Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Peugeot 208 1,6 VTi Access

Thursday, 01. 11. 2012 - 10:47, Ivan Václavík   

Peugeot 208 1,6 VTi Access

Karty sú na stole a rozhodujete vy: Pri testovaní dvestoosmičky koncom augusta sme konštatovali, že dieselová verzia má úsporný motor a kabína je dobre odhlučnená. Koncom októbra sme získané skúsenosti mohli porovnať s trojdverovým benzínovým modelom, pričom motor má rovnaký objem 1,6 litra. Aj maximálna rýchlosť oboch verzií je rovnaká - 190 km/h.

peu-208-3d-7301g.jpg

Pochopiteľne, interiér je na prvý pohľad zhodný, nechýba dvojzónová klimatizácia, „benziňák" má však iba 5° prevodovku (diesel 6°). Sedadlá sú anatomicky tvarované, v zákrutách spoľahlivo fixujú telo vodiča a predného spolujazdca, svojou malou šírkou sú však vhodné len pre štíhle postavy. Dizajn extrémne malého, oválneho volantu, ktorý sa výborne drží, je neopozeraný a určite netradičný.

peu-208-3d-7318g.jpg

Dotykovú obrazovku sme v teste dieselovej 208-ky zaradili z hľadiska ovládateľnosti medzi mínusy, teraz sme sa snažili pochopiť filozofiu výrobcu a v priebehu týždňového testovania sme sa tejto časti interiéru venovali intenzívnejšie. Farebný multifunkčný dotykový monitor je dobre čitateľný, aj grafika je svieža, avšak na niektoré kroky sa treba viac sústrediť - a teda radšej auto zastaviť. Po troch dňoch sme si zvykli, ale napriek tomu naladenie a uloženie vybraných rozhlasových staníc naďalej považujeme za zbytočne prekombinované.

peu-208-3d-7302g.jpg

Trojdverová karoséria má zvodné línie, efektné sú chrómované kryty vonkajších zrkadiel a rovnako chrómovaná koncovka výfuku s väčším priemerom. Dominantným prvkom je maska chladiča. A takisto diódové denné svietenie. Chválime malý priemer otáčania, no privítali by sme štartovanie tlačidlom.

peu-208-3d-7332g.jpg

V chladných ránach sme si pochvaľovali aj vyhrievanie predných sedadiel a dvojzónovú klimatizáciu. Pod panoramatickou strechou vynikne v noci diódové osvetlenie (v tomto aute bolo podsvietenie modré),k dispozícii je tiež posuvná roleta.

peu-208-3d-7328g.jpg

V samostatnej kaplnke nad volantom sú dva prístroje v tvare ležatej kvapky. Na ramenách volantu, ktorého nastavenie má prekvapujúco malý rozsah, je ovládanie rádia a pod ním na samostatnom satelite ovládanie tempomatu. V nárazníkoch sme mali parkovacie senzory, ktoré zjednodušili parkovanie na maximum.

peu-208-3d-7316g.jpg

Pri hodnotení jazdných vlastností sme sa pohybovali medzi dvoma mantinelmi. Na jednej strane výborné brzdy, náležité zrýchlenie, i keď si však vyžadovalo poriadne zvýšenie otáčok, správne tvrdý podvozok, ako sa pri športovo vyzerajúcej trojdverovej verzii očakáva.

peu-208-3d-7326g.jpg

Na druhej strane ale 208-ka na hrboľatej vozovke trošku odskakovala a v silnom vetre nás aerodynamika karosérie nenadchla. Výkyvy auta boli vo vetre s rýchlosťou nad 70 km/h citeľnejšie, než sme predpokladali. Pri rýchlosti auta nad 120 km/h sa hladina hluku v kabíne prejaví zreteľnejšie a potom je potrebné zvýšiť hlasitosť rádia.

peu-208-3d-7323g.jpg

Zaujímavo sa prejavil indikátor radenia - pri pokojnej jazde reagoval o čosi včaššie, než sme považovali za potrebné, no pri športovom štýle jazdy zbytočne do radenia nekibicoval. V každom prípade je pre menej skúseného šoféra, či „ekonóma" za volantom vítaným pomocníkom.

peu-208-3d-7303g.jpg

Ak sme zvolili zlatý stred, teda s plynovým pedálom pracovali jemnejšie, priebežná spotreba pri rýchlosti 100 km/h sa ustálila na rovine na hodnote 4,8 litra. Potom nám zišlo na um pridávať po desiatkach a spotreby boli nasledovné: 110 = 5,7; 120 = 6,5; 130 = 8,1; 140 a viac = nad 9 litrov a viac. Po absolvovaní 600 km na jednu nádrž sme dosiahli priemernú spotrebu 6,5 litra.

peu-208-3d-7325gg.jpg

Teda majiteľ tohto relatívne malého auta by si mal rozmyslieť, či dá prednosť úspornej jazde alebo zážitku zo športovej jazdy v serpentínach - napríklad medzi Topoľčanmi a Bánovcami nad Bebravou, kadiaľ sme trojdverový Peugeot 208 popreháňali. Mimochodom, z pokoja na stovku zrýchli benzínová verzia takmer o sekundu skôr, pričom ale priemerná spotreba paliva je približne o dva litre vyššia v neprospech benzínovej 208-ky. Najlacnejšie verzie vychádzajú v oboch prípadoch z rovnakého základu pod 10 000 €. Argumenty sú na stole, rozhodnúť sa musíte sami...

peu-208-3d-7320g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Peugeot 208 1,6 VTi

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 160
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,8

Cena testovanej verzie 14 570 €
Najlacnejšia verzia 9 790 €

+ Plusy
Príťažlivý dizajn karosérie aj interiéru
Úsporný a dynamický motor, výborné brzdy
Anatomické vyhrievané sedadlá
- Mínusy
Malý rozsah nastavenia volantu
Len 5° prevodovka, slabšia aerodynamika
Chýba štartovanie tlačidlom

peu-208-3d-7329g.jpg

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri