Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot RCZ 1,6 THP 200

Thursday, 10. 10. 2013 - 22:39, Ivan Václavík   

Peugeot RCZ 1,6 THP 200

Jeho krásu ťažko popísať slovami: Predná časť je rozosmiata od ucha k uchu, lepšie povedané od pravého reflektoru k ľavému. Tak sa prezentuje na ceste Peugeot RCZ, ktorý zjavne nezaprie inšpiráciu nemeckým modelom Audi TT. Pri pohľade zozadu si najskôr všimnete zvlnenú strechu a z profilu vás nadchne aerodynamický, kvapkovitý tvar karosérie, ktorý sa prešmykne cez odpor vzduchu ako nôž cez maslo.

rcz-8585g.jpg

Karbónová strecha pekne kontrastuje so snehobielym lakom karosérie auta i so strešnými oblúkmi. Dizajn tohto výnimočného auta patrí k vysokému štandardu, no ako sa RCZ prejaví na ceste a v zákrutách? Naše očakávania boli veľmi vysoké, napriek tomu, že pod prednou kapotou sme mali motor s malým objemom 1,6 litra. Avšak s vysokým výkonom 200 koní a krútiacim momentom 275 Nm, čo je taktiež výborná hodnota.

rcz-8593g.jpg

Veniec volantu výborne padne do ruky a hoci je nastaviteľný pozdĺžne i výškovo, osobne by som privítal možnosť ešte nižšieho nastavenia. Radiaca páka má presne vymedzený, tvrdý chod, čo podčiarkuje športový charakter auta. Kokpit je veľmi dobre vyriešený (okrem drobnej výhrady voči pozícii volantu), aj s ergonómiou môže byť šofér spokojný a jasne vníma športové parametre kabíny.

rcz-8583g.jpg

Výrazne anatomicky tvarované, športové sedadlá majú integrované opierky hlavy. Veľké ťažké dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla, avšak treba s nimi zaobchádzať opatrne, ak nechcete poškodiť vozidlo vedľa vás. Naopak, ak je RCZ zaparkované na tesno, teda nezostane medzi autami dostatočný priestor, nevyhnete sa problému s vystupovaním.

rcz-8587g.jpg

Elegantný dizajn interiéru nám veľmi rýchlo rozprúdil krv v žilách a zvuk motora pri razantnej akcelerácii dokáže potešiť aj ucho laika. Ovládanie tempomatu na satelite pod volantom vľavo je maximálne jednoduché a Peugeot ho využíva už niekoľko rokov.

rcz-8592g.jpg

Rovnako si porozumiete s identickým satelitom vpravo na ovládanie rádia. Obzvlášť sa nám páčili štýlové kruhové hodiny na stredovej konzole pod výklopným monitorom, medzi kruhovými otvormi na prúdenie vzduchu. Markantným vonkajším efektom - viditeľným najmä cez deň - je výsuvný zadný spojler. Aktivuje sa tlačidlom medzi prednými sedadlami.

rcz-8586g.jpg

RCZ je rýdzo športový automobil s efektne vypuklými blatníkmi: na dĺžku meria 4,285 m, na šírku 1,845 m a rázvor je 2,596 metra. Štvorcový pôdorys kufra meria 1 x 1 meter a jeho objem je 321 litrov. Po sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 639 litrov - no jeho nevýhodou je plytký priestor. Ide však o športový automobil, preto tento fakt zmieňujeme len okrajovo.

rcz-8594g.jpg

Tvrdý podvozok pocítite na každom kamienku, no o to lepšie si s autom porozumiete. Zákruty zvláda bez najmenšieho zaváhania, pravda, najskôr je potrebné s autom sa dobre zoznámiť. Potom sa dajú s tuhou zadnou nápravou robiť priam zázraky, stabilita auta je príkladná. Tvrdý podvozok zabezpečuje, že náklony RCZ v zákrutách sú len minimálne a šofér prostredníctvom sedadla perfektne cíti, čo sa práve deje s nápravami. Na výborné brzdy sa môžete vždy spoľahnúť. Xenónové reflektory sa automaticky natáčajú po otočení volantu, takže máte výborne osvetlenú vozovku v zákrute, čo výrazne uľahčuje najmä nočnú jazdu.

rcz-8591g.jpg

Nádrž má objem len 55 litrov, takže dojazd 600 km dosiahnete iba v prípade, že vaša priemerná spotreba neprekročí osem litrov. My sme dosiahli priemernú spotrebu v kombinovanom režime 7,6 litra, pričom v meste nebola výnimkou ani spotreba vyše 11 litrov. Apetít motora sme najvýraznejšie krotili na vidieku, kde pri rýchlosti 100 km/h (s tempomatom, na 6. rýchlostný stupeň) bola priebežná spotreba len 4,9 litra. Pri rýchlosti 130 km/h to bolo 7,4 l. Na monitore sa ukázal dojazd na jednu nádrž 600 km.

rcz-8588g.jpg

Malý motor sa k športovému charakteru auta hodí znamenite. Presvedčili sme sa, že nemá zmysel vytáčať ho nad 6 000 otáčok - RCZ poskytne radosť z jazdy už pod touto hranicou. V každom prípade je Peugeot RCZ zaujímavý športiak odpredu až dozadu. Český klasik by povedal, že „jeho krásu nelze popsat slovy..."

rcz-8590g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Peugeot RCZ 1,6 THP 200

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 147/200
Krútiaci moment (Nm) 275
Max. rýchlosť (km/h) 235
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 7,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,7
(Skutočná spotreba pri teste 7,6)

Cena testovanej verzie 35 520 €
Najlacnejšia verzia 27 250 €

+ Výrazné plusy
Efektný dizajn karosérie, výborné jazdné vlastnosti
Výrazne anatomicky tvarované sedadlá
Nádherný zvuk motora, jeho rýchle reakcie
- Najväčšie mínusy
Privítali by sme nižšie nastavenie volantu
Veľké ťažké dvere treba otvárať opatrne

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri