Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

FIAT Ducato 2,3 JTD 150 MultiJet

Saturday, 21. 04. 2012 - 13:04, Ivan Václavík   

FIAT Ducato 2,3 JTD 150 MultiJet

Pestrý vejár veľkostí pre kuriérov i podnikateľov: Na testovanie veľkých úžitkových automobilov sa v redakcii obzvlášť tešíme, lebo zvyčajne je to príjemná zmena v zaužívanom kolobehu týždňa. Dodávka Ducato patrí do trojlístka s Peugeotom Boxer a Citroënom Jumper. Záujemcovia o každý z týchto modelov majú na výber rôzne dĺžky, výšky karosérií i rázvory. Importér nám poskytol rozmerovo to najväčšie, čo má v ponuke.

ducato6393g.jpg

Na prvý pohľad vás Ducato upúta usporiadaním hlavných svetlometov a nenásilným spojením nárazníka s maskou chladiča. Slávny dizajnér Giorgetto Giugiaro sa vraj nechal inšpirovať dizajnom rýchlovlakov. Interiér sa približuje bežným osobným automobilom a tiež sedadlá sú vhodne tvarované, takže posádku únava takmer nepremôže ani na dlhej trase. Sedadlo vodiča je pohodlné, posuvné, výškovo nastaviteľné, rovnako si vodič môže nastaviť sklon operadla.

ducato6401g.jpg

Nastupovanie z oboch strán uľahčuje široký schodík v primeranej výške a dobre prístupné sedadlo. Takisto je celkom dobre tvarované aj dvojité sedadlo pre spolujazdcov, pričom prechod do stredu kabíny je maximálne plynulý.
Volant dobre padne do ruky, je posuvný výškovo i pozdĺžne. Na primeranej úrovni je usporiadanie potrebných prístrojov, ako aj ich čitateľnosť vrátane informačného displeja. Ten sa ovláda pohodlne tlačidlom na pravej páčke pod volantom. Ventilácia sa takisto ovláda komfortne - dvoma kruhovými ovládačmi. V strede prístrojového panelu je výklopný držiak na spisy.

ducato6394g.jpg

V kabíne sa nachádza množstvo odkladacích priehradiek - pred spolujazdcom sú dve otvorené a jedna krytá. Ďalší veľký odkladací priestor sa vyklápa pod stredovou konzolou - teda je uzavretý. Navyše je pod sedadlom vodiča vanička, kde si môžete odložiť napríklad lekárničku. Vo dverách je rozmerná priehradka na odloženie troch dvojlitrových fliaš a nad ňou úzka, plytká priehradka - napríklad na mobil, pero a podobne.

ducato6400g.jpg

Vodič má spoza volantu dobrý výhľad všetkými smermi a zásluhou dvojitých vonkajších zrkadiel má tiež dobrý prehľad o situácii za vozidlom. Vonkajšie zdvojené zrkadlá poskytujú šoférovi dobrý prehľad nielen o situácii vo vedľajších pruhoch, ale aj okolo kolies. Testované Ducato však bolo bez cúvacích senzorov, a tak sme museli parkovať o to obozretnejšie. samozrejme, dajú sa objednať. Napokon sme sa naučili bezpečne manévrovať a cúvať aj bez nich a to aj v stiesnených priestoroch.

ducato6396g.jpg

Vnútorný tvar nákladového priestoru i samotné nakladanie tovaru patria k výrazným prednostiam tejto dodávky. Výhodou sú nielen delené zadné krídlové dvere, ale aj bočné posuvné dvere po oboch stranách karosérie.
Jazdili sme v trojici, s plne obsadenou kabínou, ale bez nákladu. Nemohli sme teda vyskúšať kvality Fiatu Ducato s motorom 2,3 JTD (150 k) v kopcovitom teréne. Ale v zákrute, aj pri dynamickej jazde, táto dodávka spoľahlivo držala stopu, a to bez nakláňania. Brzdy účinkujú s náležitou ostrosťou.

ducato6398g.jpg

Je zaujímavé, že do kabíny pri rýchlosti najviac 120 km/h preniká len minimum hluku, jazda je teda celkom príjemná s charakteristickým prejavom dieselového agregátu. So 6° manuálnou prevodovkou si šofér dokáže zvoliť správny rytmus jazdy a udržiavať svižné tempo. Pravda, za cenu vyššej spotreby i väčšieho hluku.

ducato6395g.jpg

Nám ukázal displej reálnu priemernú spotrebu 11 litrov, čo je veľmi vzdialené od 7 litrov, ktoré uvádza výrobca. Pri stovke to bolo 9,5 litra a pri 120-ke približne 11 litrov. Celkový dojazd 850 km na jednu palivovú nádrž je však postačujúci, i keď s plne naloženým autom sa určite skráti.

ducato6397g.jpg

Základné údaje testovaného auta
FIAT Ducato Maxi 2,3 JTD MultiJet 150

Objem motora (cm3) 2 287
Výkon (kW/k) 109/148
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 157
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) neudáva sa
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,1

Cena testovanej verzie 21 046 €
Najlacnejšia verzia 18 515 €

+ Plusy
Moderný dizajn, pohodlné sedadlá
Nízka hladina vnútorného hluku
Dobrý prístup do nákladového priestoru
- Mínusy
Chýbajúce parkovacie senzory na testovanom aute

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri