Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 2008 1,6 VTi Allure

Friday, 04. 10. 2013 - 22:24, Ivan Václavík   

Peugeot 2008 1,6 VTi Allure

Originálny dizajn so zaujímavými detailmi: Prvé, čo väčšine motoristov udrie do očí, keď sa posadia za volant Peugeotu 2008, je netradičný tvar páky ručnej brzdy, ktorý pripomína súčiastku z kokpitu lietadla. Ktovie, čo viedlo dizajnérov k takému netradičnému riešeniu; ak chceli upútať pozornosť pasažierov v aute - podarilo sa im to. Inak sú však v kabíne tohto crossoveru zvyčajné páčky, tlačidlá, či ovládače.

peugeot-2008-100g.jpg

Z dizajnérskeho hľadiska potom, okrem spomínanej páky, istotne upúta aj niekoľko ďalších detailov, ktorým nechýba originalita. Napríklad diódové lemovanie okolo panoramatického strešného okna. V noci si užijete zaujímavú hru svetiel. Zaujal nás taktiež kvapkovitý tvar otáčkomera a rýchlomera. Medzi nimi sa nachádza malý displej s údajmi o spotrebe, dojazde, nastavenej rýchlosti na tempomate, či prejdených kilometroch.

peugeot-2008-n8577g.jpg

Rovnaké údaje sa objavia na dotykovom monitore, ktorý dominuje v hornej časti stredovej konzoly. Do netradičného interiéru zapadá i volant so skutočne malým priemerom. Jeho veniec je na dotyk veľmi príjemný. Sympatické je, že Peugeot pri nových modeloch minimalizoval počet tlačidiel na palube.

peugeot-2008-n8576g.jpg

V kabíne je dostatok miesta a to aj na zadných sedadlách. Zásluhou vyššej stavby karosérie sa do auta dobre nastupuje, no šoférovi sťažuje nasadanie na predné sedadlo mohutný, dopredu posunutý stĺpik B, o ktorý sa určite svojím pozadím obtrie. Vnútornými rozmermi zodpovedá testovaný crossover hatchbacku Peugeot 208. Až to zvádza k lakonickému konštatovaniu: jedna nula v názve (2008 - 208) hore dole...

peugeot-2008-n8575g.jpg

No v každom prípade zostáva pasažierom dosť miesta i nad hlavou. A pokiaľ vaša telesná výška nedosahuje viac ako 180 cm, nebudete sa sťažovať ani na priestor vzadu. Hoci tam platí (ako sa vyjadril jeden český kolega), že prostredné miesto je použiteľné akurát na odloženie svetra, než aby sa tam vošiel dospelý cestujúci.

peugeot-2008-n8574g.jpg

Ložná plocha je po sklopení sedadiel zarovnaná s hranou kufra, čo uľahčuje manipuláciu s objemnejšími predmetmi. Základný objem kufra 360 litrov síce neoslní, no po zložení zadných sedadiel do roviny je jeho objem 1 194 litrov dostačujúci.

peugeot-2008-n8573g.jpg

Importér automobilov značky Peugeot nám poskytol na test najsilnejšiu benzínovú verziu 1.6 VTi s najvyšším stupňom vybavenia Allure. Malý crossover láka nielen atraktívnym dizajnom za prijateľnú cenu, ale aj celkom dobrou dynamikou. S Peugeotom 2008 sa dá jazdiť plynulo, môžete sa spoľahnúť na účinné brzdy, ktoré reagujú okamžite, ako aj na výborné bočné držanie tela na predných sedadlách pri rýchlom prejazde zákruty. Jemná spojka bude vyhovovať najmä vodičkám.

peugeot-2008-n8572g.jpg

Zásluhou výbornej zotrvačnosti sa dá s týmto autom jazdiť naozaj ekonomicky. Benzínový agregát je spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, čo sa ukázalo ako najslabšie miesto celého vozidla. Šestka by sa určite zišla. Vari nikoho nenadchne zbytočne dlhá dráha radiacej páky. Okrem toho nám nevyhovoval ani zvýšený hluk v kabíne - už pri rýchlosti nad 110 km/h.

peugeot-2008-n8571g.jpg

Naopak, súhlasíme s vedením Peugeotu, ktoré ponechalo na ovládanie tempomatu tradičný satelit vľavo pod volantom. Práca s ním je maximálne jednoduchá a pohotová. Kompaktný mestský crossover Peugeot 2008 dobre zvláda i manévrovanie na malom priestore. Sedadlo si vodič môže nastavovať výškovo v dostatočnom rozsahu, takže sa môže rozhodnúť pre vyššie alebo nízke sedenie. Výhľad spoza volantu je v oboch prípadoch výborný, presklená plocha je veľká a môžete si trúfnuť i do ľahšieho terénu - ako o tom presviedča jedno z pripojených videí.

peugeot-2008-n8570g.jpg

O kvalitnú trakciu sa stará systém Grip Control, ktorý spolupracuje so stabilizačným systémom ESP. Má niekoľko režimov: na rozbahnený, sypký alebo zasnežený povrch. Takže vo väčšine prípadov sa s vozidlom dostanete bez problémov k cieľu. Kruhový ovládač celého systému je umiestnený medzi prednými sedadlami, za radiacou pákou a dá sa ním vypnúť aj ESP.

peugeot-2008-304g.jpg

Väčšinou sme jazdili vo dvojici a v mestách, na diaľnici i v ľahkom teréne. S aktivovaným tempomatom sme na rovine dosiahli spotrebu (pri rýchlosti 100 km/h) lichotivých 5,3 litra; na diaľnici nám ukázal displej 6,8 litra a dojazd na jednu palivovú nádrž bol 600 kilometrov. Priemerná spotreba 6,5 litra benzínu patrí k dobrému priemeru.

peugeot-2008-001g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Peugeot 2008 1,6 VTi

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 160
Max. rýchlosť (km/h) 196
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9
(Skutočná spotreba pri teste 6,5)

Cena testovanej verzie 16 490 €
Najlacnejšia verzia 11 990 €

+ Výrazné plusy
Systém Grip Control, účinné brzdy, jemná spojka
Originálny interiér so zaujímavými detailmi
Zotrvačnosť a citlivá reakcia plynového pedálu
- Najväčšie mínusy
Šoférovi sťažuje nasadanie mohutný stĺpik B
Silný hluk v kabíne pri zvýšených otáčkach motora

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri