Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Dacia Duster 1,2 TCe 2WD Exception

Monday, 30. 06. 2014 - 21:13, Ivan Václavík   

Dacia Duster 1,2 TCe 2WD Exception

Benzínová verzia zatieni diesel v dynamike: S odstupom štyroch mesiacov sme postupne otestovali dieselovú verziu Dacie Duster s pohonom všetkých kolies (v polovici februára) a teraz Duster s pohonom prednej nápravy a malým, ale dynamickým benzínovým motorom 1,2 TCe. Pre vás, milí čitatelia, bude iste zaujímavé svedectvo oboch testov ak rozmýšľate, pre ktorú verziu sa rozhodnúť.

dustern9398g.jpg

Začiatkom roka testovaná najdrahšia verzia Exception s turbodieselovým motorom a pohonom všetkých kolies sa určite vydarila z hľadiska dizajnu a je veľmi dobre vybavená. Dve tretiny predchádzajúcej vety plne platia aj pre teraz testovanú benzínovú alternatívu. Čo sa týka vybavenia Dacie Duster 1,2 TCe Exception s výlučne predným pohonom, z vybavenia spomeňme štyri elektricky ovládané okná, manuálnu klimatizáciu, tempomat s ovládaním na volante, ako aj navigáciu a bluetooth. Funkcie multimediálneho navigačného systému Media NAV (navigácia, telefón, rádio, médiá) sa ovládajú jednoducho a intuitívne; na dotykovom 7-palcovom displeji sú dobre čitateľné. Nazdávame sa, že aj toto vybavenie - a za priateľskú cenu auta - uspokojí viacerých motoristov, ktorí nemajú peniaze na rozdávanie.

dustern9409g.jpg

Schránka pred spolujazdcom je dostatočne objemná, avšak volant je nastaviteľný len výškovo. Nie každému bude vyhovovať vysoký posed šoféra a spolujazdca vpredu. Opakujeme konštatovanie z testu Dustera 4WD, že tri otočné ovládače klimatizácie majú nezreteľne označenú aktuálnu polohu, takže orientácia vodiča počas jazdy je sťažená. Duster má denné svietenie, avšak výrobca toto nerieši diódami, ale konvenčnými žiarovkami. Na streche dominujú masívne lyžiny, s ktorými auto pôsobí pri pohľade zboku majestátnejšie.

dustern9402g.jpg

Aj Duster 2WD má za druhým radom sedadiel dostatočný priestor s objemom 475 litrov, ktorý sa dá zväčšiť po sklopení zadných operadiel až na 1 636 litrov. Žiaľ, operadlá nie sú po sklopení v rovine s podlahou kufra, ale zostanú mierne vyklopené. Pri jazde vo dvojici však pohodlne naložíte dva bicykle.

dustern9407g.jpg

V testovanom aute sme mali 6°manuálnu prevodovku, ktorej prvé dva stupne sú veľmi krátke. V praxi to znamená rýchlejšie radenie až po trojku, no potom je dynamika jazdy výborná a motor akceleruje nad očakávanie svižne. Zrýchlenie testovanej benzínovej verzie je dostatočne dynamické - najlepšie zo všetkých Dusterov - čo sme si overili najmä pri predbiehaní. Mäkší podvozok dobre tlmí nerovnosti a pochvalu si zaslúžia účinné brzdy. Aj stabilita vozidla v zákrute je dobrá, vo zvolenej stope ho nerozhodia ani malé nerovnosti. Pri rýchlosti nižšej ako 120 km/h sa neprenáša do kabíny výrazný hluk.

dustern9406g.jpg

Pri aktivovanom tempomate a rýchlosti 100 km/h nám ukázal displej na rovine priebežnú spotrebu 5,8 litra, na diaľnici (130 km/h) stúpla na 7,3 litra, čo je však približne rovnaká hodnota, akú sme namerali pri teste dieselovej štvorkolky (!?). Tak, či onak - dojazd 600 km na jednu nádrž nafty (pri optimálnych podmienkach) nás neuspokojil. Ukazovateľ dojazdu po zostatku 200 km odpočítava kilometre čertovsky rýchlo. Napokon sme dosiahli v kombinovanom režime priemernú spotrebu 7,5 litra, ale diaľnicu sme využívali len sporadicky, teda menej, než zvyčajne.

dustern9404g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Dacia Duster 1,2 TCe
Objem motora (cm3) 1 199
Výkon (kW/k) 92/125
Krútiaci moment (Nm) 205
Max. rýchlosť (km/h) 175
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,3
(Skutočná spotreba pri teste 7,5)

Cena testovanej verzie 13 790 €
Najlacnejšia verzia 9 990 €

+ Výrazné plusy
Pohodlný podvozok, výborné brzdy
Dynamika motora prekvapí razanciou
Dobrá stabilita vozidla v zákrute
- Najväčšie mínusy
Volant je nastaviteľný len výškovo
Zadné operadlá po sklopení nie sú v rovine

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri