Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Honda Civic 2,2 i-DTEC Sport

Wednesday, 02. 05. 2012 - 23:15, Ivan Václavík   

Honda Civic 2,2 i-DTEC Sport

Ufo sa viac spriatelilo s civilizáciou planéty Zem: Nový Civic deviatej generácie prináša oproti predchádzajúcej generácii celý rad zlepšení. Hlavná pozornosť bola pri vývoji venovaná nastaveniam podvozku s cieľom zlepšiť jazdné vlastnosti a ovládateľnosť, ako aj materiálom v interiéri na zvýšenie celkovej kvality priestoru pre cestujúcich. Nový vzhľad exteriéru pomohol zlepšiť aerodynamiku, ktorá spoločne s vylepšenými motormi prispela k zníženiu spotreby paliva a emisií.

ho-civic-diesel6500g.jpg

Hneď na úvod môžeme konštatovať, že nová generácia modelu Civic - v porovnaní s predchádzajúcou, ktorú prezývali aj ufo - sa viac priblížila naturelu obyvateľov planéty Zem, najmä Európanom. Ako sme už naznačili, nový Civic si zachoval mimoriadne variabilný vnútorný priestor. Cestujúci vzadu majú dostatok miesta na nohy i nad hlavou.

035-civic-magic-seats-g.jpg

Pomocou zadných sedadiel Magic Seats sa dá vytvoriť buď priestor na prepravu dlhých predmetov, alebo (zdvihnutím sedákov do zvislej polohy) priestor na prepravu vysokých predmetov. S objemom batožinového priestoru (v základnom usporiadaní až 477 litrov, po sklopení sedadiel 1 200 litrov) patrí Civic k premiantom vo svojej triede. Len škoda, že odkladacie priestory v interiéri patria len k priemerným a väčšiu PET fľašu niet kam odložiť - ak sa nemá povaľovať na podlahe.

ho-civic-diesel6505g.jpg

Výčitku máme aj smerom k predným dverám, ktoré sa otvárajú v malom uhle (približne len 50 stupňov) - na rozdiel od zadných, ktoré sa dajú otvoriť až do pravého uhla. Okrem toho kolenu vodiča prekáža pri nastupovaní hrot palubnej dosky, ktorý je daňou za efektný dizajn.

032-civic-dashboard-g.jpg

Všimli sme si, že konštruktéri v spolupráci s dizajnérmi odstránili kritické riešenie zadného spojleru - na súčasnom modeli už neprekáža vo výhľade dozadu. Civic má aj denné diódové svietenie, cúvacia kamera prenáša na farebný monitor obraz, kde vodič vidí situáciu za vozidlom. Žiaľ, chýba akustické upozornenie na prekážku.

ho-civic-diesel6501g.jpg

Zelené tlačidlo ECON slúži na aktiváciu ekonomického režimu jazdy. Meniace sa farebné symboly (zelený, tyrkysový alebo tmavomodrý odtieň) signalizujú vodičovi úsporný štýl jazdy (alebo naopak), pričom sa sfarbujú vedľa údaju o rýchlosti jazdy. Aby čo najdlhšie vydržala zelená farba, na to slúži aj indikátor jazdy v podobe zeleného trojuholníka.

ho-civic-diesel6499g.jpg

Nová Honda Civic je v ponuke s tromi motormi: benzínovými 1.4 i-VTEC, 1.8 i-VTEC a dieselovým agregátom 2.2 i-DTEC. Všetky sú spojené so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, vybavené systémom ECON Assist a funkciou vypnutia motoru pri zastavení vozidla. Kto nechce využívať systém Stop & Start, môže ho jednoducho vypnúť tlačidlom. Okrem toho sú všetky verzie vybavené asistentom pre rozjazd do kopca.

ho-civic-diesel6498g.jpg

Na ramenách veľmi dobre tvarovaného volantu s dostatočne hrubým vencom sú tlačidlá na ovládanie tempomatu (vpravo) a rádia. Počas testovania sme ocenili tradične dobré brzdy, dynamiku jazdy, okamžité zrýchlenie i prepracovaný podvozok, ktorý zabezpečuje spoľahlivú stabilitu vozidla aj pri rýchlom prejazde zákrut. To všetko pri povestnej úspornosti - v prípade dieselovej verzie bola spotreba pri rýchlosti 100 km/h okolo 4,5 litra, na diaľnici (130 km/h) len okolo šesť litrov. Priemerná spotreba bola v reálnych podmienkach 5,4 litra na 100 km na jednu palivovú nádrž sme absolvovali 800 km.

ho-civic-diesel6503g.jpg

Záujemcovia o kúpu novej Hondy Civic môžu bez obáv siahnuť na úspory - naftová verzia im poskytne všetko, čo od nej očakávajú. Nám sa páčil aj nový dizajn karosérie, hoci u niekoho môžu niektoré detaily vyvolať rozpaky. To je však vec názoru. Svojou úžitkovou hodnotou je tento model zo segmentu C (nižšia stredná trieda) určite dobrou a zaujímavou kúpou. Ufo sa viac spriatelilo s civilizáciou planéty Zem aj z dizajnérskeho hľadiska.

ho-civic-diesel6504g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Honda Civic 2,2 i-DTEC

Objem motora (cm3) 2 199
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 217
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,4

Cena testovanej verzie 22 090 €
Najlacnejšia verzia 15 590 €

+ Plusy
Dynamika jazdy, brzdy, úsporný diesel
Veľkorysý priestor v kabíne i v kufri
Zadné magické sedadlá

- Mínusy
Malý uhol otvárania predných dverí
Malé odkladacie priestory v kabíne

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri