Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 208 XY 1,6 e-HDI

Thursday, 12. 09. 2013 - 16:18, Ivan Václavík   

Peugeot 208 XY 1,6 e-HDI

Vyžaruje intenzívnu pozitívnu energiu: Písmenami XY sa označujú tajuplné osoby, agenti, celebrity, ktoré chcú zostať v utajení alebo neznámi jedinci. Ktovie, prečo sa Peugeot rozhodol svoj model 208 ozdobiť práve touto dvojicou písmen, no faktom zostáva, že Peugeot 208 XY nechce zostať v utajení - ba naopak: chce byť dobre viditeľný. Špecifické logo XY za zadným bočným oknom zdôrazňuje osobitosť tohto modelu.

peu-208-xy8519g.jpg

A ten v žiadnom prípade nezostáva v pozícii utajeného agenta. Dizajn exteriéru, ale aj interiéru upúta na prvý pohľad a hodnotíme ho ako veľmi vydarený. Vyžaruje intenzívnu energiu, ktorá nabíja nielen vodiča, ale aj ostatných pasažierov v aute. Moderný dizajn interiéru pôsobí veľmi zaujímavo, mäkké obloženie palubnej dosky je príjemné na dotyk i na pohľad. Po uzamknutí auta sa vonkajšie zrkadlá automaticky sklopia.

peu-208-xy8521g.jpg

Predné sedadlá sú prísne anatomicky tvarované, vyhrievané, poskytujú dobrú oporu aj pri rýchlom prejazde zákruty a dajú sa nastaviť podľa rôznych požiadaviek vodiča, či spolujazdca. Výborne tvarovaný multifunkčný volant s malým priemerom a dostatočne hrubým vencom má spodnú časť skosenú. Jednoznačne patrí k výrazným plusom tohto auta, lebo sa veľmi dobre drží a netreba s ním opisovať veľkú kružnicu. Ergonómia patrí k plusom tohto sympatického auta.

peu-208-xy8509g.jpg

Zadné sedadlá sú asymetricky delené a sklopné, v batožinovom priestore však zostane schod. Praktické sú odkladacie priehradky v predných dverách i pod stredovou konzolou, ktoré sú dostatočne dimenzované na odloženie rôzne veľkých predmetov. Nečakaný detail sme našli pre pasažierov na zadnom sedadle - masívne držadlá po oknom. Spolujazdci tak aj pri rýchlej jazde majú pocit istoty.

peu-208-xy8514g.jpg

Iným detailom hodným pochvaly je výborné vetranie interiéru cez otvorené okno; najmä šofér sa cíti príjemne, ak jazdí s pootvoreným oknom spolujazdca. Neofukuje ho totiž priamy nápor vetra. Radiaca páka je vhodne tvarovaná, ale jej kovová hlavica najmä v zime poriadne schladí dlaň šoféra. V lete naopak - poriadne páli. Jej efektný tvar však na tieto malé mínusy dá rýchlo zabudnúť.

peu-208-xy8516g.jpg

V kabíne je k dispozícii automatická dvojzónová klimatizácia a cez presklenú panoramatickú strechu s dvojitou posuvnou slnečnou clonou preniká do kabíny svetlo. Romantici môžu pozorovať cez strechu hviezdy.
V testovanom aute sme mali indikátor radenia prevodových stupňov (len v smere nahor), ako aj systém stop&start. Oba napomáhajú šetreniu paliva, takže priemerná spotreba pod päť litrov je pre vodiča s ľahkou nohou dosiahnuteľná. Zadné parkovacie senzory pomáhajú pri cúvaní identifikovať prekážky za autom.

peu-208-xy8517g.jpg

Peugeot 208 XY v zákrute dobre drží zvolenú stopu, ale po niekoľkých za sebou nasledujúcich zmenách smeru sa prejaví mierna neistota a podvozok - presnejšie zadná časť - sa na vozovke s nerovnosťami mierne zavlní. Inak však tento hatchback dokáže prejsť zákrutou s istotou. Brzdy reagujú výborne, aj akcelerácia je dostatočná - pokiaľ vodič nepožaduje zrýchlenie pod 8 sekúnd.

peu-208-xy8511g.jpg

Dieselový motor 1,6 e-HDI je bez nadsadzovania vari najlepšou časťou príťažlivého Peugeotu 208 XY. Je príjemne tichý, rýchlo a bez váhania naskakuje pri aktívnom systéme stop&start, má dostatok sily i pružnosti, ako aj nízku spotrebu. Je tiež solídne odhlučnený, takže svojim prejavom neobťažuje ani vo vyšších otáčkach.

peu-208-xy8518g.jpg

Z hľadiska jazdných vlastností teda môžeme hovoriť o vydarenom celku. A pochvalu si zaslúži aj šesťstupňová prevodovka; ak sa s ňou šofér skamaráti, dosiahne prekvapujúco priaznivú spotrebu aj pri jazde po diaľnici, respektíve pri častej akcelerácii.

peu-208-xy8510g.jpg

Nám vyšiel celkový priemer 5,4 litra na 100 km. S aktivovaným tempomatom sme pri ustálenej stovke dosiahli spotrebu v rozpätí len 2,8 - 3,2 litra, na diaľnici pri 130 km/h ukázal displej 4,9 litra. Apropo - na veľkom monitore v strede prístrojovej dosky sa ukazujú všetky dôležité údaje o aute: stačí ľahký dotyk prstom a máte k dispozícii navigáciu, spojenie cez bluetooth, rádio s rezerváciou 24 staníc FM, či informácie o spotrebe, dojazde, najazdených kilometroch, atď. Pre spolujazdca môže byť farebná dotyková obrazovka počas dlhšie trvajúcej jazdy príjemnou zábavkou...

peu-208-xy8513g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Peugeot 208 XY 1,6 e-HDI

Objem motora (cm3) 1 560
Výkon (kW/k) 84/115
Krútiaci moment (Nm) 270
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,8
(Skutočná spotreba pri teste 5,4)

Cena testovanej verzie 18 350 €
Najlacnejšia verzia 15 950 €

+ Výrazné plusy
Zaujímavý dizajn, anatomické sedadlá
Výborne tvarovaný multifunkčný volant
Farebná dotyková obrazovka na palubnej doske
- Najväčšie mínusy

Veľké teplotné výkyvy kovovej hlavice

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri