Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Lancia Thema 3,0 CRD Executive

Friday, 27. 04. 2012 - 15:20, Ivan Václavík   

Lancia Thema 3,0 CRD Executive

Americká klasika v talianskom preoblečení: To sa dejú veci... - povzdychne si možno klasik, keď sa zahľadí na „bývalý" Chrysler 300 s logom značky Lancia. Presnejšie povedané, na cestách nastúpila namiesto klasickej 300-ky nová tvár - Lancia Thema. Názov nie je nový, Thema je už zapísaná v automobilovej histórii v rokoch 1984 - 1994. Ale na rozdiel od rokov minulých tentokrát útočí v plnej sile.

lancia-thema6456g.jpg

Po spojení s Chryslerom prepracovali dizajnéri pôvodnú 300-ku v európskom štýle a zdá sa, že trafili presne do čierneho. Prednej časti nechýba sebavedomý výzor, svetlomety sú bixenónové, s denným diódovým svietením.

lancia-thema6461g.jpg

Vysoká a krátka zadná časť karosérie nezaprie americký pôvod, pôsobí však aj trošku európsky. Otváranie dverí do pravého uhla uľahčuje nastupovanie (ak vedľa vás nezaparkuje chytrák na tesno), veko batožinového priestoru sa otvára v dostatočnej miere, takže ani nakladanie objemnejšej batožiny nerobí veľké problémy. Objem kufra je 462 litrov, v kabíne majú všetci pasažieri veľkorysý priestor.

lancia-thema6460g.jpg

Najpôsobivejšie premeny však zaregistrujete v interiéri. Podsvietenie kruhových prístrojov vo svetlo modrom odtieni navodzuje atmosféru luxusu, predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné, vyhrievané i chladené, vodič si môže nastavenie svojho sedadla uložiť v dvoch polohách. K veľkým pozitívam počítame i posuvné pedále, takže vodič si určite nájde za volantom ideálnu pozíciu.

lancia-thema6471g.jpg

V horúcich i mrazových dňoch ocení posádka dva držiaky nápojov s chladením alebo vyhrievaním - podľa toho, čo je práve žiadané. Klimatizácia je viaczónová (vpredu i vzadu), na rozmernej dotykovej obrazovke s veľkosťou 8,4" si môžete nastaviť rádio, navigáciu, klimatizáciu, ba aj vyhrievanie volantu. Skrátka - Thema ponúka takmer všetko potrebné. Vrátane elegantných ručičkových hodiniek v strede prístrojového panelu.

lancia-thema6458g.jpg

Informačný displej medzi kruhovými prístrojmi je však extrémne skromný, doslova miniatúrny a ťažkopádne presúvanie v ňom pomocou štyroch tlačidiel na ľavom ramene volantu nás privádzalo do nemého úžasu. Takéto riešenie je zbytočne komplikované a pre vlajkovú loď Lancie nedôstojné. Rovnako sme neporozumeli, prečo sa zadné okná nedajú elektricky ovládať dotykovo, ale treba držať tlačidlo stále stlačené.

lancia-thema6462g.jpg

O niečo lepšie je riešené rozmiestnenie tlačidiel na pravom ramene volantu na ovládanie adaptívneho tempomatu. Mimochodom, funkcia pribrzďovania za pomalším autom je stopercentná, môžete si nastaviť až tri vzdialenosti od vozidla pred vami a v niektorých chvíľach sme si ani neuvedomovali, že spomaľujeme - tak jemne reaguje elektronika.

lancia-thema6465g.jpg

K drobným výčitkám v interiéri pridáme ešte dve: sedák vodiča je úzky, s nízkymi bočnými oporami, takže v konečnom dôsledku pôsobí plytko. Výsuvné plôšky slnečných clôn narážajú na okraje stropných svetiel, takže sa nedajú úplne vysunúť.

lancia-thema6464g.jpg

Venujme sa však samotnej jazde. Tá je komfortná, akcelerácia je výborná (necelých osem sekúnd z pokoja na stovku), v kabíne sa neprejavuje žiadny rušivý hluk a brzdy reagujú dostatočne razantne. Ak vodič nie je dostatočne sústredený na jazdu, na hroziacu prekážku ho upozorní výrazný červený (blikajúci) nápis BRAKE a zvukový signál.

lancia-thema6463g.jpg

K plusom zaraďujeme i signalizáciu vozidla vo vedľajšom pruhu (oranžové trojuholníčky na spätných zrkadlách).
Pozitíva jednoznačne prevažujú. Príjemne nás prekvapil malý polomer otáčania, takže päťmetrový sedan sme mohli otočiť s jedným malým zacúvaním aj na okresnej ceste.

lancia-thema6476g.jpg

K drobným negatívam patrí vyššia tvrdosť podvozku - azda spôsobená obrovskými nízkoprofilovými 20" pneumatikami s rozmerom 245-45 / 20.

lancia-thema6467g.jpg

Reálny dojazd 800 kilometrov je na takéto veľké auto dobrou vizitkou, počas testovania sme na rovine dosiahli lichotivú priemernú spotrebu 7,7 litra na 100 km. Pri rýchlosti 100 km/h bola priebežná spotreba len 5,5 - 6 litrov, na diaľnici 6,5 - 7. Pravda, ak sme často razantne akcelerovali, spotreba šiestich valcov sa posunula v kombinovanom režime k hranici 8 litrov. Na vozidlo s hmotnosťou dve tony je to však priaznivý údaj.

lancia-thema6470g.jpg

Po skúsenostiach počas testovania odporúčame ponechať páku v pozícii D a nepresúvať ju na tzv. sekvenčné radenie. Manuálna voľba totiž neprináša očakávaný efekt v podobe razantnejšej jazdy. Karoséria pocitovo vypĺňa celý jazdný pruh, a tak šofér ľahko podľahne dojmu, že ovláda poriadny kolos. Svojím pôdorysom totiž Thema patrí k najväčším sedanom na slovenskom trhu (dĺžka 5 m, šírka 1,9 m, rázvor 3 m).

lancia-thema6457g.jpg

V skutočnosti však jej ovládanie patrí k veľmi príjemným zážitkom. Za vysokou kvalitou stojí aj výroba v kanadskom závode Brampton, ktorý nedávno zrekonštruovali v súlade so zásadami World Class Manufacturing (WCM), teda medzinárodnými metódami výroby zahŕňajúcimi všetky výrobné procesy od bezpečnosti cez ohľaduplnosť k životnému prostrediu, až po logistiku a kvalitu výroby.

lancia-thema6474g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Lancia Thema 3,0 CRD

Objem motora (cm3) 2 987
Výkon (kW/k) 176/240
Krútiaci moment (Nm) 550
Max. rýchlosť (km/h) 232
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 7,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,2

Cena testovanej verzie 50 130 €
Najlacnejšia verzia 40 200 €

+ Plusy
Komfortný interiér, štvorzónová klimatizácia
Adaptívny tempomat, ticho v kabíne
Priaznivá spotreba, ostré brzdy
Malý polomer otáčania, posuvné pedále
- Mínusy
Plytký a úzky sedák vodiča
Miniatúrny informačný displej
Zadné okná sa neovládajú dotykovo

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri