Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Mazda MX-5 1,8i Challenge

Monday, 22. 10. 2012 - 22:07, Ivan Václavík   

Mazda MX-5 1,8i Challenge

Byť tak v Saint Tropez s roadsterom Mazda: Vydarená jeseň v Bratislave a okolí umožnila naplno otestovať kabriolet Mazda MX-5 s atmosférickým motorom 1,8 l, ktorej naoko skromný výkon 93 kW (126 koní) je pre bežného motoristu, túžiaceho po imidžovom športiaku, dostačujúci. A za prijateľnú cenu tesne nad 20 000 €.

mazda-mx-5-2012-1g.jpg

Testovali sme dobre vybavenú verziu Challenge s plátenou strechou, ktorá k nej neodmysliteľne patrí. Okrem toho ju charakterizuje farebne zladený interiér, hoci v prípade bielej karosérie by som osobne privítal namiesto hnedých kožených sedadiel červené. Ich tvarovanie si však zaslúži plné absolutórium; výborne držia telo v zákrute a dajú sa prispôsobiť fyziognómii šoféra výškovo i pozdĺžne.

mazda-mx-5-2012-3g.jpg

Plátená strecha sa veľmi rýchlo a jednoducho skladá za oblúky sedadiel - stačí povoliť centrálny uzáver a odsunúť skladaciu strechu. Dôležité je zacvaknúť ju, inak ju môže vietor nadvihnúť a poškodiť. Rozloženie strechy nad hlavy dvoch členov posádky je taktiež jednoduché, stačí šikovne potiahnuť strechu - k dispozícii sú dve priehlbiny - a zaklapnúť centrálny uzáver. So strechou sa dá manipulovať aj počas jazdy, netreba zastavovať, stačí znížiť rýchlosť a slniečko nad hlavou vás okamžite pohladí. K dispozícii je aj výklopný deflektor, ktorý utlmuje prúdenie vzduchu do kokpitu.

mazda-mx-5-2012-exterior-02-1.jpg

Plátno k tomuto dvojmiestnemu roadsteru jednoznačne patrí, hoci pri stiahnutej streche obťažuje posádku hluk a exhaláty z okolia. Jazdu v otvorenom roadsteri si teda najlepšie vychutnáte na kratších trasách, mimo hustej premávky. Či je strecha hore alebo dolu, objem priestoru na batožinu sa nemení a zostáva na hodnote 150 litrov. Bez problémov sme tak v kufri umiestnili aj väčší nákup, respektíve klasickú škatuľu od banánov.

mazda-mx-5-7254g.jpg

Volant i krátka radiaca páka na stredovom tuneli, s ktorou sa výborne radia rýchlosti (lakeť je opretý o tunel), dobre padnú do ruky, hoci pri volante by som privítal hrubší veniec. Na jeho ramenách sú ovládače rádia (vľavo) a tempomatu, s ktorými sa manipuluje aj v noci veľmi komfortne. Všetko je dôkladne premyslené vrátane odkladacích priestorov. Posádka má k dispozícii i dve uzamykateľné schránky (pred spolujazdcom a medzi operadlami. Na stredovom tuneli sú dva ovládače elektrických okien a kryté držiaky nápojov.

mazda-mx-5-7256g.jpg

V strede prístrojového panelu je monitor s navigáciou; spočiatku sme tápali pri hľadaní správneho symbolu, no keď sme odhalili princíp jej ovládania, všetko išlo ako po masle. Na monitore s dotykovým ovládaním sme pomerne rýchlo mohli prepínať medzi rozhlasovými stanicami a taktiež si navoliť parametre navigácie. Chválime, že monitor poskytoval i priebežne údaje o rýchlostiach v danom úseku a súbežne informoval o aktuálnej rýchlosti. Ak bola vyššia, teda nedovolená, podfarbenie údaju sčervenalo.

mazda-mx-5-7261g.jpg

Na rozdiel od výkonnejšej dvojlitrovej verzie sme mali k dispozícii „len" 5° prevodovku, tá však plne postačovala. Samozrejme, hluk pri vyšších otáčkach motora bol silnejší, ale niet sa na čo sťažovať. Športovo vyladený zvuk lahodil sluchu a dotváral správny imidž tohto roadstera v očiach verejnosti.

mazda-mx-5-7263g.jpg

Diferenciál s obmedzenou svornosťou je k dispozícii len pre verziu Revolution s dvojlitrovým motorom s výkonom 118 kW (160 k). Napriek tomu má aj „slabšia" Mazda MX-5 vynikajúcu adhéziu v zákrute a na ceste sa s ňou výborne manévruje. Hoci pri zrýchlení „netrhá" asfalt, dá sa s ňou jazdiť svižne a dostatočný je tiež účinok brzdovej sústavy. Priebežné údaje o spotrebe sa vodič nedozvie - chýba aj údaj o dojazde. V reálnej premávke sme prešli na jednu nádrž benzínu 600 km a zaznamenali sme priemernú spotrebu 8,4 litra na 100 km.

mazda-mx-5-13g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Mazda MX-5 1,8i

Objem motora (cm3) 1 798
Výkon (kW/k) 93/126
Krútiaci moment (Nm) 167
Max. rýchlosť (km/h) 194
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,9
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,1

Cena testovanej verzie 23 990 €
Najlacnejšia verzia 21 990 €

+ Plusy
Vynikajúce jazdné vlastnosti, pružný motor
Radenie rýchlostí krátkou pákou
Prijateľná spotreba a dojazd
- Mínusy
Pri stiahnutej streche obťažujú exhaláty a hluk
Chýba ukazovateľ priebežnej spotreby a dojazdu

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri