Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Reakcia na list Ruda Machánka

Monday, 27. 09. 2010 - 10:31, T. Szabosi   

Reakcia na list Ruda Machánka

Hneď na úvod musím skonštatovať, že táto forma komunikácie je veľmi nešťastná. Myslím, že svoje názory by sme si mali vymieňať osobne a hlavne medzi sebou, ale zaujímavé, že ty si Rudo osobne nikdy nič nepovedal a hneď si zvolil takúto formu, tak dobre. So záujmom som si prečítal tvoj list. Musím povedať, že ma vôbec ničím neprekvapil a presne takto som ho čakal.

Tibor Szabosi;co8c2191.jpg

K predpisom na sezónu 2011, ako som uviedol, základňa vo všetkých štátoch strednej Európy sa zužuje a samostatné preteky nie sú komerčne zaujímavé. Jazdci odchádzajú jednak z dôvodu financií, alebo z dôvodu straty motivácie, ale tak je to všade. To je dôvod, ktorý nás vedie k vytvoreniu podujatí, kde chceme súťažiť spoločne s maďarským, poľským a možno aj českým šampionátom. Potrebujeme do šampionátu pritiahnuť aj ďalšie, napr. rakúske a nemecké posádky, ktoré tu v minulosti jazdili. Tie podujatia prinesú viac áut, viac súbojov, viac vzruchu, ale musia byť aj viac vyrovnané!! Keď prvý skončí 10 kôl pred druhým, to nikoho veľmi nemotivuje. Pozrime si posledných 5 ročníkov vytrvalostných pretekov v Čechách, všetci stoja na štarte a vedia kto vyhrá.

 Tibor Szabosi;t2c8369.jpg

Zmeny predpisov nie sú nič iné, ako zosúladenie národných predpisov s predpismi FIA, čo je naša nadriadená federácia. Keď sme išli do týchto zmien, vedeli sme, že to vyvolá nevôľu silných českých teamov, ktoré majú svoje komerčné záujmy na Slovensku a ktoré u nás na prenájmoch svojich áut slušne zarábajú. My žiadne autá DTM nezakazujeme, len sme upozornili, že FIA ich už pred 2 rokmi zaradila do triedy voľná formula E2 - siluety. Vedeli sme, že hlavne jazdci napojení na tieto teamy súhlasiť nebudú. Dostal som odkaz z Čiech, že ma nechajú odvolať, takže Rudov príspevok je presne v osnovách tejto cesty. Fakt si neviem predstaviť, že napríklad vo futbale federácia FIFA určí výšku brány 2,44 m a my budeme hrať 3 roky na 1,80 m vysokú bránu s zdôvodnením, že máme takých menších brankárov?!? To by nám prišlo čudné, ale keď FIA niečo nariadi a my to chceme doma zaviesť do predpisov, tak je to veľké kacírstvo a všetkých treba v komisii upáliť!!

konopka-lm-29n.jpg

Ja po tých 12 rokoch by so veľmi rád prenechal miesto pri organizácii MSR niekomu inému, ale v tvojom príspevku som nenašiel nič, žiadnu koncepciu ďalšieho smerovania. Žiadne prehlásenie, že niečo zorganizuješ, len trváš na tom, že predsedom bude Cigna. Pekné!! Možno by bolo dobré, keby si si Rudo po tých 20 rokoch pozrel predpisy a športové poriadky ako SAMŠ vlastne funguje. My máme veľmi demokratické volenie komisie na rozdiel od našich českých kolegov. Prečo si Rudo neprotestoval každý rok, keď si si prečítal v ročenke, že ARC Bratislava organizuje MSR, keď som tie poháre 6 rokov kupoval výhradne za svoje a nejeden máš doma na poličke, prečo ti vtedy nevadilo, že riadim MSR?? Keď myslíš, že je to veľká zábava kupovať poháre, voziť ich na každý pretek, vybavovať štítky, dohovárať s usporiadateľom vyhlásenie, čakať na oficiálne výsledky, potom ich spracovať, poslať na SAMŠ, skontrolovať či sú dobre na stránke, tak ti to veľmi rád odovzdám.

 cimg2103.jpg

Ja Rudo nespochybňujem, že si v motošporte už dlho, ale akokoľvek rozmýšľam, nepamätám si, že by si zorganizoval nejaký pretek, že by si urobil jeden ročník MSR, proste vždy si sa staral o seba. Keby som si prečítal, že tvoj team chce zorganizovať najbližšie dva ročníky MSR, možno by som ti uveril, že ťa smerovanie slovenského okruhového motošportu ozaj znepokojuje, takto mám len dojem, že opäť sa staráš len sám o seba, resp. o zlepšenie svojej obchodnej pozície. Neboj sa, aj ten Aston Martin GT1 je veľmi rýchly a nebude drahší prenájom ako DTM.

 dsc00888.jpg

Verím, že hromada jazdcov je dosť chytrá, aby sa rozhodla akú komisiu chce, keď sa rozhodne, že správnou a perspektívnou voľbou bude p.Cigna, tak mu určite zagratulujem a budem to akceptovať. Rudo to je demokracia, takže keď ťa prehlasujú, tak to je tak. Neviem, akú poistku splietaš, je tam 6 riadne zvolených členov (ani proti jednému si nehlasoval ani ty) a umožnili sme hlasovať aj riaditeľovi MSR v disciplíne okruhy pre rok 2010 V.Liedlovi ml., pretože jeho názor nás tiež zaujímal. Myslím, že členovia komisie sú samostatne mysliaci ľudia, tak aká poistka pre niekoho??

Tibor Szabosi;co8c5986asf.jpg

Aby som nemusel počúvať ten plač, že si robím pravidlá pre svoj Saleen, tak som vyhlásil, že budúci rok s ním v MSR nebudem štartovať. Tak by som bol veľmi rád, keby si Rudo napísal presne, v prospech ktorých jazdcov a ktorý predpis sa zmenil. Aktívny jazdec vedie aj maďarskú, slovinskú, chorvátsku okruhovú komisiu, väčšinou to vedie ten, kto pre to aj niečo robí. Ja to viem, lebo ozaj som venoval veľa času na rôzne okruhové schôdzky so šéfmi ostatných okruhových komisií zóny, aby sme ten stagnujúci CEZ nejako posunuli ďalej. Nemáš predstavu, koľko musíme hľadať kompromisov, lebo každý má nejakú svoju požiadavku!! Názor, že by v komisii nemali byť jazdci, ktorí do toho dávajú najväčšie finančné prostriedky je nejako pomýlený. Tak kto tam má byť, šofér kamiónu a hosteska, ale aj tí sú z nejakého teamu, nebudú slúžiť jeho záujmom???? Taktiež sme začali uverejňovať všetky naše hlasovania a zápisnice na webe, takže každý vie, čo sa chystá a má dosť dlhý čas, aby sa na to pripravil, prípadne zorganizoval revolúciu.

 cimg1867.jpg

Najsmutnejšie je, že na začiatku sme tento krásny šport všetci začali robiť ako HOBBY, ale všetci poznáme našu dobrú slovenskú povahu. Nerozumiem, prečo si tieto veci nevyriešime sami medzi sebou. Ja sa svojimi názormi nijako netajím, za posledných 15 rokov som bol na všetkých okruhových pretekoch, takže za mnou môže každý kľudne prísť, tieto problémy si ozaj nemusíme odkazovať cez média!! Veď na hromade jazdcov si každý povie, čo chce a o všetkom hlasujeme, tak sa realizujme tam, nie uprostred sezóny v novinách. Musím súhlasiť s Dickom, že na pretekoch MSR sa už nejako stratila tá priateľská atmosféra, preto aj ja radšej jazdím šampionát poľský, ale to všetko je o nás!!

 Tibor Szabosi;t2c8235.jpg

Mnohí nadobudli asi dojem, že slovenský šampionát je stredobodom vesmíru, ale verte, že vo svete motošportu sme veľké NIČ, tak sa prestaňme vybíjať v takýchto bojoch, porozmýšľajme ako to celé chceme nasmerovať. Ja som zatiaľ prečítal veľa obvinení, koho treba odvolať, ale NIČ konštruktívne, jeden normálny koncept čo chceme jazdiť, aké triedy, kde, s kým, za aké štartovné, len plač, sťažnosti, odvolávania.

Tibor Szabosi;co8c3153-1.jpg

Moja predstava MSR je jasná:

- 6 podujatí ročne, na každom budú: 2 sprinty a vytrvalosť (2 alebo 3hod) pre D4, 2 sprinty formule

- podujatia spoločné s inými národnými šampionátmi a tiež CEZ zóna, aby bolo na trati čo najviac áut

- triedy rozdeliť rovnako ako Česi, Maďari, Poliaci (-2000, -3500, +3500) a otvoriť šampionát - v priebehu nasledujúcich 2 rokov sa pokúsiť úplne zjednotiť národné technické predpisy, ale akceptovať predpisy FIA - vytvoriť technické predpisy, aby bolo štartové pole viac vyrovnané, zvýšiť konkurencieschopnosť

- vytvoriť nejaký spoločný šampionát - pohár (SK,H,PL,CZ) a pokúsiť sa prilákať doňho aj Slovincov, Rakúšanov, Talianov, hlavne na endurance preteky, o ktoré je dnes záujem.

P.S. Keď s tým nesúhlasíte OK, máte na to právo, ale prosím, napíšte svoje predstavy, verím, že väčšine ide ozaj o slovenský motošport!!

konopka-lm-2-n.jpg

Miro Konôpka
dlhoročný reprezentant Slovenskej republiky a 15 násobný Majstrer Slovenska, 5 násobný majster FIA zóny strednej Európy, viacnásobný účastník 24h LeMans, 24h Daytona, 24h Spa-Francorchamps, 24h Nurburgring, 24h Barcelona, 24h Tokachi, 24h Dubai, 24h Bahrain, 25h Thunderhill, 12h Sebring, 12h Sepang,12h Budapest, pretekov FIA GT, LeMans series, American LeMans series, VLN, Porsche Supercupu...

 

Vážený pán prezident SAMŠ Ing. Peter Roth - otvorený list Ruda Machánka 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri