Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Laguna Coupé 2,0 Monaco GP 4Control

Friday, 10. 08. 2012 - 10:52, Ivan Václavík   

Renault Laguna Coupé 2,0 Monaco GP 4Control

Zdatný šofér ju dokáže doslova vychutnať: Unikátna a ušľachtilá silueta modelu Laguna Coupé pôsobí dojmom, že je načrtnutá jedným ťahom ceruzkou. Hlavná línia karosérie sa začína pri nových predných LED svetlometoch, ktoré dávajú tušiť horúci temperament. A ten v sebe nová Laguna Coupé jednoznačne má. Nastaviteľné bixenónové predné svetlomety, zvýraznené novými LED svetlami, svietia silným bielym svetlom.

laguna-coupe6963g.jpg

Mohutná predná maska, diódové svetlomety, rovnako ako dve výfukové koncovky umocňujú športový vzhľad tohto francúzskeho kupé a zároveň vypovedajú o prítomnosti výkonnej mechaniky. Krivka strešného oblúka, vysoké boky, impozantné kolesá... - to všetko spĺňa atribúty elegantného športového kupé. Do mohutných zadných blatníkov sú vhodne horizontálne zakomponované dlhé a štíhle zadné svetlá. Celkovo vyžaruje z dizajnu ladnosť a dynamický duch.

laguna-coupe6964g.jpg

Renault svojím atraktívnym kupé so sympatickým názvom Laguna jednoznačne nesklamal priaznivcov tejto značky, ktorí hľadajú nevšedný športový model. A nejde pritom o vizuálnu stránku len zvonka, ale aj v samotnom interiéri. V ňom dominuje komfort, ušľachtilé materiály a špičkové technológie. Jeho luxus spočíva v kvalite zhotovenia, ako aj v bohatej výbave.

laguna-coupe6957g.jpg

Stačí mať pri sebe kartu a široké dvere vozidla sa automaticky otvoria. Motor naštartujete bez toho, aby bolo potrebné zasunúť kartu do čítacieho zariadenia. Výhoda širokých dverí, ktoré sa otvárajú vo veľkom uhle, spočíva v pohodlnom nastupovaní a vystupovaní. No na stiesnených parkoviskách má čo robiť aj štíhly človek, aby sa dostal z auta - keďže na poriadne otvorenie dverí nezostáva miesto.

laguna-coupe6965g.jpg

Tempomat, respektíve obmedzovač rýchlosti sa aktivujú tlačidlom na stredovom paneli. Nastavená rýchlosť sa upravuje veľmi jednoducho veľkými tlačidlami na volante.

laguna-coupe6970g.jpg

Navigačný systém Carminat TomTom je známy svojou jednoduchosťou a používateľskou ústretovosťou. Hlboké a pohodlné (anatomicky tvarované) sedadlá sú všade vybavené nastaviteľnými opierkami hlavy, takže každý cestujúci si môže nastaviť pozíciu, aká mu najlepšie vyhovuje. Na zadných sedadlách sa dá rovnako komfortne absolvovať i dlhšia trasa, avšak toto konštatovanie sa týka len dospelých, ktorých výška nepresahuje 175 cm.

laguna-coupe6968g.jpg

Vybavenie kupé zahŕňa automatickú duálnu klimatizáciu, impulzné ovládanie okien na dverách, rozsvietenie výstražných svetiel v prípade núdzového brzdenia, či nárazu, ako aj sklopné, elektricky nastaviteľné vonkajšie zrkadlá a uzáver palivovej nádrže s integrovanou záklopkou. Predné sedadlá sú vyhrievané, zadné sa sklápajú pomocou páčok v kufri. Vhodne je umiestnené ovládanie navigácie na stredovom paneli medzi prednými sedadlami. Za nedostatok považujeme - vzhľadom na veľkosť dverí - chýbajúce priehlbiny na dverách (v lakťovej opierke), ktorými by sa veľké dvere dali pritiahnuť, ak sú maximálne otvorené. Batožinový priestor s objemom 423 litrov je dostatočne priestranný, do jeho útrob sa však musíte doslova vplaziť. Taký je hlboký.

laguna-coupe6960g.jpg

Laguna Coupé disponuje všetkými v súčasnosti využívanými bezpečnostnými prvkami. Spomeňme napríklad elektronický stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom ASR s kontrolou nedotáčavosti. Takže jazda je dynamická, bezpečná a zdatný šofér ju môže doslova vychutnávať.

laguna-coupe6969g.jpg

Pri prejazde dlhou zákrutou zadná náprava dokonale kopíruje stopu, netreba toľko pohybovať volantom a podvozok Laguny Coupé je aj pri rýchlom prejazde zákrutou stabilný, pričom sa výrazne nenakláňa. Pochváliť môžeme razantné zrýchlenie a tiež presvedčivé brzdy, ktoré v prípade nutnosti výrazne spomalia vozidlo. Podvozok výborne tlmí nerovnosti vozovky, takže aj prejazd cez klasické slovenské asfaltky plné jám a hrboľov pasažieri vnímajú len okrajovo.

laguna-coupe6962g.jpg

Počas jazdy sa dvere automaticky uzamknú - s možnosťou odpojenia a automatickým odomknutím v prípade nárazu. Na zaistenie optimálnej bezpečnosti je počítač systému 4Control prepojený s elektronickými systémami ESP & ABS. Podvozok 4Control so štyrmi riaditeľnými kolesami dostanete za príplatok 1 600 €. Zadné kolesá sa natáčajú v zákrute od rýchlosti 60 km/h. V testovanom aute sme mali aj kožené čalúnenie SL Monaco (+1 200 €) a vyhrievané predné sedadlá (+250 €). Fajnšmekri ocenia audiosystém Premium Bose s ovládaním na satelite pod volantom a 10 reproduktormi (+600 €).

laguna-coupe6966g.jpg

Ešte sme dlžní informácie o spotrebe. Pri rýchlosti 100 km/h ukázal displej hodnotu 6,6 litra, pri 130 km/h na šestku s aktivovaným tempomatom to bolo 7,5 litra, v kombinovanom režime sme dosiahli priemernú spotrebu 8,8 litra na 100 km. Celkový dojazd bol 600 km.

laguna-coupe6967g.jpg

Na záver tohto testu dodajme, že v hodnotení spoľahlivosti Nemeckého automobilového klubu ADAC sa Laguna III v roku 2008 umiestnila na 2. mieste spoločne s Audi A4 a Mercedesom triedy C.

laguna-coupe6975g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Renault Laguna Coupé 2,0

Objem motora (cm3) 1 998
Výkon (kW/k) 150/205
Krútiaci moment (Nm) 300
Max. rýchlosť (km/h) 236
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 7,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,0

Cena testovanej verzie 32 490 €
Najlacnejšia verzia 32 490 €

+ Plusy
Dynamika jazdy, stabilita v zákrutách
Príjemný podvozok výborne tlmí nerovnosti
Systém 4Control
- Mínusy
Chýba priehlbina na lakťovej opierke dverí

Fotogaléria: Renault Laguna Coupé Monaco GP



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri