Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Renault Koleos 2,0 dCi

Friday, 05. 03. 2010 - 22:49, Ivan Václavík   

Renault Koleos 2,0 dCi

Francúzska automobilka Renault patrila k priekopníkom na trhu s jednopriestorovým (MPV) automobilom Espace, ale do kategórie športovo úžitkových vozidiel (SUV) vstúpila až po dlhom váhaní. Zrejme podľa hesla „nikdy nie je neskoro“ vytiahla svoj tromf na tomto poli až v marci 2008 na salóne v Ženeve, kde mal premiéru Renault Koleos. S jeho vývojom pomohol Nissan, výrobný závod Renault Samsung sa nachádza na kórejskom polostrove.

ren-koleos2242g.jpg

Pred Koleosom sa najviac priblížil k SUV Scénic s označením RX4, a tak sme plní očakávania preberali na zvyčajný 7-dňový test najvýkonnejší Koleos s dieselovým  motorom 2,0 dCi, ktorého výkon je 127 kW. Trošku konzervatívny dizajn napovedá, že tento model nebude trhať asfalt a už prvé kilometre naše predpoklady potvrdili. Desať sekúnd trvalo, kým sme sa z pokoja prepracovali na rýchlosť 100 km/h.

ren-koleos2244g.jpg

Na druhej strane sme ocenili možnosť voľby 2WD (s predným náhonom), pohon všetkých kolies s automatickým rozdeľovaním sily a tlačidlom sme mohli prepnúť aj na pozíciu LOCK – teda štvorkolka s uzáverom diferenciálu. Keďže sme mali verziu 4x4, nechýbalo ani tlačidlo s funkciou HDC (systém kontroly rýchlosti v prudkom klesaní) a HSA (asistent pri rozjazde do svahu).

ren-koleos2248g.jpg

Štartuje sa tlačidlom a dvere vozidla sa otvoria po dotyku kľučky – stačí mať pri sebe inteligentnú elektronickú kartu diaľkového ovládania. Na volante sú veľké tlačidlá, ktorými šofér nastavuje tempomat. S ním sme dosiahli na šestke pri ustálenej rýchlosti 100 km/h príjemnú spotrebu sedem litrov a celkový priemer bol  – po dojazde 700 km na jednu nádrž – 7,5 litra na 100 km. Mierny chaos však spôsobili rôzne údaje o priemernej spotrebe – v technickom preukaze sa uvádza 7 litrov, výrobca oficiálne prezentuje 7,5 l a slovenský importér v prezentácii až 7,8 l/100 km. Tak si vyberte...

ren-koleos2250g.jpg

Čo sa týka jazdných vlastností, ako je pri značke Renault zvykom, podvozok je komfortný, dobre tlmí nerovnosti, ale pri rýchlejšom prejazde zákruty sa vozidlo výrazne nakláňa. Napriek tomu dobre drží zvolenú stopu. Brzdy majú ostrý,  nekompromisný nábeh, takže s Koleosom môžu jazdiť bezpečne aj tí, ktorí vyznávajú dynamický štýl. Len odporúčame nezabúdať na tých za vaším autom.

ren-koleos2254g.jpg

V kabíne je dostatok priestoru, páčila sa nám veľká schránka pred spolujazdcom, ktorá  má objem 15 l a je klimatizovaná. Objem batožinového priestoru je 450 litrov a po sklopení zadných operadiel 1 380 l. Prístup je cez zadné sklo, ktoré sa vyklopí samostatne, pričom spodná časť dvojdielnych piatych dverí sa sklápa na spodok k nárazníku a súčasne sa vysunie čalúnenie. Tým vznikne akási lavica na sedenie počas pikniku. Jej nosnosť je 200 kg. Nevýhodou je, keď sa potrebujete načiahnuť poriadne dopredu do kufra – totiž ľahko sa zašpiníte. A ďalším drobným mínusom môže byť nákladová hrana vo výške 75 cm.

ren-koleos2256g.jpg

Predné sedadlá sú anatomicky tvarované, vyhrievané a v testovanej verzii aj s elektrickým ovládaním. Pod stropom je prídavné panoramatické zrkadielko, v ktorom šofér dobre vidí, čo robia deti na zadných sedadlách. Na satelite vpravo pod volantom je ovládanie rádia.

ren-koleos2245g.jpg

Ak ho však chcete ovládať na stredovom paneli, dajte pozor, aby ste namiesto hlasitosti neotočili gombík na rýchlejšie vetranie. Oba sú totiž umiestnené presne naopak, ako by ich šofér očakával. Rádio sa dáva hlasnejšie dolným kotúčikom, kým ventilácia horným. Ktovie, prečo práve toto riešenie vyhovovalo tým, ktorý ho navrhovali.

ren-koleos2255g.jpg

Dotykové ovládanie predných i zadných okien, parkovacie senzory vpredu i vzadu, vnútorné elektrochromatické zrkadlo s automatickým clonením, vanička na odkladanie drobností v strede pri monitore, ako aj volant nastaviteľný v dvoch osiach sú vítaným bonusom v rámci dobrého vybavenia. Tým, ktorí hľadajú veľké a bezpečné auto s dostatkom miesta a pohodlím, môžeme Koleos odporúčať.

ren-koleos2247g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Renault Koleos 2,0 dCi
Objem motora (cm3)    1 995
Výkon (kW/k)        127/172
Krútiaci moment (Nm)    360
Max. rýchlosť (km/h)    191
Zrýchlenie 0 – 100 km (s)    9,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,0

Cena testovanej verzie 27 690 €   
Základná verzia 19 890 €

+ Plusy
Komfortný podvozok, tichý motor, priestor v aute
Ostrý záber brzdového systému
Veľká a klimatizovaná schránka pred spolujazdcom

- Mínusy
Mätúce umiestnenie gombíka na rádio
Slabšia akcelerácia výkonného motora



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri