Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Nissan Juke 1,6

Monday, 15. 10. 2012 - 22:03, Ivan Václavík   

Nissan Juke 1,6

Výstrednosť ho krášli a skeptikov dráždi: Na Nissane Juke nenájdete nudné detaily. Ihneď si všimnete podivné línie prednej časti, ako aj netradičný profil; nie je to však crossover, skôr bežný hatchback so zvýšenou svetlosťou. Pre niekoho je Juke škaredý, pre iného neodolateľný.

nissan-juke-190n7228g.jpg

V každom prípade sa výborne ovláda, má príjemný podvozok, účinné brzdy a dobré zrýchlenie zodpovedajúce výkonu 190 konských síl. Automatická prevodovka preraďuje plynule, čo napomáha spoločne s príjemným podvozkom ku komfortnej jazde. Sedadlá majú dobré bočné vedenie, takže pri prejazde ostrých zákrut spoľahlivo podržia telo. Celkovo je Juke nečakane obratným automobilom.

nissan-juke-190n7227g.jpg

Nerovnosti na vozovke si pasažieri uvedomia len okrajovo, v kabíne je ticho aj pri vyšších rýchlostiach. Vo veľkých spätných zrkadlách má vodič výborný prehľad o premávke, osožným pomocníkom je farebný monitor s líniami, ktorý sa aktivuje po zaradení spiatočky. Volant je však nastaviteľný len výškovo, takže vyšší vodič si musí zvoliť kompromis. Stredový tunel pripomína nádrž motocykla, nad ním je výklopná lakťová opierka.

nissan-juke-190n7230g.jpg

V aute nás mierne znervózňovali (z pohľadu vodiča) drobučké písmenká a číslice na navigačnom displeji, lebo počas jazdy v hustej premávke sme nedokázali identifikovať potrebné údaje. Hustota údajov na malom obdĺžniku nás iritovala najviac, lebo šofér sa nedokázal pohotovo zorientovať bez pomoci spolujazdca. Takisto nás prekvapili drobučké tlačidlá na volante, ktorými sa ovláda rádio a tempomat. Najmä v noci sme boli neraz bezradní, ak sme chceli rýchlo aktivovať tempomat alebo ho vypnúť.

nissan-juke-190n7224g.jpg

Výrobca uvádza priemernú spotrebu osem litrov, my sme jazdili - ak sme zvolili úspornú jazdu - za 9,2 litra, ale pri razantnej jazde sa priemer nebezpečne približoval k 10 litrom. Pravda, svoje urobila aj automatická prevodovka, ktorá vie urobiť prievan v palivovej nádrži. Z hľadiska spotreby je Juke skutočne náladové auto - ako sme to konštatovali už v apríli 2011 pri teste rovnakého modelu s manuálnou prevodovkou.

nissan-juke-190n7231g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Nissan Juke 1,6

Objem motora (cm3) 1 618
Výkon (kW/k) 140/190
Krútiaci moment (Nm) 240
Max. rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 8,0

Cena testovanej verzie 20 550 €
Najlacnejšia verzia 18 950 €

+ Plusy
Výstredný dizajn, príjemný podvozok, zrýchlenie
Automatická prevodovka preraďuje plynule
Dobré bočné vedenie predných sedadiel
- Mínusy
Malé písmená na displeji navigácie
Neprehľadné miniatúrne tlačidlá na volante
Málo miesta vzadu a sťažené vystupovanie
Vyššia reálna spotreba

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri