Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 308 2,0 Blue HDI Allure

Friday, 15. 08. 2014 - 11:07, Ivan Václavík   

Peugeot 308 2,0 Blue HDI Allure

S maximálnym komfortom aj na dlhej trase: Európsky automobil roku 2014 - Peugeot 308 - je na Slovensku v ponuke v rôznych vybaveniach, v cenách od 12 000 až po takmer 30 000 eur. Naša redakcia už testovala dve verzie tohto modelu s motorom 1,6 litra a teraz sme prevzali od importéra 308-ku s úsporným dvojlitrovým dieselovým agregátom Blue HDI, pri ktorom výrobca avizuje priemernú spotrebu nafty len tesne nad štyri litre.

peugeot-308-aut9534g.jpg

Pochopiteľne, boli sme zvedaví, ako si relatívne veľký objem valcov poradí so škrtením spotreby, tobôž, ak je výkon motora relatívne vyšší (110 kW). Aby bolo naše skúmanie komplexné, siahli sme po najdrahšej verzii Allure. Tá má všetky podstatné vymoženosti: bezkľúčové odomykanie a zamykanie auta, štartovanie tlačidlom a vo vybavení nechýbajú ani masážne predné sedadlá. Samozrejme, sú dobre anatomicky tvarované a tiež vyhrievané. Tlačidlá vyhrievania sú však na netradičnom mieste: v malej priehradke pred pákou automatickej prevodovky. To je však zanedbateľný detail - celková ergonómia je na vysokej úrovni, takže šofér sa môže plne sústrediť na jazdu.

peugeot-308-aut9540g.jpg

Na výber má úsporný režim ECO alebo dynamický Sport; elektronická brzda sa uvoľní automaticky, ihneď po pridaní plynu. Aj systém stop&start reaguje pohotovo, brzdy účinkujú s dostatočnou razanciou. Pri jazde upozorňuje vodiča na prítomnosť auta v tzv. mŕtvom uhle rozsvietená kontrolka v spätných zrkadlách. K maximálne komfortnej jazde prispieva taktiež tempomat s ovládaním na samostatnom satelite vľavo pod volantom. Tamtiež (ale na prístrojovom paneli) sa nachádza tlačidlo, ktorým sa aktivuje automatické zaparkovanie medzi vozidlá do voľného boxu, či vyparkovanie z radu stojacich áut. Systém asistuje pri kolmom i pozdĺžnom parkovaní.

peugeot-308-aut9544g.jpg

Cúvacia kamera prenáša obraz za naším autom na farebnú dotykovú obrazovku s uhlopriečkou 9,7 palca. Parametre súboru funkcií dotykovej obrazovky možno nastaviť v priebehu niekoľkých sekúnd. Multifunkčný dotykový monitor umožňuje nastavovať asistenčné systémy riadenia (obmedzovač rýchlosti, tempomat, vzdialenosť medzi vozidlami...), cez dotykovú obrazovku môžete nastavovať klimatizáciu a systém vetrania priestoru kabíny, ako aj navigáciu, rádio, spojenie bluetooth - a to všetko prispieva k príjemnej atmosfére na dlhej trase.

peugeot-308-aut9543g.jpg

Pocit pohodlia pomáha vytvárať i podvozok, ktorý vcelku dobre filtruje hrboľatú vozovku; silnejšie rázy od náprav sa prejavia len na väčších nerovnostiach. Z pozície šoféra chválime výbornú ergonómiu v kabíne. Aj na zadných sedadlách je dostatok miesta na sedenie. Základný objem kufra 420 litrov postačuje, po sklopení operadiel môžete objem zväčšiť na 1 228 litrov.

peugeot-308-aut9537g.jpg

Ukazovatele prístrojov sú umiestnené v hornej úrovni, takže umožňujú sledovať dôležité informácie bez toho, aby bolo potrebné spustiť oči z vozovky. Zrkadlovo obrátený otáčkomer je nezvyčajným riešením, ručička sa totiž pohybuje proti smeru hodinových ručičiek. V tomto prípade však ide skôr o vizuálny efekt a väčšina vodičov si ho zrejme ani neuvedomí.

peugeot-308-aut9541g.jpg

Snaha o čo najmenšiu produkciu oxidov dusíka a uhlíka nesie pri nových dieselových motoroch koncernu PSA názov BlueHDi. Štvorvalcový agregát patrí svojím prejavom k najkultivovanejším vo svojej triede, čomu dopomáha aj výborne odhlučnený interiér. Má silný záťah už od nízkych otáčok. Z hľadiska úspornosti však výrobcom uvádzaná priemerná spotreba v kombinovanom režime (4,1 litra na 100 km) patrí skôr do ríše snov - nám ukázal displej po skončení testov a dojazde 800 kilometrov priemer 5,9 litra.

peugeot-308-aut9545g.jpg

Kto sa vyslovene neusiluje o ekonomickú jazdu, pričom využíva aj športový režim 6-stupňovej automatickej prevodovky, ten musí počítať s priemernou spotrebou okolo šesť litrov... Pri rýchlosti 100 km/h sme reálne dosiahli lichotivú priebežnú spotrebu 4,1 litra a na diaľnici pri ustálených 130 km/h nám displej ukázal údaj 5,7 litra. S týmto autom sa teda dá jazdiť úsporne alebo dynamicky, pričom spotreba ani v takom prípade nestúpne dramaticky a ustáli sa pod siedmimi litrami.

peugeot-308-aut9535g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Peugeot 308 2,0 HDI

Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 370
Max. rýchlosť (km/h) 214
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,1
(Skutočná spotreba pri teste 5,9)

Cena testovanej verzie 28 330 €
Najlacnejšia verzia 12 890 €

+ Výrazné plusy
Kultivovaný motor, ticho v kabíne
Stabilita v zákrutách a serpentínach
Dostatok miesta aj na zadných sedadlách
- Najväčšie mínusy
Nereálny údaj výrobcu o priemernej spotrebe

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri