Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Meriva 1,6 CDTI Cosmo

Saturday, 14. 06. 2014 - 08:55, Ivan Václavík   

Opel Meriva 1,6 CDTI Cosmo

Dokáže rozmaznávať celú rodinu: Ak hľadáte šikovné, možno troška menšie rodinné auto, do ktorého sa pohodlne nastupuje a ktoré sa nebude v kopcovitom teréne ťarbavo štverať nahor - mali by ste upriamiť pozornosť aj na Opel Meriva. Jeho dvere (FlexDoors) sa otvárajú pri stredovom stĺpiku od seba, do pravého uhla, takže nastupovanie, usádzanie malých detí, či naloženie kočíka do batožinového priestoru je doslova hračkou.

opel-16gelb-meriva-9371g.jpg

Veľmi rýchlo zistíte, že tento van (dĺžka 4,3 m, šírka 1,6 m) s dieselovým motorom 1,6 CDTI jazdí veľmi ticho, pritom dynamicky, že má výborné brzdy a hoci sa pri rýchlom prejazde zákruty mierne nakláňa, spoľahlivo drží zvolenú stopu. Najmä na druhý, tretí a štvrtý rýchlostný stupeň zrýchľuje Meriva znamenite, takže predbiehanie s ňou je maximálne bezpečné. Ak tomuto autu môžete niečo vyčítať, tak sú to malé vonkajšie zrkadlá. A tiež množstvo drobných tlačidiel na stredovej konzole prístrojového panelu. Spolujazdcovi vpredu nemusí vyhovovať vysoký posed.

opel-13gelb-meriva-9368g.jpg

Cestujúci vzadu môžu využiť výhody systému posuvných sedadiel FlexSpace. Pri obsadení štyrmi osobami sa dajú krajné sedadlá posunúť viac dozadu, pričom sa súčasne posunú bližšie k sebe a tým sa dosiahne komfortnejšie využitie priestoru. Základný objem kufra je 400 litrov, no po sklopení zadných sedadiel dosahuje 1 500 litrov (po strop).

opel-7gelb-meriva-9361g.jpg

V meste sa hlási k slovu systém stop&start, ktorý šetrí palivo pri čakaní pred semaformi a pohotovo aktivuje štart motora po stlačení spojkového pedálu. Indikátor radenia uľahčuje vhodný čas na zmenu prevodového stupňa. Prevodovka ich má šesť a posledný je vhodný najmä pri jazde na diaľnici.

opel-10gelb-meriva-9364g.jpg

Usmievavý predok auta si všimnete aj na diaľku. Vydarený facelift zahŕňa väčšiu masku chladiča, ktorá tento automobil vizuálne rozširuje a s bohatším chrómovaním teraz vyzerá Meriva luxusnejšie. Prospeli aj úpravy nárazníka a predných svetiel. Adaptívne halogénové svetlomety dobre osvetľujú vozovku v noci, cez deň má Meriva LED pásiky. Osvetlenie sa stlmí pri zapnutí smeroviek, čo je užitočný príspevok k bezpečnosti jazdy, keďže je lepšie viditeľná rozsvietená smerovka.

opel-5gelb-meriva-9359g.jpg

Nad pasažiermi v aute je veľké panoramatické strešné okno s elektricky posuvnou clonou (za príplatok 700 €).
Súprava Cosmo Premium (770 €) zahŕňa zatmavené zadné okná, termoreflexné čelné sklo, automatickú duálnu klimatizáciu a palubný počítač. V testovanom aute sme mali Aj vyhrievanie volantu a predných sedadiel, čo ocení motorista najmä v zime a parkovacie senzory vpredu i vzadu. Súprava Cosmo Plus 3 vyjde na 870 €.

opel-12gelb-meriva-9366g.jpg

Špecialitou Merivy je posuvná a vyberateľná lakťová opierka s držiakmi nápojov FlexRail. Jedna je na koľajničkách medzi prednými sedadlami a druhá v strede zadných sedadiel. Farebný 7" displej slúži audiosystému Navi 950 Europe, k dispozícii je tiež bluetooth, sedem reproduktorov a konektivita IntelliLink. Tento špás však nie je lacný - v cenníku uvádza Opel príplatkovú sumu 5 230 €. Žiaľ, na testovanom vozidle sme nemali integrovaný nosič dvoch bicyklov FlexFix.

opel-3gelb-meriva-9357g.jpg

Pri šoférovaní Merivy s prívlastkom Cosmo sme získali - odhliadnuc od drobných nedostatkov - tie najlepšie dojmy. Ocenili sme tiež nenápadný asistenčný systém pri rozjazde do kopca, ktorý na chvíľu „podrží" aj plne obsadené vozidlo a zabráni jeho cúvnutiu dozadu. S novým motorom je Meriva ako pokropená živou vodou. Úplne nový turbodiesel s objemom 1,6 litra nahrádza doterajší agregát 1,7 l. Ako sme už uviedli, má tichý a kultivovaný chod, rýchlo a presne reaguje na zošliapnutie pravého pedálu a disponuje prekvapujúcou silou. Vydarenému motoru sekunduje výborný podvozok, ktorý dokáže aj s nízkoprofilovými pneumatikami 225-45 R 17 neuveriteľne dobre tlmiť nerovnosti vozovky.

opel-2gelb-meriva-9356g.jpg

Jazdné vlastnosti sú skutočne veľmi príjemné. Pri šetrnej a rozvážnej jazde dokáže nový agregát jazdiť s priemernou spotrebou okolo šesť litrov; v našom prípade to bolo presne 6,0 litra. Pri ustálenej stovke a s aktívnym tempomatom sme dosiahli pribežnú spotrebu len 4,5 litra nafty. Na diaľnici sme dokázali jazdiť za 5,2 litra. Príjemným konštatovaním je reálny dojazd 800 kilometrov na jednu nádrž paliva. Údaj výrobcu o priemernej spotrebe (4,4 l/100 km) však posielame - napriek všetkým prednostiam motora - do ríše fantázie.

opel-6gelb-meriva-9360g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Opel Meriva 1,6 CDTI

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 100/135
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 197
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,4
(Skutočná spotreba pri teste 6,0)

Cena testovanej verzie 10 990 €
Najlacnejšia verzia 21 920 €

+ Výrazné plusy
Tichý chod motora, zrýchlenie
Výborné brzdy, príjemný podvozok
Posuvné sedadlá FlexSpace
- Najväčšie mínusy
Malé vonkajšie spätné zrkadlá
Množstvo drobných tlačidiel

 

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri