Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC Lifestyle

Friday, 04. 07. 2014 - 22:37, Ivan Václavík   

Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC Lifestyle

Zelené trojuholníčky symbolom úspornej jazdy: S krátkym časovým odstupom od testu benzínového kombi Honda Civic (má označenie Tourer) nám slovenský importér poskytol na testovanie jeho dieselovú verziu. Vybavenie modelu Lifestyle je zhodné, takže pri porovnávaní sme sa sústredili najmä na jazdné vlastnosti. Najskôr však zopakujme základnú charakteristiku interiéru.

dies-civic-tour-9413g.jpg

Ten vyniká nevšedne veľkým batožinovým priestorom, ktorý prekonáva i dosiaľ dominujúcu Octaviu Combi. Batožinový priestor so základným objemom 624 litrov (po sklopení zadných operadiel až 1 668 l) stavia Civic Tourer jednoznačne na prvú pozíciu v segmente kombi nižšej strednej triedy. Z hľadiska veľkosti batožinového priestoru tento elegantný automobil nekompromisne deklasuje ostatných konkurentov v segmente.

dies-civic-tour-9421g.jpg

Keďže inžinieri presunuli palivovú nádrž pod predné sedadlá, k dispozícii je ideálne rovná podlaha, neprekáža tu žiadny schod. Úžasnou vlastnosťou je tiež možnosť kolmého vyklopenia sedákov zadných sedadiel (Magic Seats) - dajú sa totiž veľmi jednoducho vyklopiť nahor, čím vznikne vhodný priestor na prevážanie vysokých alebo širokých predmetov.

civic-tourer-9324ga.jpg

Všetky ovládacie prvky vrátane krátkej radiacej páky 6-stupňovej manuálnej prevodovky má šofér na dosah ruky. Predné sedadlá verzie Lifestyle sú vyhrievané, dobre tvarované a neunavia ani na dlhšej trase. Vpredu nájdu dostatok miesta aj vyšší jedinci. Zadné dvere sa otvárajú takmer v uhle 90° - takže ani najväčší frfloši nemajú dôvod sťažovať sa. Zostáva i dostatok miesta na kolená a nad hlavami.

dies-civic-tour-9414g.jpg

Duálna klimatizácia umožňuje na dlhých cestách vytvoriť v kabíne príjemnú atmosféru. Na ramenách volantu je ovládanie rádia, telefónu, informačného systému, ako aj tempomatu. Stále však pretrváva naša kritika krkolomného nastavovania služby Bluetooth. Počas jazdy je nastavovanie alebo vyhľadanie telefónneho čísla priam nemožné, a tak sme radšej telefonovali s hlasitým režimom priamo cez mobil.

dies-civic-tour-9415g.jpg

V čom sa odlišujú tieto rovnaké autá s benzínovým alebo dieselovým motorom? Samotná jazda s týmto kombi je v oboch prípadoch príjemná, vodič má tri možnosti nastavenia účinku tlmičov: Comfort, Normal a Dynamic. Systém stop&start reaguje pohotovo a komu nevyhovuje, môže ho vypnúť. Účinne, už na ľahký dotyk pedálu, reagujú brzdy, čo je u Hondy už roky samozrejmosťou. Podvozok spoľahlivo udrží vozidlo v zákrute aj pri ostrejšom prejazde, pozorovali sme však tendenciu k miernej nedotáčavosti.

dies-civic-tour-9416g.jpg

Tlačidlo ECON umožňuje ekonomickú jazdu; dva trojuholníčky nad volantom sa postupne sfarbujú zo zelenej farby až do modra a signalizujú tak vodičovi, že jazdí neekonomicky. Najmä začiatočníkom príde vhod indikátor radenia rýchlostí v zornom poli šoféra. A tiež parkovacie senzory vpredu i vzadu, ktoré patria do vybavenia Lifestyle.

dies-civic-tour-9417g.jpg

Dieselová verzia bola v priebehu testovania - podľa očakávania - výrazne dynamickejšia ako benzínová. Rozdielna veľkosť krútiaceho momentu bola rozoznateľná od prvých kilometrov. Kým benzínový motor sme museli vytáčať do vyšších obrátok, dieselový plynule zrýchľoval už od 1 500 otáčok. Tomu zodpovedala aj nižšia hladina hluku v kabíne. Jednoznačne teda odporúčame dieselovú verziu, hoci inak je Honda povestná svojimi vynikajúcimi benzínovými agregátmi. V prípade kombi to však určite neplatí, „lenivček" - ako sme pracovne nazvali benzínový motor - nás v ponuke tohto japonského modelu sklamal.

dies-civic-tour-9418g.jpg

Kladne hodnotíme naladenie podvozku, pričom vzadu sa objavili - v modelovom rade Civic po prvý raz - adaptívne kvapalinové tlmiče. Výrobca ich štandardne dodáva vo verziách Lifestyle (tú sme testovali) a Executive. Práve tento systém dovoľuje spomínané nastavenie troch režimov (Normal, Comfort a Dynamic), pričom vplyv na jazdné vlastnosti je badateľný okamžite. Všetky tri režimy výborne filtrujú nerovnosti vozovky a výrazne obmedzujú nakláňanie karosérie v zákrute. Dynamic je však o poznanie tvrdší a teda viac vyhovuje športovému štýlu jazdy.

dies-civic-tour-9419g.jpg

Z hatchbacku prevzala Honda Civic Tourer len to najlepšie. Predovšetkým v kombi dominuje rekordný batožinový priestor, auto vyniká pohodlím v kabíne a výborný podvozok z neho robí komfortné rodinné vozidlo. Za zmienku stojí nízka nakladacia hrana a tiež úplne rovná podlaha. Odporúčame prečítať si aj test benzínovej verzie, kde uvádzame viaceré ďalšie technológie, ktoré sú v tomto automobile k dispozícii.

dies-civic-tour-9420g.jpg

Samostatnou kapitolou je spotreba dieselového agregátu. V porovnaní s benzínovým (na spodnej snímke) je logicky úspornejší, navyše aj dynamickejší. Toto kombi je v súčasnosti dokonalým prototypom všestranného rodinného vozidla. Má dojazd 900 kilometrov, priemerná spotreba po skončení testu bola 5,1 litra na 100 km. Kto dokáže jazdiť ekonomicky, pri rýchlosti 100 km/h môže prekonať všetky očakávania - nám sa podarilo jazdiť v režime ECON s okamžitou spotrebou 3,2 litra. Po vypnutí tlačidla ekonomickej jazdy bola priebežná spotreba 4 litre. Na diaľnici, pri 130 km/h, nám displej ukázal okamžitú spotrebu 5 litrov. Jednoznačne teda môžeme potvrdiť, že Honda Civic Tourer s novým dieselovým agregátom sa oplatí - odmenou sú predovšetkým malé finančné náklady pri tankovaní nafty.

civic-tourer-9322ga.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC

Objem motora (cm3) 1 597
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 300
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,9
(Skutočná spotreba pri teste 5,1)

Cena testovanej verzie 23 540 €
Najlacnejšia verzia 19 090 €

+ Výrazné plusy
Naladenie podvozku, adaptívne kvapalinové tlmiče
Nevšedne veľký batožinový priestor
Malé finančné náklady pri tankovaní nafty
- Najväčšie mínusy
Krkolomné nastavovanie služby Bluetooth

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri