Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 508 2,0 HDI Access

Friday, 27. 09. 2013 - 21:02, Ivan Václavík   

Peugeot 508 2,0 HDI Access

Francúzska loď na vlnách pohodlia: Poeticky znejúce slová v úvode tohto testu som zvolil vo chvíli, keď som sa s takmer päťmetrovým Peugeotom 508 (na dĺžku meria 4,8 m, na šírku 1,85 m a rázvor je 2,8 m) predieral preplnenou slovenskou diaľnicou s obmedzenou rýchlosťou, pričom stres vôkol mňa som kompenzoval vnímaním komfortu za volantom. Načo sa náhliť, keď je užitočnejšie vychutnávať príjemný interiér a veľkorysý priestor v kabíne tejto francúzskej limuzíny.

peugeot-508-n8555g.jpg

Podvozok výborne tlmí nerovnosti vozovky, jazda je pohodlná a vnútorný hluk takmer nevnímam. A to ani pri vyšších otáčkach motora. Síce som od motora čakal väčšiu pružnosť pri nižších otáčkach, aby som nemusel častejšie preraďovať rýchlostné stupne medzi šestkou a štvorkou, ale na to sa dá zvyknúť. Horšie je to s ergonómiou. Konkrétne mám na mysli umiestnenie tlačidla START na palubnej doske úplne vľavo pri dverách, čo je maximálne nepraktické, ak chcete rýchlo naštartovať a vyraziť.

peugeot-508-n8566g.jpg

Rovnako je diskutabilné rozmiestnenie tlačidiel na ramenách volantu - výrobca tam totiž umiestnil menej využívané ovládanie audiosystému (hoci to je zdvojené i na stredovej konzole) namiesto tlačidiel na ovládanie tempomatu. Ich vzájomnú zámenu považujeme v redakcii za dôležitú najmä z hľadiska rýchleho nahmatania tlačidiel tempomatu; pri terajšom usporiadaní totiž musí šofér odvrátiť zrak od vozovky. A to môže byť pri hustej premávke v niektorých situáciách naozaj riskantné.

peugeot-508-n8567g.jpg

Okrem komfortného podvozka si pochvalu zaslúži aj účinný brzdový systém, senzory v oboch nárazníkoch, ktoré uľahčujú manévrovanie s dlhým autom v stiesnených podmienkach, ako aj osvietenie zákruty po natočení volantu. Pohodlné je taktiež dotykové otváranie / zatváranie dverí. Ovládač oblých tvarov stačí mať vo vrecku saka, či v dámskej kabelke. Sklopené vonkajšie zrkadlá sa automaticky vyklopia už pri príchode držiteľa diaľkového ovládania k autu. Zároveň osvetlia priestor pod nimi.

peugeot-508-n8568g.jpg

Príjemné osvetlenie interiéru pri nočnej jazde sme vlastne v tomto aute očakávali a do tohto rámca zapadala i všestranne nastaviteľná duálna klimatizácia. V kabíne si môžete vytvoriť priam domáce prostredie - ako v obývačke. Maximálne pohodlie sa najlepšie vychutnáva pri jazde na dlhšie vzdialenosti. Po naštartovaní sa pred šoférom vysunie na palubnej doske priesvitný štítok (head up displej) s údajmi o rýchlosti jazdy vrátane nastavenia tempomatu.

peugeot-508-n8553g.jpg

Nenápadným, no užitočným pomocníkom je krátke pribrzdenie auta pri rozjazde v kopci, ak bol predtým stlačený brzdový pedál. Elektrické ovládanie parkovacej brzdy však nepovažujeme za výhru. Tradičná páka sa zdá byť praktickejšia. Ani pomerne vysoká hrana batožinového priestoru nás nenadchla, najmä ak sme potrebovali naložiť objemnejší predmet.

peugeot-508-n8565g.jpg

Peugeot 508 má výbornú zotrvačnosť, čo sa potom prejaví na úsporách paliva. Po skončení testu sme mali priemernú spotrebu 5,5 litra a dojazd až 1 100 kilometrov. Pri optimálnych podmienkach môže byť dojazd dokonca až 1 200 km!

peugeot-508-n8564g.jpg

S aktivovaným tempomatom pri zaradenom šiestom rýchlostnom stupni bola priebežná spotreba pri rýchlosti 100 km/h iba 4,6 litra, na diaľnici (130 km/h) 5,5 l. V plynulej (to podčiarkujeme) mestskej premávke sme dokázali jazdiť s nízkou spotrebou pod šesť litrov.

peugeot-508-n8558g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Peugeot 508 2,0 HDI

Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 120/163
Krútiaci moment (Nm) 340
Max. rýchlosť (km/h) 226
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,9
(Skutočná spotreba pri teste 5,5)

Cena testovanej verzie 26 890 €
Najlacnejšia verzia 21 890 €

+ Výrazné plusy
Priestor v kabíne, pohodlie pri jazde, brzdy
Head up displej na palubnej doske
Vysúvateľné sedáky predných sedadiel
Dotykové otváranie / zatváranie dverí
- Najväčšie mínusy
Menšia pružnosť motora v nižších otáčkach
Nepraktické rozmiestnenie ovládačov na volante
Tlačidlo START na ľavú ruku

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri