Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Kia Optima 1,7 CRDi TX

Saturday, 27. 10. 2012 - 13:09, Ivan Václavík   

Kia Optima 1,7 CRDi TX

Optimálna voľba v strednej triede: Takmer päťmetrová kórejská limuzína (4,85 m) zaslúžene budí pozornosť na cestách svojím dizajnom. Má vzhľad komfortného automobilu vyššej strednej triedy, vnútri poskytuje náležitý komfort. No keď si bližšie pozriete technické údaje, zistíte, že pod prednou kapotou je motor iba s objemom 1,7 litra. Ani výkon 100 kW nepatrí medzi nadpriemerné. Čo takáto kombinácia môže ponúknuť podnikateľovi, ktorý každý mesiac prejazdí tisíce kilometrov?

kia-optima-cn7282g.jpg

Nemecký dizajnér Peter Schreyer zanechal svoj rukopis na karosérii s ostrými hranami a nadviazal na svoje prvé dielo - model Magentis. Pravda, ten až tak nesplnil očakávania výrobcu, no v prípade Optimy to môže byť inak. Na trh sa dostáva zaujímavý sedan.

kia-optima-cn7283g.jpg

Vpredu ani vzadu nechýba osvetlenie diódami, efektne pôsobí anténa v podobe plutvy nad zadným sklom. Dobre vyriešená aerodynamika karosérie znamená, že aj v daždi zostanú bočné okná maximálne priehľadné. Zadný stierač absentuje, no po krátkej jazde sa aj zadné sklo samočinne očistí a zostáva bezpečne priehľadné.

kia-optima-cn7285g.jpg

Do auta sa vstupuje po stlačení miniatúrneho gumového obdĺžnika na kľučke dverí, na štartovanie slúži tlačidlo pod volantom. Ak sa zadívate do interiéru z nadhľadu, všimnete si množstvo tlačidiel: na volante, na dverách vodiča, no predovšetkým na stredovej konzole. Postupne sa však s touto nádielkou vyrovnáte a napríklad na volante je ovládanie tlačidiel (rádio, tempomat, telefón) celkom logické.

kia-optima-cn7290g.jpg

Na dverách je okrem klasických ovládačov (okná, zrkadlá) aj nastavenie sedadla šoféra - k dispozícii sú dve pamäte. Azda najdlhšie budete dešifrovať (najmä v noci) tlačidlá na stredovej konzole (rádio, navigácia, dvojzónová klimatizácia). Vpravo od radiacej páky si môžete zapnúť vyhrievanie predných sedadiel, no luxus z chladenia povrchu sedadla môže využiť len šofér. S takýmto kurióznym riešením sme sa ešte pri testovaní áut nestretli. Na všetko vrátane orientácie medzi tlačidlami sa však dá časom zvyknúť...

kia-optima-cn7291g.jpg

Blízko páky radenia je ešte ovládanie elektrickej parkovacej brzdy, rovnako aj tlačidlo funkcie Auto Hold (státie v kopci). V Optime sme mali automatickú 6° prevodovku, okrem toho na manuálne radenie rýchlostných stupňov slúžia páčky pod volantom (za príplatok 1 000 €). Systém Stop&Start je k dispozícii len pre model 1,7 CRDi s manuálnou prevodovkou a za príplatok 300 €.

kia-optima-cn7284g.jpg

Pasažieri na zadných sedadlách sa nebudú sťažovať na nedostatok miesta, pod zadnou kapotou je dostatočne veľký objem batožinového priestoru. Zadná kamera sníma pri cúvaní priestor za vozidlom, na veľkom farebnom monitore pomáhajú v orientácii vodiace línie.

kia-optima-cn7287g.jpg

Podľa očakávania sa dá s Optimou jazdiť komótne, vzhľadom na menší motor sa však musíte zmieriť iba s priemernou dynamikou zrýchlenia. Ak máme hodnotiť kvalitu podvozku, tak sa nachádza niekde medzi luxusným a športovým. Pohodlnú jazdu si však môžete vychutnať aj pri rýchlom prejazde tiahlych zákrut, kde si Optima bezpečne udrží stabilitu vo zvolenej stope. Automatická prevodovka si dokáže pomerne dobre porozumieť aj s objemovo malým motorom. Na dostatočnú akceleráciu však odporúčame zvýšiť otáčky na hodnotu 2 000, respektíve využiť podradenie ľavou páčkou pod volantom.

kia-optima-cn7289g.jpg

Príjemne sme boli prekvapení dojazdom 1 000 kilometrov (pri úspornej jazde i viac) na jednu nádrž a keď sme zvolili pokojný štýl jazdy, priemerná spotreba bola iba 5,8 litra na 100 km. So zapnutým tempomatom sme jazdili po rovine ustálenou rýchlosťou 100 km/h len za 4,5 litra, na diaľnici (130 km/h) to bolo šesť litrov nafty.
Ako napovedá názov tohto modelu, sedan Kia Optima nie je na vrchole strednej triedy, ale spĺňa optimálne nároky.

kia-optima-cn7300g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Kia Optima 1,7 CRDi

Objem motora (cm3) 1 685
Výkon (kW/k) 100/136
Krútiaci moment (Nm) 320 (MT 325)
Max. rýchlosť (km/h) 197
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,6 (MT 10,3)
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,0

Cena testovanej verzie 29 490 €
Najlacnejšia verzia 23 990 €

+ Plusy
Výrazný dizajn karosérie, príjemný interiér
Dobrá stabilita v tiahlych zákrutách
Priaznivá spotreba pri ekonomickej jazde
- Mínusy
Iba priemerná dynamika zrýchlenia
Skromná ponuka dvoch motorov

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri