Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Kia Carens 1,7 CRDi EX

Wednesday, 25. 09. 2013 - 16:24, Ivan Václavík   

Kia Carens 1,7 CRDi EX

Dobrý chýr potvrdený na dlhej trase: Novú generáciu kórejského modelu Carens, postaveného na podvozku súčasného Ceedu, predchádzali dobré, ba až veľmi dobré referencie. Tie vyzdvihovali najmä pohodlie pre posádku, priestor v interiéri a kvalitu spracovania. To všetko znelo lákavo, a tak sme sa rozhodli naozaj dôkladne vyskúšať, či toto jednopriestorové vozidlo dokáže splniť aj náročné očakávania.

kia-carens-8540g.jpg

Naložili sme jeden obrovský kufor (výška 80 cm), dve veľké cestovné tašky (dĺžka 60 cm), jeden letecký kufor na kolieskach a niekoľko menších tašiek. Všetko napratané na maximum. Do päťmiestnej kabíny si nasadali štyria dospelí a vyrazili sme na trasu cez Rakúsko a Nemecko až do Holandska a Belgicka. Samozrejme, približne rovnakú trasu ako tam sme museli absolvovať aj späť...

kia-carens-8544g.jpg

Získali sme množstvo zaujímavých poznatkov, no predovšetkým sme po skončení testu v dĺžke 2 500 kilometrov mohli skonštatovať, že Kia Carens novej generácie v plnom rozsahu naplnila dobrú povesť, ktorá ju predchádzala. Po technickej stránke sme nemali najmenší problém. Dieselový agregát s objemom 1,7 litra a výkonom 100 kW nás prekvapil svojou úspornosťou. Pri ustálenej rýchlosti 100 km/h sa uskromnil s 5 litrami, ani po zvýšení rýchlosti nestúpla spotreba nejako dramaticky a celkový priemer bol 6,5 litra. A to sme v Nemecku jazdili (ak to umožňovali podmienky v premávke) rýchlosťou 150 - 170 km/h. Na jednu palivovú nádrž sme dosiahli dojazd 800 kilometrov.

kia-carens-8543g.jpg

Pochopiteľne, pri nižšej priemernej rýchlosti klesá i priemerná spotreba - až na úroveň 6 litrov. Výrobcom sľubovaných 4,8 litra na 100 km sa nám však podarilo dosiahnuť len pri rýchlosti okolo 100 km/h...
Motor sa prejavil ako pružný, mal potrebnú dynamiku, podvozok bol dostatočne stabilný, a to aj vtedy, keď sme v zákrute mali na tachometri údaj 150. Pri jazde sa neozývalo žiadne vŕzganie, pochvaľovali sme si mäkké čalúnenie palubnej dosky a dverí. Hladina hluku bola v priebehu testovania vždy príjemne nízka, šesť prevodových stupňov bolo výborne odstupňovaných.

kia-carens-8546g.jpg

Pre menej zručných, respektíve neskúsených šoférov dobre poslúžia cúvacie senzory a tiež indikátor radenia rýchlostných stupňov. Ovládanie tempomatu a navigácie bolo v testovanom aute prvotriedne, maximálne jednoduché, intuitívne. A tak sme napokon zistili, že najväčším nedostatkom v tomto aute je prekážajúca lakťová opierka (pri práci s radiacou pákou).

kia-carens-8537g.jpg

Ani pri dlhých cestách sa telo len tak neunaví. Sedadlá v Carense sú dobre tvarované, vyhrievané, sedák má potrebnú dĺžku. Tri samostatné sedadlá v druhom rade sú posuvné, operadlá sú sklápateľné, čo zvyšuje komfort cestovania. V prípade núdze si ľahko môžete prispôsobiť dĺžku batožinového priestoru. Základný objem kufra je 536 litrov, po sklopení sedadiel v druhom rade získate objem 1 694 litrov. Avšak priestor za druhým radom sedadiel je relatívne plytký - pod roletou sme namerali iba 40 centimetrov. Dôvod je zrejmý: podlaha je zvýšená kvôli prípadnej montáži dvoch sedadiel v 3. rade.

kia-carens-014g.jpg

Samostatný odsek si zaslúži navigačný a informačný systém. Je skutočne prvotriedny, na dostatočne veľkom monitore sú zobrazované všetky dôležité podrobnosti vrátane návestných tabúľ a správneho zaradenia pri 3 - 4 - 5 jazdných pruhoch (napríklad v Nemecku, či v Rakúsku). Posádka dostáva informáciu i prostredníctvom hlasovej navigácie, takže dostať sa do nesprávneho smeru je doslova umenie alebo vyslovená nepozornosť šoféra.

kia-carens-8538g.jpg

Nový Carens je jednoduchý, nenápadný, no zároveň účelný. Zdvojené stĺpiky karosérie zaručujú lepší výhľad cez predné okno šikmo dopredu, o situácii okolo auta a za ním dokonale informujú veľké vonkajšie zrkadlá. Kupovať si rodinné auto s atmosférickým benzínovým motorom GDI sa nemusí - vzhľadom na vyššiu spotrebu paliva - vyplatiť; podľa nás môže byť tou najvýhodnejšou voľbou silnejšia verzia dieselového agregátu 1,7 CRDi, s ktorým sme boli počas testovania maximálne spokojní.

kia-carens-8539g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Kia Carens 1,7 CRDi

Objem motora (cm3) 1 685
Výkon (kW/k) 100/136
Krútiaci moment (Nm) 330
Max. rýchlosť (km/h) 191
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,0
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,8
(Skutočná spotreba pri teste 6,5)

Cena testovanej verzie 21 400 €
Najlacnejšia verzia 16 900 €

+ Výrazné plusy
Úsporný a pritom dynamický motor
Priestor pre pasažierov i batožinu
Ovládanie tempomatu a navigácie
- Najväčšie mínusy

Lakťová opierka prekáža pri radení rýchlostí

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri