Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 508 SW 2,0 HDI

Monday, 23. 04. 2012 - 13:31, Ivan Václavík   

Peugeot 508 SW 2,0 HDI

Luxusné prekvapenie v strednej triede: Klasické riešenie v podobe dvojlitrového turbodieselového motoru, karosérie kombi a 6-stupňovej manuálnej prevodovky je na trhu s automobilmi stále žiadané. Istotne aj preto v Peugeote dlho nepremýšľali, keď tvorili základnú zostavu svojej ponuky pri modeli 508.

p508sw-6361g.jpg

Testovaná verzia nás presvedčila dynamikou, úspornou prevádzkou i jazdnými vlastnosťami v rôznych podmienkach. Dvojliter dokáže zatiahnuť už od nízkych otáčok, pričom ani na ich hornej hranici sa v kabíne neprejavuje markantne zvýšená vnútorná hlučnosť. S Peugeotom 508 SW je jazda komfortná, tichá a dynamická. Najlepšie sa dieselový agregát prejavuje v stredných otáčkach, pričom tieto sa na diaľnici ustália tesne nad 2 000.

p508sw-6362g.jpg

Spotreba osvedčeného motora HDI patrí k silným tromfom Peugeotu - pri ustálenej stovke je to priebežne iba 4,8 litra, pri 120 km/h sa momentálna spotreba ustálila na 5,3 l a na diaľnici (130 km/h) sme s tempomatom jazdili za 5,5 litra na 100 km. Reálne sme v kombinovanom režime dosiahli priemernú spotrebu 6,4 litra a vôbec nás neprekvapil celkový dojazd vyše 1 000 km. Lepšie povedané, úspornosť Peugeotu 508 bola príjemným prekvapením.

p508sw-6369g.jpg

Bez ohľadu na objem palivovej nádrže 72 litrov, čo značne predlžuje návštevy čerpacích staníc. Veď teoreticky sa dostanete takmer bez tankovania napríklad do Ženevy alebo nemeckého Kolína. Rovnako tak aj do Mníchova a späť, čo je presne 1 000 km.

p508sw-6363g.jpg

Komfortná jazda v pohodlných sedadlách a bez únavy je v prípade tohto Francúza samozrejmosťou. Aj pri rýchlejšom prejazde zákrut sa karoséria nakláňa len mierne, podvozok dobre tlmí nerovnosti vozovky a výborne drží auto vo zvolenej stope. Brzdy sú tradične ostré, v kopci pomáha systém zabraňujúci cúvnutiu auta.

p508sw-6375g.jpg

Nahliadnime teraz podrobnejšie do interiéru. Bezkľúčový vstup do vozidla patrí ku komfortu. Pod sklenou strechou je posuvná clona s elektrickým ovládaním. Sedadlá sú výborne anatomicky tvarované, operadlá predných sedadiel majú priehlbiny, takže zadní cestujúci o ne nenarážajú kolenami. Majú tiež dostatok miesta nad hlavou. Priestorové dimenzie sú v Peugeote 508 skutočne veľkorysé, a to aj na zadných sedadlách. Pre pasažierov vzadu je výrazným plusom plastické tvarovanie predných operadiel.

p508sw-6367g.jpg

Trošku neprehľadné je rozmiestnenie tlačidiel na multifunkčnom volante. Nájdete tam ovládače tempomatu, rádia, informačného systému, a keď sa chcete v zmesi tlačidiel pohotovo orientovať, nevdojak musíte sklopiť zrak na ne. Napríklad hlasitosť rádia nastavujete tlačidlami na ľavej strane, no jednotlivé stanice vyhľadáte valčekovým ovládačom na pravom ramene volantu... Ľavým valčekom totiž meníte údaje na informačnom displeji. Ten je obsažný, nechýba ani údaj o teplote motora.

p508sw-6371gg.jpg

Ani údaje o rýchlosti a nastavení tempomatu na výsuvnom štíte (na prístrojovom paneli) nie sú pre každého vodiča dobre čitateľne. Najmä, ak má sedadlo v najnižšej pozícii. Čísla na priehľadnom štíte sú totiž doslova utopené.

p508sw-6374g.jpg

Dobrou pomôckou je indikátor radenia prevodových stupňov a osvetlenie do zákrut po natočení volantu. Prehľadné je kruhové nastavovanie prúdiaceho vzduchu. Trojzónová klimatizácia a elektrické zatváranie piatych dverí patria k ďalším plusom.

p508sw-6364g.jpg

Dodajme ešte, že denné diódové osvetlenie zvýrazňuje imidž Peugeotu 508 SW, ktorý sa určite zaradí k horúcim favoritom pre záujemcov o kvalitné kombi v strednej triede.

p508sw-6368g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Peugeot 508 SW 2,0 HDI

Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 120/163
Krútiaci moment (Nm) 340
Max. rýchlosť (km/h) 222
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,0

Cena testovanej verzie 31 740 €
Najlacnejšia verzia 22 240 €

+ Plusy
Dynamický a úsporný motor, dojazd
Odhlučnenie interiéru, smerová stabilita
Veľký batožinový priestor, vzdušný interiér
- Mínusy
Neprehľadné usporiadanie tlačidiel na volante
Štít v zornom poli vodiča je ponorený hlboko

 

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri