Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Volvo S60 D4 Drive-E 8AT Summum

Tuesday, 12. 08. 2014 - 19:36, Ivan Václavík   

Volvo S60 D4 Drive-E 8AT Summum

Inžinieri vo Volve myslia na všetko: Pravdepodobne si zmeny po facelifte druhej generácie sedanu Volvo S60 ani nevšimnete; na karosérii modelu z roku 2010 sú totiž nepatrné. Horizontálne umiestnené diódy denného svietenia a širšia maska chladiča patria medzi drobné kozmetické úpravy zovňajšku. Radar na maske chladiča je teraz prekrytý lesklým plastom, takže ho vôbec nevidieť. A trysky ostrekovača premiestnili pod okraj kapoty. Vzadu zjavne upútajú dve elegantné koncovky výfuku. Testovali sme verziu Summum s najvyšším stupňom vybavenia.

volvo-s60-d9519g.jpg

Podstata premien po facelifte spočíva najmä pod prednou kapotou: namiesto piatich valcov sú tam „len" štyri. Hlavným tromfom modernizácie Volva S60 je bez akýchkoľvek pochybností nový dieselový agregát a osemstupňová automatická prevodovka s možnosťou radiť páčkami pod volantom. Nezameniteľný severský štýl jednoznačne odlišuje Volvo S60 od sedanov značky Mercedes-Benz alebo BMW.

volvo-s60-d9517g.jpg

Agregát spĺňa prísnu emisnú normu Euro 6 a dieselový štvorvalec je vybavený dvojicou turbodúchadiel. Táto zostava dokáže pekne zrýchľovať už od 1 350 otáčok, pričom maximálny krútiaci moment 400 Nm je k dispozícii od 1 750 otáčok. A netrvá dlho - „do práce" sa čoskoro zapojí všetkých 181 koní (133 kW). Navyše sme si doslova vychutnávali koncert priečne uloženej automatickej osemstupňovej prevodovky. Jednotlivé stupne zapadali za sebou ako klávesy pod rukami hudobného virtuóza; komu by sa to nepozdávalo, môže prevziať iniciatívu prostredníctvom pádiel, respektíve vysunutím páky medzi sedadlami.

volvo-s60-d9524g.jpg

Samostatnou kapitolou je spotreba. Spočiatku nám displej ukazoval po naplnení nádrže dojazd 850 kilometrov, neskôr sa predĺžil na 950 km a keby sme celý test jazdili s tempomatom a rýchlosťou okolo 115 km/h, dostali by sme sa aj za hranicu tisíc kilometrov. Tým chcem naznačiť, že s týmto 4-valcovým dieselovým Volvom sa dá jazdiť veľmi úsporne.

volvo-s60-d9515g.jpg

Keď sme tlačidlami tempomatu (jednoduché ovládanie je na volante) ustálili rýchlosť na 100 km/h, bola priebežná spotreba 3,8 litra; na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h (necelých 2 000 otáčok) stúpla na 5,3 a celkový priemer v kombinovanom režime sa ustálil na 6,3 l/100 km. Ani v meste sme nemali problém s udržaním konzumácie pod hranicou 8 litrov.

volvo-s60-d9525g.jpg

Motor sa štartuje tlačidlom, kľúč stačí nechať vo vrecku. Dvere sa odomykajú / zamykajú dotykovo. Pohodlné predné sedadlá sú anatomicky tvarované, vyhrievané, elektricky nastaviteľné, s možnosťou troch zapamätateľných konfigurácií. Žiaľ, v testovanom aute boli kožené, čo v letných horúčavách - pri absencii ich chladenia - bolo pre posádku utrpením.

volvo-s60-d9516g.jpg

Na volante je už spomínané jednoduché ovládanie adaptívneho tempomatu, ktorý pribrzdí auto v prípade, ak pred ním ide pomalšie vozidlo. Na prednom skle sa v prípade hroziacej kolízie objaví červené výstražné svetlo; ak je tempomat aktívny, Volvo spomalí, ba až zabrzdí, aby sa odvrátila kolízia. Všetko sme si vyskúšali a funguje to bezchybne. Systém BLIS druhej generácie upozorňuje na prítomnosť vozidla v mŕtvom uhle svetielkom pri predných stĺpikoch a dokonca varuje šoféra aj pred automobilmi prichádzajúcimi v priečnom smere.

volvo-s60-d9522g.jpg

Na displeji pred vodičom sa ukazujú aktuálne platné rýchlostné limity, avšak tento systém má slabinu v tom, že ak 40-ku zruší križovatka, nedokáže to zachytiť, a tak 40 v krúžku bude svietiť aj mimo obce - až kým sa zasa neobjaví nejaké iné obmedzenie rýchlosti. Ale na značku koniec zákazu predbiehania systém reaguje presne a známu dopravnú značku na displeji vypne.

volvo-s60-d9520g.jpg

Užitočnou pomôckou je udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu; elektronika dokáže mierne natáčať volant, len čo sa vozidlo dostáva za čiaru pri krajnici. Samozrejmosťou vo vybavení tohto sedanu je vypínateľný systém stop&start (reaguje pohotovo po uvoľnení brzdového pedálu), nechýba nenápadný indikátor radenia (pri používaní páčok pod volantom), spokojní sme boli s účinnými brzdami i zrýchlením. Podvozok dobre tlmí nerovnosti a v zákrute vie udržať vozidlo v zamýšľanej stope. Jeho nakláňanie je len nepatrné.

volvo-s60-d9526g.jpg

Určite veľkú radosť spôsobia majiteľovi Volva S60 bi-xenónové svetlomety, ktoré neoslnia protiidúceho vodiča, ani keď sú zapnuté diaľkové svetlá. Ako reagujú svetlomety, je dobre vidieť v úplnej tme. Všimli sme si aj niekoľko zaujímavých detailov: napríklad systém uchytenia nákupných tašiek v kufri (jeho objem je 380 litrov).

volvo-s60-d9523g.jpg

Alebo individuálne zamykateľné zadné dvere. Či maketu auta na displeji, kde je signalizácia otvorených dverí, kapoty alebo kufra. Ak sme zatvorili všetky okná, vnímali sme výbornú izoláciu vonkajšieho hluku. Skrátka, inžinieri vo Volve myslia na všetko...

volvo-s60-d9527g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Volvo S60 D4 2,0

Objem motora (cm3) 1 969
Výkon (kW/k) 133/181
Krútiaci moment (Nm) 400
Max. rýchlosť (km/h) 215
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 7,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,2
(Skutočná spotreba pri teste 6,3)

Cena testovanej verzie 51 740 €
Najlacnejšia verzia 29 090 €

+ Výrazné plusy
Silný a úsporný dieselový motor
Činnosť osemstupňovej prevodovky
Veľkorysý vnútorný priestor
- Najväčšie mínusy
Kožené sedadlá bez chladiaceho režimu

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri