Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport ADAS

Wednesday, 04. 06. 2014 - 17:28, Ivan Václavík   

Honda Civic 1,8 i-VTEC Sport ADAS

Osem užitočných asistentov vás nenechá v štichu: Píp tam, píp tu - pípanie sa ozýva zo všetkých strán. Tak to vyzerá v kabíne Hondy Civic deviatej generácie, ktorá je vybavená balíkom bezpečnostných asistentov ADAS. Importér uznávanej japonskej značky nám poskytol na zvyčajný test práve túto verziu populárneho modelu.

h-civic-9343g.jpg

ADAS 1, ako sa balík nazýva, obsahuje osem užitočných asistentov alebo systémov: protikolízny systém (do rýchlosti 30 km/h), varovanie pred čelnou zrážkou, akustické varovanie pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (súčasne sa rozsvieti ikona pred vodičom), systém rozpoznávania dopravných značiek, vo vonkajších zrkadlách je detekcia objektov v mŕtvom uhle, pričom sa rozsvieti oranžová ikonka. Ďalej je to asistent pri cúvaní z boxu (napríklad na parkovisku obchodného centra), automatické prepínanie diaľkových svetiel na stretávacie, ak ide oproti iné vozidlo a vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou.

h-civic-9344g.jpg

V testovanej verzii sme mali k dispozícii Multimediálný LCD displej (i-MID), na ktorom sa zobrazovali všetky potrebné údaje, ďalej tlačidlo ekonomického režimu ECON, indikátor radenia pre ekonomickú jazdu a vypínateľný systém stop&start, ako aj aktívny elektrický posilňovač riadenia. Parkovacie senzory (vpredu i vzadu) akusticky aj vizuálne signalizujú blízkosť prekážky pri vozidle. Ovládanie palubného počítača je však ťažkopádne; napríklad spojenie bluetooth, nastavenie navigácie a podobne.

h-civic-9354g.jpg

Vyhrievané predné sedadlá sú dobre anatomicky tvarované a poskytujú dostatočnú bočnú oporu tela v zákrutách. Predné sedadlá majú spolu s volantom dobrý rozsah nastavenia, sedadlo šoféra je výškovo nastaviteľné. Na zadných sedadlách je dostatok miesta na kolená i nad hlavou a cez veľké dvere sa dobre vystupuje. Na zvýšenie pohodlia majú pasažieri vpredu i vzadu lakťové opierky.

h-civic-9352g.jpg

Magické sedadlá (Magic Seats) umožňujú viacero variácií usporiadania interiéru podľa počtu pasažierov a množstva batožiny. Základný objem kufra je 467 litrov, po sklopení zadných sedadiel vojde po hranu okien batožina s objemom 1 200 litrov. Pravdaže, po sklopení zadných sedadiel nie je problémom ani odvezenie bicyklov, či lyží - pokiaľ má vodič v aute len jedného spolujazdca.

h-civic-9346g.jpg

Efektné i praktické sú športové hliníkové pedále. Vonkajšie spätné zrkadlá sa dajú elektricky sklopiť do strany. Mikroanténa v tvare žraločej plutvy na streche a malé „krídelká" na zadných blatníkoch dotvárajú imidž auta z profilu. Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný kožený volant dobre padne do dlaní. Tlačidlá na ovládanie tempomatu s obmedzovačom rýchlosti sú na pravom ramene volantu, vľavo je ovládanie informačného systému, rádia a telefónu. Vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou príde vhod najmä počas nočnej jazdy. Duálna automatická klimatizácia účinkuje okamžite a s dostatočnou intenzitou.

h-civic-9351g.jpg

Podvozok je nastavený komfortne, s citlivým plynovým pedálom treba zaobchádzať opatrne, ak nechcete spôsobiť vír v nádrži. Spojka má jemné ovládanie, pracuje sa s ňou pohodlne a bez vynakladania sily. Dráhy radenia rýchlostných stupňov sú krátke, pohyb páky je príjemný, rýchlostné stupne zapadajú rýchlo. S radiacou pákou však prídete do kontaktu častejšie, než by ste si mysleli, lebo motor má výraznejší záťah až keď ručička otáčkomera prejde do druhej polovice kruhovej stupnice - teda približne medzi 4 500 až 6 500 otáčkami za minútu.

h-civic-9353g.jpg

Pri nízkych otáčkach pracuje agregát ticho a v meste môžete jazdiť bez problémov aj na šestku. Spotreba sa pri plynulej jazde pohybuje okolo siedmich litrov na 100 km. Mimo mesto sme jazdili s aktívnym tempomatom (100 km/h) za 5,5 litra, avšak na diaľnici pri 130 km/h to už bolo 7,3 litra. A nad touto hranicou odber paliva rýchlo stúpa.

h-civic-9345g.jpg

Pri stredných otáčkach je tento Civic bez výraznej chuti akcelerovať a javí sa ako lenivec. Po prekročení 4 500 otáčok sa zrýchlenie výrazne zlepší, avšak motor je badateľne hlučnejší. Samozrejme, spotreba ide pri takom štýle jazdy razantne nahor. S jednou nádržou paliva sme mali dojazd 600 kilometrov a priemernú spotrebu 7,1 litra.

h-civic-9347g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Honda Civic 1,8 i-VTEC

Objem motora (cm3) 1 798
Výkon (kW/k) 104/142
Krútiaci moment (Nm) 174
Max. rýchlosť (km/h) 215
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,1
(Skutočná spotreba pri teste 7,1)

Cena testovanej verzie 19 290 €
Najlacnejšia verzia 15 590 €

+ Výrazné plusy
Spotreba pri nižších otáčkach motora
Magic Seats, variabilný priestor na batožinu
Podvozok, účinné brzdy, radenie, spojka
- Najväčšie mínusy
Spotreba pri vyšších otáčkach motora
Ovládanie palubného počítača

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri