínu dojazd 700 kilometrov, kým v lete to bolo o čosi viac - 750 km.

ren-meg-coupe-9376g.jpg

Na kvalitnom povrchu je jazda s týmto kupé príjemná, plavná a ľahko zláka k ostrejšiemu prejazdu zákruty. Ak sa rozhodnete pre športový štýl jazdy, očakávajte na hrboľatej vozovke mierne odskakovanie zadnej nápravy a v každom prípade zvýšenú spotrebu oproti bežnému, pokojnému štýlu jazdy.

ren-meg-coupe-9378g.jpg

Na záver podčiarkujeme niektoré detaily čo sa týka vybavenia: v kupé šetrí palivo systém Stop&Start s neuveriteľne ultrarýchlym štartovaním motora; automaticky zistí polohu každého piesta a vstrekne palivo do valca s najvýhodnejšou polohou. Opätovné naštartovanie je preto okamžité. K dispozícii je tiež indikátor radenia. Cez veľké dvere sa dobre nastupuje na predné sedadlá, nesmie však vedľa vás zaparkovať na tesno iný vodič. Dvere kupé sú totiž z kategórie veľkorozmerných.

ren-meg-coupe-9385g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Renault Mégane Coupé 1,2 TCe

Objem motora (cm3) 1 197
Výkon (kW/k) 85/115
Krútiaci moment (Nm) 190
Max. rýchlosť (km/h) 185
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,3
(Skutočná spotreba pri teste: 7,1)

Cena testovanej verzie 16 630 €
Najlacnejšia verzia 13 830 €

+ Výrazné plusy
Pohodlné predné sedadlá s dobrou oporou
Tichý, kultivovaný motor
Prehľadný systém R-Link
Výborný podvozok, aerodynamika, brzdy
- Najväčšie mínusy
Zhoršený výhľad dozadu
Vyššia spotreba paliva pri dynamickej jazde
Vysoká nakladacia hrana v kufri

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri