Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi

Thursday, 16. 08. 2012 - 15:57, Ivan Václavík   

Dacia Sandero Stepway 1,5 dCi

Dizajnom karosérie určite upúta zraky okolia: Len čo sa na toto auto pozriete, nadobudnete dojem, že so Sanderom Stepway môžete zažiť zaujímavé dobrodružstvo. Blatníky sú lemované plastmi, nárazníky sú „poistené" vpredu i vzadu hliníkovým krytom, čo vás nepriamo nabáda odvážne si vybehnúť do horského prostredia. Tam určite oceníte dobrú priechodnosť terénom. A hliníkové strešné lišty dodávajú tomuto autu správny punc.

sandero-stepway6985g.jpg

Už krátko po rozjazde vnímate na asfaltovej ceste príjemný podvozok, ktorý ochotne žehlí tradičné nerovnosti na slovenských vozovkách. Pri prejazde zákrut nové Sandero Stepway pomerne dobre drží zvolenú stopu, aj keď menej skúseného šoféra môže trošku vystrašiť mierne nakláňanie karosérie. Chválime dostatočne účinné brzdy a najmä malý polomer otáčania, ktorý citeľne uľahčuje manévrovanie s vozidlom v stiesnenom priestore. Napríklad v horách alebo na parkovisku.

sandero-stepway6986g.jpg

Dynamický motor dokáže spoľahlivo zrýchliť aj na diaľnici (pri rýchlosti 130 km/h), tu však citeľne vzrastie aerodynamický hluk, čo sa prejaví v kabíne na pribúdajúcich decibeloch. Na nerušené počúvanie rádia zabudnite... S piatimi rýchlostnými stupňami Sandero Stepway vystačí, odporúčame však skoršie preraďovanie, ak chcete účelnejšie využiť krútiaci moment. Najmä pri rozjazde stačí len na krátko nechať jednotku a hneď preradiť na vyššie stupne. Pri predbiehaní sa nebojte podradiť, dieselový agregát bez protestov ochotne zareaguje.

sandero-stepway6983g.jpg

Expresívne línie predných svetlometov dodávajú dizajnu nového modelu nádych modernosti a zvodnosti. Tvar dverových panelov v kabíne, s elegantnými chrómovanými kľučkami, ktorými bola vybavená testovaná verzia, prispieva k modernému vzhľadu priestoru pre cestujúcich. Všimli sme si však, že stierače očistia na prednom skle len malú plochu, čo môže spôsobiť, že na križovatke môžete v daždi prehliadnuť prekážku (stredový ostrovček).

sandero-stepway6984g.jpg

Aby sa výrobná cena auta zbytočne nezvyšovala, Dacia sa rozhodla pre jednoduchšie, strohé vybavenie interiéru - a tak sa majiteľ Sandera Stepway musí uspokojiť s manuálnym nastavovaním vonkajších zrkadiel, absenciou klimatizácie, hlučným ventilátorom a taktiež s tým, že volant nie je nastaviteľný výškovo, ani pozdĺžne.

sandero-stepway6990g.jpg

V kabíne máte (podľa vybavenia) pocit, že sedíte v nejakom starom aute - v skutočnosti však Sandero ponúkne relatívne slušné pohodlie. Napríklad sedadlá nás neunavili ani na dlhšej trase - ak neberieme do úvahy, že nie sú výškovo nastaviteľné. Pre pasažierov na zadných sedadlách chýbajú odkladacie priehradky. Kufor má objem 320 litrov - avšak pomerne vysoko umiestnenú nakladaciu hranu.

sandero-stepway6979g.jpg

Kým vnútri ponúka Dacia Sandero Stepway v najnovšej verzii ako plusy iba relatívny komfort a hospodárny agregát, zvonku vás výrazným spôsobom zaujme dizajn karosérie, ktorý sa jeho tvorcom jednoznačne vydaril. Základná verzia s malým motorom 1,2 litra stojí iba 6 490 €, avšak nami testovaná 1,6 dCi takmer dvojnásobok. Či je však cena silným tromfom tohto rumunského auta - čo je pre váhajúceho našinca rozhodujúci ukazovateľ - ponechávame na vaše posúdenie...

sandero-stepway6978g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Dacia Sandero 1,5 dCi

Objem motora (cm3) 1 461
Výkon (kW/k) 65/89
Krútiaci moment (Nm) 200
Max. rýchlosť (km/h) 162
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 13,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,0

Cena testovanej verzie 11 290 €
Najlacnejšia verzia 6 490 €

+ Plusy
Príťažlivý dizajn karosérie
Akcelerácia dieselového motora
Vyladenie podvozka, polomer otáčania
- Mínusy
Hlučný ventilátor, volant nie je nastaviteľný
Manuálne ovládanie vonkajších zrkadiel
Strohý interiér

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri