Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Ostrá Lúka uzavrela sezónu PAV 2011 + video

Thursday, 06. 10. 2011 - 00:18, Daniel Mandzi   

Ostrá Lúka uzavrela sezónu PAV 2011 + video

Posledný dvojpretek Majstrovstiev Slovenska a Národného pohára v Pretekoch automobilov do vrchu je už za nami. Uskutočnil sa v dňoch 23.- 25. septembra na známej trati medzi obcami Budča a Ostrá Lúka pri Zvolene a priniesol pre všetkých súťažiacich záverečné rozuzlenie v celkovom hodnotení.

Tibor Szabosi;co8c5823-1.jpg

Aj keď je to až k neuvereniu, skončila sa ďalšia sezóna na „kopcoch". Trvala päť mesiacov, počas ktorých mohli súťažiaci absolvovať sedem dvojdňových podujatí. Tým posledným tohtoročným bola práve Seat- Gamo Zvolen Ostrá Lúka. Preteky boli zaradené do MSR a NP, pričom zvláštnu skupinu tvorili jazdci s jednodňovou licenciou na vozidlách, ktorých objem prevyšoval dva litre. Napriek tomu, že títo pretekári sa majstrovstiev zúčastnili v tomu roku prvýkrát, svojimi časmi sa radili k absolútnej špičke. Najrýchlejším spomedzi nich bol po oba dni mladý Krupinčan Peter Vahančík na Mitsubishi Lancer Evo VIII.

Tibor Szabosi;co8c5781-1.jpg

Absolútne časy však počas celého víkendu jazdil Andrej Krajčí. Keďže počasie prialo jeho formulovému vozu Lola 96/50, okrem víťazstva v triede E2+3000, skupine E2, kategórii 2 a v celkovom poradí, potvrdil aj svoje prvé miesto v celoročnom hodnotení a teda s ním aj titul Majstra Slovenska. Presne 44 bodov za ním zaostal majster kategórie plechových vozidiel, Martin Koiš. Ako sám povedal, pre súboj o titul by potreboval viac daždivých podujatí.

Tibor Szabosi;co8c5962-4.jpg

Vo väčšine skupín a tried bolo o víťazoch rozhodnuté už pred posledným podujatím, a tak niektorí preteky vynechali. Na štart sa postavilo viac ako 50 súťažiacich a hlavným cieľom bolo najmä dojazdiť všetkých osem jázd a trochu sa aj vyblázniť pred 8- mesačnou prestávkou. Už sme spomenuli skupiny E1 a E2, v ktorých sa tešili Martin Koiš a Andrej Krajči. Treba ešte poznamenať, že v triede E1+2000 nasledujú v celkovom poradí za Martinom dvaja nováčikovia a to Michal Kovalčík a Michal Kovalčík jr., pre ktorých prvá sezóna priniesla ozaj pekné výsledky.

Tibor Szabosi;co8c6921-4.jpg

Zabudnúť nesmieme ani na pochvalu pre Ericha Achsa, ktorý s formulou Opel Lotus vynechal iba poľskú dvojdňovku a počas celého roka dochádzal na skvelých pozíciách, avšak stále za Andrejom Krajčím. V celkovom hodnotení skupiny či kategórie mu teda patrí druhá priečka hneď za Majstrom Slovenska.

Tibor Szabosi;co8c5723-4.jpg

V triede E-1600 bol v súboji Marian Gróf- Jaro Homola úspešnejší prvý menovaný. Žilinčan sa teda po ročnej prestávke stal opäť Majstrom Slovenska.

Tibor Szabosi;co8c0102-4.jpg

Ostali nám teda ešte Historické automobily a skupiny S, N, A. V historikoch si svoje pozície od začiatku sezóny striedala trojica známych pretekárov, o ktorých sme hovorili aj v predošlom článku. Víťazkou svojej triedy do 1300 a zároveň aj celej skupiny sa stala Gabika Andrišeková. Tá sa ako jediná žena zúčastnila všetkých podujatí seriálu a keďže jej náskok bol po prvom dni na Ostrej Lúke už dostatočne vysoký, svoju krásnu Škodu 130 RS zverila v nedeľu do rúk skúseného Stana Koiša. Napriek tomu, že v sobotu štartoval na silnejšom vozidle Ford Sierra, po oba dni obsadil tretie miesto.

Tibor Szabosi;co8c5642-3.jpg

To najsilnejšie a aj najrýchlejšie sériové auto riadil počas celej sezóny Ctirad Rozum a inak tomu samozrejme nebolo ani vo Zvolene. Spolu s Františkom Kučom sa zúčastnili všetkých pretekov okrem poľskej Zaluze, a tak im zaslúžene patria tituly Majstra a Vicemajstra skupiny S. Zaujímavosťou bolo, že Ferko si v sobotu odskúšal druhé Subaru z dielne CR Racing Team a jeho časy boli veľmi blízke tým, ktoré jazdil Rado. Ak by na ňom teda jazdil celú sezónu, ktovie, ktorí z tejto dvojice by sa tešil z toho najvyššieho miesta.

Tibor Szabosi;co8c5878-5.jpg

Rovnako ako skupina S patrila celý rok jednému jazdcovi, tak to bolo i v triede produkčných áut N. Jej majstrom sa stal jazdec tímu EMS Motorsport, Peter Jureňa, ktorý na Ostrú Lúku prišiel už len potvrdiť, že je ozaj tým najrýchlejším. Po oba dni skončil prvý v skupine a štvrtý absolútne. Aj keď táto skupina bola kedysi preplnená, na tomto kopci v nej súperili len dvaja jazdci. Tým druhým bol Maroš Palko, ktorý po oba dni dojazdil približne v polovici celého štartového poľa.

Tibor Szabosi;co8c6558-5.jpg

Poslednou nespomenutou ostala skupina cestovných automobilov. Tá sa stala korisťou jazdca známeho najmä z rally, Igora Drotára. Aj napriek tomu, že sa posledných dvoch pretekárskych víkendov už nezúčastnil, jeho náskok bol dostatočne vysoký práve na to, aby v skupine A obhájil titul Majstra Slovenska. Na Ostrej Lúke si prvé miesto podelili dvaja mladíci, v sobotu Tomáš Kukučka a v nedeľu Martin Kysucký jr. Už keď spomíname mladých pretekárov, pre nich je zriadená skupina Junior. Jej víťazom sa aj vďaka neúčasti Tomáša Fuska na niekoľkých prvých pretekoch, stal Michal Kovalčík jr. na aute Škoda Octavia WRC.

Tibor Szabosi;co8c2461-1.jpg

Napriek tomu, že skupinu E1 sme už niekoľkokrát spomínali, práve v nej sa počas víkendu pri Zvolene rozhodovalo o posledných dvoch majstroch a bola teda aj najviac sledovaná. V triede do 1400 medzi sebou súperili Miroslav Šutlák a Tomáš Fusko a v triede do 2000 Jozef Kriška s Tomášom Mádym. Zatiaľ čo v tom prvom súboji stačilo Mirovi dôjsť aspoň jeden deň do cieľa, v tom druhom súboji musel Jozef Kriška ozaj zabojovať a oba dni nielen vidieť cieľ, ale byť aj lepší ako Tomáš.

Tibor Szabosi;co8c6236-2.jpg

Oboch najväčších adeptov na víťazstvo v poslednej dobe sprevádzali technické problémy, a tak každý očakával ako to skončí a či technika vydrží. Našťastie sa to podarilo, a tak svoje prvé tituly Majstrov Slovenska si z kopcov odniesli aj Miro Šutlák a Dudo Kriška.

Tibor Szabosi;co8c6586-3.jpg

Keďže sme na začiatku spomenuli, že kopec bol zaradený aj do Národného pohára PAV, je nutné povedať, že Majstrom Slovenska sa v tomto seriáli stal Bratislavčan Peter Florek. Počas celého roka jazdil s vozidlom Mitsubishi Lancer Evo VIII v najvyššej kategórii, ktorú samozrejme tiež vyhral a iba ako jeden z dvoch jazdcov absolvoval všetkých osem podujatí.

Tibor Szabosi;co8c6693-5.jpg

Tým druhým pretekárom, ktorý nič nevynechal, je Martin Struckel jazdiaci svoju prvú sezónu s Citroenom Saxo VTS. Ten si okrem titulu v svojej triede do 1600 odnáša za túto sezónu aj titul Vicemajstra NP PAV.

Tibor Szabosi;co8c5607-3.jpg

Pre úplnosť uvedieme, že majstrom triedy do 1400 sa stal Štefan Vancík na Fiate 127.

Zdenka Tamášová

Tibor Szabosi;co8c6012-2.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri