Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Predstavujeme

Renault Clio IV nabité emóciami

Sunday, 28. 10. 2012 - 22:59, Ivan Václavík   

Renault Clio IV nabité emóciami

Nový Renault Clio je prvým sériovým modelom, ktorý nesie všetky znaky dizajnovej renesancie, inšpirovanej Laurensom van den Ackerom. Jej cieľom je prevziať štýl a emócie konceptov značky a preniesť ich do sériových modelov. Nové Clio štvrtej generácie tento cieľ jednoznačne spĺňa. Obrazne povedané, po 22 rokoch sa príbeh s názvom Clio dostáva do obdobia dospelosti.

ren-clio-frontg.jpg

Prvé Clio zaznamenalo hneď po uvedení na trh v roku 1990 okamžitý úspech a jeho popularita nikdy neklesala. Dvadsaťdva rokov existencie a 11 miliónov predaných kusov potvrdzujú, že toto „malé auto s hodnotami veľkého" zostáva medzi zákazníkmi jednoznačne populárne. Je pohodlné, všestranné a bezpečné, pričom jeho kvalita a stupne výbavy ho radia na špičku v segmente malých automobilov.

ren-clio-heckg.jpg

V roku 1990 Clio nahradilo v segmente malých vozidiel dovtedy veľmi populárny Renault 5. Ťažilo najmä zo skúsenost,í získaných z Renaultu 19. Aerodynamika modelu Clio, jeho priestranný interiér vďaka celkovej dĺžke až 3,71 metra, moderné motory a výborné jazdné vlastnosti mu dodávali vlastnosti väčších modelov. Dizajn sa verejnosti zapáčil a na ocenenia nebolo treba dlho čakať- všetko sa to začalo cenou Automobil roka 1991. Ocenenie bolo veľkou výhodou, ktorá pomohla Cliu bojovať s ťažkou konkurenciou v podobe modelov Peugeot 205, Citroën AX, Fiat Uno, Opel Corsa, Ford Fiesta, atď.

ren-clio-iv25227g.jpg

Clio sa rýchlo stalo štandardom vo svojej kategórii. Verzia RT 1.7 ponúkala diaľkové zamykanie dverí a kufra, elektricky ovládané okná a výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy vpredu už v základnej výbave, plus ABS ako opciu. Po verziách RL, RN a RT prišlo športovejšie zamerané Clio S, Clio 16V (1991) a Clio Williams 2.0 16V (1993), nasledované edíciami Be-Bop a Chipie. Clio Baccara (1991) ponúklo výbavu predtým nevídanú v tomto segmente: dvojtónové kožené čalúnenie, hlavicu radiacej páky z orechového dreva, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s nastaviteľnou bedrovou opierkou, klimatizáciu, ovládanie autorádia na volante a posilňovač riadenia. Jednoznačne bolo teda vrcholom ponuky. Ak bol toto trúfalý krok, Renault zašiel ešte ďalej a v roku 1995 vyrobil elektrickú verziu Clia, ktoré ponúkalo „iný druh motorizmu." Okolo 50 elektrických modelov Clio bolo dostupných na testovacie jazdy v roku 1997 vo francúzskom meste Saint-Quentin-en-Yvelines.

ren-clio-iv25231g.jpg

Clio bolo hazardom, ktorý sa naozaj vyplatil: v roku 1998 sa v siedmich krajinách vyrobilo okolo 4 miliónov kusov.
Druhá generácia nastúpila v roku 1998 s cieľom ponúknuť ešte viac prepracovanosti po vzore veľkých áut. Bolo iba 6 cm dlhšie ako predchodca, bolo ešte bezpečnejšie, s ABS (s brzdovým asistentom) a novými airbagmi vodiča a spolujazdca, montovanými sériovo pre všetky verzie, pričom opciou boli bočné airbagy. Posilňovač riadenia bol taktiež štandardom. Dieselový motor 1.9 bol v ponuke spolu s benzínovými motormi 1.2, 1.4 a 1.6 litra. Všetky predstavovali posun z hľadiska spotreby paliva, emisií CO2 (spĺňajúcimi normy Euro 3) a radosti z jazdy.

ren-clio-iv25232g.jpg

Rok 2000 bol dôležitým míľnikom pre športovo založených fanúšikov značky. Renault Sport totiž vyložil dva tromfy. Jeho Clio 2.0 16V zvádzalo nadšencov vysoko výkonným motorom (172 k) a vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. O niekoľko mesiacov neskôr sa prihlásil o slovo model Clio V6 24V s elektrizujúcim šesťvalcom s výkonom 230 koní, umiestneným hneď za vodičom, a so zadným náhonom!

ren-clio-iv25237g.jpg

V roku 2001 prešlo Clio zásadným faceliftom. Dizajn exteriéru bol dynamickejší a interiér ponúkol viac kvality. Bol predstavený nový rad motorov: turbodiesel 1.5 dCi s turbom K9K. Medzi ďalšie prvky patrili: asistent núdzového brzdenia, dvojité reflektory, predpínače bezpečnostných pásov, nastaviteľná klimatizácia, svetelné a dažďové senzory.
Clio III prišlo na scénu v roku 2005, pričom Clio II zostalo naďalej v predaji pod názvom Clio Campus. Novinka bola dlhšia (3,99 metra) a ešte pohodlnejšia, s piatimi sedadlami plnej veľkosti. Auto bolo dobre presvetlené - mohlo sa pýšiť najväčšou presklenou plochou v segmente a bolo vynikajúco odhlučnené. Bolo tiež prvým modelom, vybaveným „hands-free" kartou a niektoré modely mali aj cúvacie senzory a nastaviteľnú klimatizáciu. Clio III takisto poskytlo radosť z jazdy.

ren-clio-iv25259g.jpg

Jeho odpruženie bolo založené na tom, ktoré použili v Mégane II, pričom ponúklo očakávaný komfort jazdy, ako aj stabilitu vozidla na ceste. Šesť motorov - tri benzínové a tri dieselové - bolo na výber od počiatku výroby, pričom v roku 2007 doplnil ponuku TCe 100, prvý motor v trende downsizingu. Čo sa týka bezpečnosti, Clio bolo prvé auto v segmente, ktoré dosiahlo hodnotenie 5 hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP, pričom malo najlepšie brzdné dráhy v segmente (ABS+EBD - elektronická distribúcia brzdnej sily a asistent núdzového brzdenia), elektronický stabilizačný systém bol dostupný za príplatok. Clio III bolo ocenené druhou cenou v súťaži Auto roka 2006, čo je istotne jedinečný výsledok.

ren-clio-iv25262g.jpg

V roku 2006 sa objavil na scéne Clio Renault Sport, jednohlasne označovaný za naozaj výnimočné športové auto. Rok 2008 znamenal príchod prvej verzie kombi, Clio oslávilo svoje 18. narodeniny a výrobca pridal aj navigáciu Carminat TomTom.

ren-clio-iv25234g.jpg

A po exkurzii do histórie sa dostávame do súčasnosti. Od začiatku predaja v roku 1990 predali vo svete z modelu Clio dosiaľ vyše 12 miliónov kusov (4 + 5,3 milióna len z prvých dvoch generácií). Renault Clio IV má všetky predpoklady, aby mohol sláviť rovnaké úspechy, ako jeho predchodcovia. Novinka logicky prichádza na trh v novom šate - ako automobil, ktorý sa snaží presvedčiť zákazníkov svojou zvodnosťou, atraktívnou zmesou emócií a ďalšími silnými prvkami. Viacero komfortných a bezpečnostných prvkov je súčasťou základného vybavenia, pričom v ponuke je tiež cenovo dostupná personalizácia v miere, aká bola pre Renault doteraz nevídaná. Každý záujemca si môže kúpiť Clio podľa vlastných predstáv.

ren-clio-iv25264g.jpg

Nové štvormetrové Clio IV má vpredu väčšie logo, dynamické bočné línie, zadnú časť inšpirovanú konceptom DeZir, priestranný interiér, veľký kufor s objemom 300 litrov a môže sa pochváliť najlepšou úrovňou aktívnej i pasívnej bezpečnosti. Nečudo, že už získalo ocenenie 5 hviezdičkami v nárazových testoch Euro NCAP (podľa nového hodnotenia). Určite sa môže pýšiť kvalitou áut vyšších tried, ale zároveň aj úspornými motormi, ktoré patria k lídrom v spotrebe (3,6 l/100 km), či pri hodnotení hladiny emisií CO2 (93 g/km).

ren-clio-profilg.jpg

Hatchback je v predaji od októbra 2012, vyrábajú ho vo Francúzsku a v Turecku. Príchod modelov Clio Grandtour a Clio R.S. avizuje importér na Slovensku v prvých mesiacoch roku 2013. Posledný kus Renaultu Clio III R.S. opustil výrobné linky závodu Renault Alpine v Dieppe 24. októbra 2012. Pre mnohých určite smutná správa. Ale nezúfajte, Clio IV R.S. tu bude už čoskoro a bude ho tiež vyrábať v Dieppe. Cenový vejár v prípade 5-dverového hatchbacku sa roztvára v rozpätí 9 190 - 14 590 €.

Fotogaléria: Renault Clio



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri