Päťdesiate spoločné víťazstvo Fordu a M-Sportu
Viťazstvo Jariho-Mattiho Latvalu na pred pár dní skončenej Rally Sweden bolo pre Ford a M-Sport jubileom - jednalo sa totiž o päťdesiate víťazstvo, ktoré sa zrodilo z ich spolupráce. Obe strany sú presvedčené, že počet ich spoločných víťazstiev sa na tomto čísle rozhodne nezastaví a pribudnú mnohé ďalšie.
„Pred štyrmi rokmi som túto rally vyhral a bol som najmladším jazdcom, ktorému sa to podarilo. Prísť sem a vyhrať druhý krát je pre mňa niečo veľmi výnimočné. Po tom, ako som pred mesiacom musel odstúpiť už po prvom dni, tak som tu bol pod veľkým tlakom. Po tom, ako som spravil chybu a trafil kameň, tak mi bolo jasné, že musím zo seba dostať nejakú extra rýchlosť a v predposlednej rýchlostnej skúške do toho ísť naplno", hovorí o tom, ako trafil kameň a následnom defekte v poslednom dni víťaz švédskeho podujatia Jari-Matti Latvala a pokračuje: „Cítim sa ako keby zo mňa opadol všetok ten veľký tlak. Naučil som sa ostať pokojný i pokiaľ veci nejdú tak, ako chcete a to sa mi dnes oplatilo. Vedel som, že Mikko do toho (v nedeľu) ráno pôjde skutočne naplno, takže som na to bol pripravený. Mal som vybudovaný pohodlný náskok, ale všetko sa zmenilo v momente, keď ostávali do konca len dve RS, ale dokázal som ostať pokojný."
Rovnaký kameň ako Latvala trafil i jeho tímový kolega Petter Solberg a i v jeho prípade to vyústilo v defekt. Solberg tak nakoniec spadol z pódiového umiestnenia, ktoré dovtedy držal, na štvrté miesto, na ktorom nakoniec i súťaž dokončil: „Som sklamaný, že som prišiel o tretie miesto, ale v celkovom hodnotení som taktiež tretí a zároveň sa nám podarilo znížiť náskok vedúceho jazdca, takže to hodnotím ako podarený víkend. Trafil som rovnaký kameň ako Jari-Matti. Zákrutu som nerezal, kameň bol uprostred vyjazdenej stopy a nedalo sa mu vyhnúť. Jednalo sa o moju prvú súťaž za volantom Fiesty RS WRC na nespevnenom povrchu a je pre mňa veľmi povzbudzujúce, že som sa dokázal tak rýchlo dostať do konkurencieschopného tempa", vyjadril sa spokojný Solberg.
Šéf M-Sportu a Ford World Rally Teamu Malcolm Wilson je samozrejme s Latvalovým víťazstvom a s päťdesiatym víťazstvom pre Ford a M-Sport veľmi spokojný: „Jari-Matti dominoval od začiatku až do konca. Ku koncu nás ale trošku vystrašil. V nedeľné ráno nás trochu znepokojilo, že išiel tak rýchlo i napriek tomu, že mal vybudovaný pohodlný náskok, ale vzhľadom na to, čo sa stalo počas popoludnia, tak sme veľmi radi, že to urobil. Toto víťazstvo je pre tím veľkým míľnikom a pri pohľade na istotu, akú má Jari-Matti vo svojom aute som si istý, že víťazstiev bude ešte oveľa viac."
Šéf Fordu Europe Gerard Quinn k tomu dodáva: „Víťazstvo a sedem áut v top 10 znamená pre Ford úžasný víkend. Jari-Matti všetko kontroloval už od začiatku a i napriek tomu, že ho počas popoludnia zdržal defekt, tak bol dostatočne silný na to, aby sa z toho rýchlo dostal a zvíťazil. Takisto Petter išiel počas celej rally veľmi dobre a jeho rýchlosť v novom aute tak skoro po začiatku sezóny je pre nás veľmi dobrým prísľubom do budúcnosti."
Všetkých 50 víťazstiev, ktoré zatiaľ vzišli zo spolupráce Fordu a M-Sportu:
1997 - Acropolis Rally, Carlos Sainz, Escort World Rally Car; Rally Indonesia, Carlos Sainz, Escort World Rally Car
1999 - Safari Rally, Colin McRae, Ford Focus WRC; Rally of Portugal, Colin McRae, Ford Focus WRC
2000 - Catalunya Rally, Colin McRae, Ford Focus WRC; Acropolis Rally, Colin McRae, Ford Focus WRC; Cyprus Rally, Carlos Sainz, Ford Focus WRC
2001 - Argentina Rally, Colin McRae, Ford Focus WRC; Cyprus Rally, Colin McRae, Ford Focus WRC; Acropolis Rally, Colin McRae, Ford Focus WRC
2002 - Argentina Rally, Carlos Sainz, Ford Focus RS WRC; Acropolis Rally, Colin McRae, Ford Focus RS WRC; Safari Rally, Colin McRae, Ford Focus RS WRC
2003 - Acropolis Rally, Markko Märtin, Ford Focus RS WRC; Rally Finland, Markko Märtin, Ford Focus RS WRC
2004 - Rally Mexico, Markko Märtin, Ford Focus RS WRC; Rally de France, Markko Märtin, Ford Focus RS WRC; Rally Catalunya, Markko Märtin, Ford Focus RS WRC
2006 - Rallye Monte Carlo, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC; Swedish Rally, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC; Acropolis Rally, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC; Rally Finland, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC; Rally of Turkey, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC; Rally Australia, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC; Rally New Zealand, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC; Rally GB, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC
2007 - Swedish Rally, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC; Rally Norway, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC; Rally d'Italia Sardegna, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC; Acropolis Rally, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC; Rally Finland, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC; Rally New Zealand, Marcus Grönholm, Ford Focus RS WRC; Rally Japan, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC; Rally GB, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC
2008 - Swedish Rally, Jari-Matti Latvala, Ford Focus RS WRC; Jordan Rally, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC; Rally of Turkey, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC; Rally Japan, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC
2009 - Rally d'Italia, Jari-Matti Latvala, Ford Focus RS WRC; Rally of Greece, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC; Rally Poland, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC; Rally Finland, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC; Rally Australia, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC
2010 - Rally Sweden, Mikko Hirvonen, Ford Focus RS WRC; Rally New Zealand, Jari-Matti Latvala, Ford Focus RS WRC; Rally Finland, Jari-Matti Latvala, Ford Focus RS WRC
2011 - Rally Sweden, Mikko Hirvonen, Ford Fiesta RS WRC; Rally Australia, Mikko Hirvonen, Ford Fiesta RS WRC; Rally GB, Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC
2012 - Rally Sweden, Jari-Matti Latvala, Ford Fiesta RS WRC