Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Peťo Slávik v sezóne 2013 s novým autom

Thursday, 14. 02. 2013 - 19:00, Zdenka Frývaldská   

Peťo Slávik v sezóne 2013 s novým autom

Peťo Slávik sa začal automobilovému športu venovať vo svojich 16 rokoch, keď absolvoval prvú amatérsku rally. Od vtedy si vyskúšal ďalšie disciplíny ako šprint, minirally, až skončil na pretekoch do vrchu. Ako hodnotí svoju sezónu 2012 a čo ho čaká v tomto roku si prečítajte nižšie.

Zdenka Tamášová;img-6939-2.jpg

Ako si spokojný so svojou sezónou 2012?

So sezónou 2012 som v podstate spokojný, plánom bolo nazbierať čím viac skúseností a spoznať trate. Chcel som hlavne vždy priniesť auto do cieľa a neublížiť si :-).

Prečo si sa v sezóne 2012 rozhodol jazdiť Preteky automobilov do vrchu?

Rozhodol som sa tak najmä kvôli financiám a ľuďom. V rally je totiž potrebné mať okolo seba veľa spoľahlivých ľudí. Taktiež príprava auta je menej časovo náročná. Určite ma láka aj rally, takže uvidíme čo prinesie budúcnosť.

Tibor Szabosi;67c4373-1.jpg

Ktoré podujatie/trať ti najviac vyhovovali?

Najviac sa mi darilo na Ostrej Lúke, kde auto konečne fungovalo ako tak podľa mojich predstáv. Najviac sa mi páčila trať v Dobšinej, aj keď som mal tento rok trikrát smolu, keď som dobehol auto štartujúce predo mnou. Celkovo sa mi zatiaľ najviac páči trať Čierny Balog pri Brezne. Je škoda, že sa už nejazdí.

Akými zmenami prešla Mazda pred a počas sezóny 2012?

Sezóna 2012 bola pre moju Mazdu 323 GTR premiérová. Snažili sme sa ju pripraviť najlepšie ako sme vedeli, no vedeli sme aj to, že jej nedostatky sa ukážu počas sezóny. Nečakali sme však, že tieto nedostatky budú tri a hneď na prvom preteku na Jahodnej. Tam som už po prvej tréningovej jazde konštatoval, že tlmiče nie sú absolútne vhodné na preteky do vrchu. Hneval nás aj zadný diferenciál, v ktorom vôbec nefungoval samosvor. Do tretice mi v nedeľu začala šmýkať spojka. Takže pred Dobšinou sme mali čo robiť. Po zvyšok sezóny sme sa už zaoberali len s nastaveniami. Auto začalo fungovať na Jankovom Vŕšku a na Ostrej Lúke to už bolo fajn.

Tibor Szabosi;67c4843.jpg

Aké sú tvoje plány pre novú sezónu 2013?

Plánom pre sezónu 2013 je štart s novou technikou. Momentálne v našej dielni pripravujeme nové auto, Mitsubishi Lancer EVO opäť do triedy E1+2000. Chcel by som s týmto autom absolvovať čím viac pretekov, zbierať ďalšie skúsenosti, zlepšovať sa a priblížiť sa časmi k skúsenejším kolegom na porovnateľných autách. Tiež zúžitkovať všetky poznatky o nedostatkoch, ktoré sme našli počas roka 2012.

Čo bude v tomto roku tvojím cieľom a kde všade ťa uvidíme?

Cieľom bude odštartovať na čím viac pretekoch, dôjsť celý a zdravý do cieľa a hlavne sa jazdou baviť. Uvidíme, koľko financií sa mi podarí pre túto sezónu pozbierať, ale chcel by som absolvovať všetky podujatia organizované na Slovensku. Ak by sa našiel niekto, kto by ma podporil, tak by som rád odišiel celú sezónu.

petoslavik-2.jpg

Ďakujeme za rozhovor

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri