Renault Fluence 1,6 Confort
V ponuke štvordverového modelu Renault Fluence je k dispozícii len jeden benzínový a jeden dieselový motor. Základná cena benzínovej verzie (s objemom 1,6 litra a výkonom 110 koní) je na hranici 12 000 eur, čo sa zdá byť na sedan nižšej strednej triedy s dĺžkou 4,6 metra zaujímavá príležitosť na kúpu. Využíva techniku modelov Mégane a či sa vyplatí kúpiť ho, posúďte z nasledujúcich riadkov.
Predná časť vyniká elegantnými krivkami, pričom nemá športové ambície. Hlavnými prednosťami tohto Renaultu sú tradične komfortná jazda, umocnená príjemne utlmeným podvozkom, mäkké obloženie prístrojového panelu, veľký priestor v kabíne i v kufri (s objemom 496 l), ako aj elegantný dizajn.
V základnom vybavení Confort sú: lakťová opierka s odkladacím priestorom medzi prednými sedadlami, palubný počítač, ABS s EBV a asistenčným systémom brzdenia, ESP s protipreklzovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti, rozsvietenie výstražných svetiel v prípade núdzového brzdenia, po dva čelné a bočné airbagy, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, predné hmlovky, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie zrkadlá, ako aj elektrické (impulzné) ovládanie predných i zadných okien s ochranou proti privretiu. Avšak - čo nás veľmi nemilo prekvapilo - Fluence má iba výškovo nastaviteľný volant. Nepraktické je tiež sklápanie operadla zle prístupnou ružicou v tvare šesťuholníka.
Medzi nevýhody ďalej patria doslova neviditeľné kontrolky s matným osvetlením (najmä cez deň), nepraktická priehradka pred spolujazdcom s úzkymi odkladacími priečkami, absencia priehlbiny z vnútornej strany veka batožinového priestoru, ktorá by uľahčila jeho zatvorenie a chýba aj systém trojnásobného blikania smerovky po dotyku páčky. Mimochodom, tá je zbytočne ďaleko od volantu.
Čo sa týka predných sedadiel, obe sú výškovo nastaviteľné, pohodlné, ale neposkytujú výrazné bočné vedenie tela. Na druhej strane majú pasažieri na všetkých sedadlách dostatočnú vnútornú šírku. Podvozok dobre tlmí nerovnosti vozovky, brzdy reagujú na stlačenie pedála pohotovo a v zákrute vozidlo spoľahlivo drží zvolenú stopu a neprekáža ani jeho mierne nakláňanie sa.
Chýba mu však rýchlosť vo výjazde. Pri pokuse o športovú jazdu sme sa museli uskromniť, keďže Fluence zrýchľuje neveľmi ochotne a jednoznačne dá najavo, že adrenalínu si vodič veľmi neužije. Kým pri ustálenej rýchlosti 100 km/h nám ukázal displej spotrebu iba 6,1 litra, na diaľnici pri 130-ke to bolo až deväť litrov. V kombinovanom režime bol celkový priemer sedem litrov na 100 km.
Motor je spojený s päťstupňovou prevodovkou, jednoznačne chýba šestka - najmä na diaľnici. Už od rýchlosti 110 km/h sa v kabíne prejavuje nepríjemný hluk. Veľkou výhodou je tempomat s jednoduchým a prehľadným ovládaním na volante, rádio sa ovláda na samostatnom satelite vpravo pod volantom, ale pri rádiu chýba otočný ovládač na reguláciu hlasitosti.
Renault Fluence je plnohodnotný sedan, ktorý dokáže prepraviť štyroch dospelých pasažierov a ich batožinu pohodlne -avšak bez ambícií na športové výkony. My sme mali na testovanom modeli aj zadné parkovacie senzory, čo znamenalo istotu pri zaparkovaní do medzery medzi autá pozdĺž chodníka. Pasažieri na zadných sedadlách si pochvaľovali roletky na bočných oknách a zadnom skle.
Základné technické údaje testovaného vozidla
Renault Fluence 1,6
Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 81/110
Krútiaci moment (Nm) 151
Max. rýchlosť (km/h) 185
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,5
Cena testovanej verzie 11 990 €
Základná verzia 11 990 €
+ Plusy
Komfortná jazda, príjemný podvozok
Dostatok priestoru v kabíne i v kufri
Bohaté sériové vybavenie
- Mínusy
Nepraktická priehradka pred spolujazdcom
Chýba trojnásobné zablikanie smeroviek
Absencia priehlbiny na zatvorenie kufra