Novú Hondu CR-V predchádza dobrá povesť
![Novú Hondu CR-V predchádza dobrá povesť](/images/art/honda-cr-v-oponice7275g-1.jpg)
Súčasťou uvedenia novej generácie SUV Honda CR-V bola aj miniprezentácia troch motocyklov tejto japonskej značky na nádvorí úžasného Chateau Apponyi v Oponiciach. Nádherne rekonštruovaný kaštieľ sa nachádza na hlavnej trase medzi Nitrou a Topoľčanmi. Kráľom v jednej stope je istotne GoldWing, ktorý si niektorí najodvážnejší novinári aj vyskúšali. Potom však všetci venovali maximálnu pozornosť novej generácii céervečka, kvôli ktorému sme sa stretli v spomínanom areáli.
Japonci predstavili športovo úžitkový automobil Honda CR-V prvýkrát v roku 1995 na autosalóne v Tokiu a krátko na to si tento SUV získal obrovské sympatie verejnosti. Na Slovensku sa stala Honda CR-V v tom čase najpredávanejším SUV. V súčasnosti ju predávajú v 160 krajinách po celom svete a aj nastupujúca štvrtá generácia má tie najvyššie ambície. Nie je to nadsadená predstava, lebo už teraz je o nový model veľký záujem. Dodajme, že špeciálne vyvinutá európska verzia sa vyrába v Európe (v britskom Swindone) od roku 2000.
Hondu CR-V primárne navrhli pre jazdu po cestách, mala však od začiatku vzhľad SUV a nestratíte sa s ňou ani v ľahšom teréne. Druhá generácia nastúpila v roku 2001 a tretia v roku 2007 už mala piate dvere, ktoré sa otvárali nahor. Dovedna dosiaľ predali po celom svete v rôznych vyhotoveniach vyše 5 miliónov kusov Hondy CR-V.
Nastupujúca generácia má vylepšenú aerodynamiku a výraznejšiu prednú časť. Spodná časť predného nárazníka je navrhnutá s veľkorysým nájazdovým uhlom, aby sa toto auto dokázalo bez problémov pohybovať aj v teréne. Typické zvislé zadné brzdové svetlá, ktoré boli charakteristickým prvkom všetkých generácií modelu CR-V, zostali zachované, u štvrtej generácie sa však vyznačujú výraznejším trojrozmerným charakterom. Dynamické vlastnosti a schopnosti Hondy CR-V zdôrazňujú taktiež výrazné lemy blatníkov.
Čelné sklo bolo posunuté o 60 mm vpred, vzhľadom k celkovej dĺžke auta (merané ku spodnej hrane skla). Preto je motorový priestor menší. Zlepšil sa teda výhľad z vozidla a uľahčilo sa manévrovanie s autom.
Vďaka možnosti sklopenia zadných sedadiel do roviny s podlahou sa kapacita batožinového priestoru Hondy CR-V zväčšila o 147 litrov, na 1 648 litrov. Sklápanie zadných sedadiel tiahlami od 5. dverí je veľmi praktické a efektné. Pokiaľ je vozidlo vybavené dojazdovým rezervným kolesom, zvyšuje sa jeho objem na 1 669 litrov (so sklopenými sedadlami) alebo na 589 litrov, ak sú zadné sedadlá na svojom mieste. Dĺžka batožinového priestoru sa predĺžila o 140 mm, na 1 570 mm, zatiaľ čo výška nakladacej hrany sa znížila o 2,5 cm na 66 cm, takže nakladanie ťažkých alebo zložito tvarovaných predmetov je teraz jednoduchšie. Do batožinového priestoru Hondy CR-V sa teraz zmestia dva horské bicykle alebo štyri sady golfových palíc.
Takehiro Ishibashi, ktorý bol zodpovedný za návrh interiéru, hovorí: „Chcel som vytvoriť pocit, ktorý máte, keď stojíte na vrcholku hory a dívate sa dolu do údolia, keď sledujete panorámu krajiny. Je to pocit slobody, priestrannosti a nadčasovosti."
S pomocou vylepšenej aerodynamiky a sofistikovanej elektroniky sa podarilo dosiahnuť významné zníženie spotreby paliva a emisií škodlivín. Zákazníci sa môžu rozhodnúť pred 2-litrový benzínový motor i-VTEC, alebo 2,2-litrový dieselový motor i-DTEC. Oba agregáty sú inovovanými verziami motorov známych z tretej generácie modelu CR-V, oba však prešli množstvom úprav, zameraných predovšetkým na znižovanie emisií CO2.
Výkon a krútiaci moment dieselového motora i-DTEC zostali nezmenené (110 kW / 150 koní a 350 Nm), emisie CO2 však poklesli zo 171 g/km na 149 g/km (o 12 %) u verzie s manuálnou prevodovkou a zo 195 g/km na 174 g/km u modelov vybavených päťstupňovou automatickou prevodovkou. Výkon 2-litrového benzínového motora i-VTEC vzrástol zo 110 kW (150 k) na 144 kW (155 k). Aj napriek tomuto nárastu výkonu sa podarilo znížiť emisie CO2 zo 192 g/km na 173 g/km u verzie s manuálnou prevodovkou a zo 195 g/km na 175 g/km u verzie s automatickou prevodovkou.
Zákazníci, ktorí si objednajú verziu s pohonom predných kolies (k dispozícii len s benzínovým motorom), získajú vozidlo s ešte nižšími emisiami - 168 g/km. Predstavením modelu CR-V s pohonom dvoch kolies reaguje značka na meniace sa podmienky na trhu. Podľa prieskumu, vykonaného v roku 2011, totiž predstavujú verzie s pohonom dvoch kolies v celoeurópskom meradle 51 % predaných kompaktných SUV s benzínovým motorom.
Na Slovensku je už Honda CR-V v predaji - s dvojlitrovým benzínovým motorom v základnom vybavení S je cena 20 990 € (predný pohon), ďalšie výbavy Comfort, Elegance, Life Style a Executive sú primerane drahšie a ceny presahujú 30 000 €.
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
![Nová Honda HR-V Nová Honda HR-V](/images/gallery/nova-honda-hr-v/tiny/329175-honda-hr-v-e-hev-2021.jpg)
![ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV](/images/gallery/skoda-enyaq-sportline-iv/tiny/enyaq-sportline-iv-2.jpg)
![ŠKODA SLAVIA ŠKODA SLAVIA](/images/gallery/skoda-slavia-prosla-zatezkavaci-zkouskou/tiny/2-img-1925-update.jpg)
![Triumph Rocket III Launch Event Triumph Rocket III Launch Event](/images/gallery/triumph-rocket-iii-launch-event/tiny/asfr8302.jpg)
![Motorworld Köln Motorworld Köln](/images/gallery/motorworld-koln/tiny/img-2839-4.jpg)
![ALPINE A110 RALLY ALPINE A110 RALLY](/images/gallery/alpine-a110-rally/tiny/21231348-2019-alpine-a110-rally.jpg)
![Otvorenie Triumph Motoshop Žubor Otvorenie Triumph Motoshop Žubor](/images/gallery/otvorenie-triumph-motoshop-zubor-1/tiny/c30i6088-15.jpg)
![Toyota GR Supra Toyota GR Supra](/images/gallery/toyota-gr-supra/tiny/toyota-supra-red-studio-001-267691.jpg)
![HONDA na EICMA 2018 HONDA na EICMA 2018](/images/gallery/honda-na-eicma-2018/tiny/155855-2019-cb500x.jpg)
![Nový Ford Focus Nový Ford Focus](/images/gallery/novy-ford-focus/tiny/dsc-9376.jpg)
![Mercedes-AMG GT 4‑Door Coupé Mercedes-AMG GT 4‑Door Coupé](/images/gallery/mercedes-amg-gt-4-door-coupe/tiny/18c0091-029.jpg)
![Mazda Vision coupe concept Mazda Vision coupe concept](/images/gallery/mazda-vision-coupe-concept/tiny/03-vision-coupe-ext-front.jpg)
![Ferrari 488 Pista Ferrari 488 Pista](/images/gallery/ferrari-488-pista/tiny/ferrari-488-pista-3.jpg)
![BMW M8 Gran Coupe concept BMW M8 Gran Coupe concept](/images/gallery/bmw-m8-gran-coupe-concept/tiny/p90295459-highres.jpg)
![McLaren 720S McLaren 720S](/images/gallery/mclaren-720s-1/tiny/mclaren-720s-in-atlantic-blue-by-mso-1.jpg)
![Toyota GR Supra Racing concept Toyota GR Supra Racing concept](/images/gallery/toyota-gr-supra-racing-concept/tiny/20180306-01-01.jpg)
![IAA Frankfurt 2017 IAA Frankfurt 2017](/images/gallery/iaa-frankfurt-2017/tiny/img-20170916-142427663-hdr.jpg)
![Ferrari Portofino Ferrari Portofino](/images/gallery/ferrari-portofino/tiny/170868-francoforte-unveiling-portofino030.jpg)
![Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast](/images/gallery/ferrari-812-superfast-2/tiny/170076-car-812-superfast.jpg)
![Alpine A110 Alpine A110](/images/gallery/alpine-a110/tiny/alpine-a110-geneva-debut-070317-35.jpg)
![Mercedes-AMG GT Concept Mercedes-AMG GT Concept](/images/gallery/mercedes-amg-gt-concept/tiny/17c109-01.jpg)
![McLaren 720s McLaren 720s](/images/gallery/mclaren-720s/tiny/mclaren-720s-17-action.jpg)
![XL1200CX SNOW DRAG first test run XL1200CX SNOW DRAG first test run](/images/gallery/xl1200cx-snow-drag-first-run/tiny/c30i4210-3.jpg)
![XL1200CX Sportster Roadster Snow Drag XL1200CX Sportster Roadster Snow Drag](/images/gallery/xl1200cx-sportster-roadster-snow-drag/tiny/0k4a0644.jpg)
![Založenie HOG H-D Banská Bystrica Založenie HOG H-D Banská Bystrica](/images/gallery/hog-harley-davidson-banska-bystrica/tiny/gh7p0284-4.jpg)
![Ferrari FXX Ferrari FXX](/images/gallery/ferrari-fxx/tiny/108754-1400443-car-ferrari-fxx.jpg)
![Geneva International Motor Show 2016 Geneva International Motor Show 2016](/images/gallery/geneva-international-motor-show-2016/tiny/1155104-aq2y0341.jpg)
![BMW Group 100 Years BMW Group 100 Years](/images/gallery/bmw-group-the-next-100-years/tiny/p90212351-highres-bmw-vision-next-100.jpg)
![VUHL 05 VUHL 05](/images/gallery/vuhl-05/tiny/95540vuhl.jpg)
![Honda Civic hatchback prototype Honda Civic hatchback prototype](/images/gallery/civic-hatchback-prototype/tiny/71488-civic-hatchback-prototype.jpg)
![Lotus Evora Sport 410 Lotus Evora Sport 410](/images/gallery/lotus-evora-sport-410/tiny/20160225112907-3b687157.jpg)