Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Mokka 1,4 Turbo 4x4 Cosmo

Sunday, 17. 03. 2013 - 22:14, Ivan Václavík   

Opel Mokka 1,4 Turbo 4x4 Cosmo

Silná káva na potešenie celej rodiny: Opel použil slovko Mokka z kaviarenského prostredia pre svoje malé SUV, aby tým  vyjadril, že jeho nový model je síce zvonku malý, ale zároveň silný ako pravá turecká káva. Na prvý pohľad pripomína efektnú bublinu, pričom dizajnérom sa podarilo karosériu vizuálne zväčšiť a zdôrazniť aj jej výšku.

mokka-7683g.jpg

Športový imidž dodáva zužujúca sa línia skiel zadných bočných dverí, čo však na druhej strane znamená, že deti na zadných sedadlách toho z auta veľa neuvidia. Sesterský Chevrolet Trax bol v tomto smere konzervatívnejší, okná zadných dverí má väčšie...

mokka-7677g.jpg

Ergonomicky tvarované a vyhrievané predné sedadlá majú výsuvné sedáky, ale boky sú tesné aj štíhlemu dospelému vodičovi, či spolujazdcovi. A keďže medzi prednými sedadlami skutočne nie je veľa miesta, klasickú lakťovú opierku nahrádza jediná úzka výklopná opierka akoby požičaná z autobusu. Tú primontovali k sedadlu šoféra tak, že pri manipulácii s pákou ručnej brzdy zjavne prekáža. Navyše, na jej odistenie musíte stlačiť tlačidlo, ktoré je na rukoväti netradične zhora. A keďže na šírku zaberajú sedadlá pomerne veľa miesta, stredová medzera medzi nimi je úzka.

mokka-7695g.jpg

Dostatočne veľký displej navigácie nad stredovou konzolou je prehľadný, s množstvom informácií a funkcií. Pochvalu si jednoznačne zaslúži parkovacia kamera v strede piatych dverí, ktoré sa vyklápajú nahor. Pri cúvaní prenáša kamera farebný obraz situácie za vozidlom a nechýbajú ani vodiace línie doplnené zvukovou signalizáciou. O čosi menší informačný displej (spotreba, dojazd, kilometre) je vložený medzi kruhové prístroje v zornom poli vodiča.

mokka-7693g.jpg

Na zadných sedadlách sa priestorom nehýri, takže vysokí pasažieri sa musia uskromniť. Z tohto hľadiska sa Mokka zdá byť vhodnejšia pre dámy. Za zadnými sedadlami sa nachádza batožinový priestor s objemom 356 litrov, čo síce na porovnateľné konkurenčné modely nestačí, ale výhodou je jeho pravidelný pôdorys. Nakladacia hrana je od vozovky vzdialená prijateľných 72 cm. Po sklopení zadných sedadiel sa objem batožinového priestoru zväčší na 1 372 litrov.

mokka-7684g.jpg

Plusové znamienko si zaslúži vyhrievaný volant. A tiež tlačidlo na odistenie dverí, ktoré inžinieri umiestnili na lakťovú opierku oboch predných dverí. Okrem toho má Opel Mokka niekoľko užitočných systémov: pribrzdenie vozidla v kopci, zvukovú signalizáciu pri neúmyselnom opustení jazdného pruhu, osvetlenie zákruty po natočení volantu, či rýchle odmrazovanie predného skla.

mokka-7694g.jpg

Nechýba indikácia radenia prevodových stupňov a vypínateľný systém Stop&Start. Na výborne tvarovanom trojramennom volante sú prehľadne usporiadané ovládače tempomatu (vľavo) a rádia, respektíve telefónu (vpravo). Vynikajúco je tvarovaná i radiaca páka, ktorá ideálne padne vodičovi do ruky.

mokka-7689g.jpg

Motor 1,4 Turbo, ktorý sme mali v testovanom aute, už poznáme z Merivy alebo z Astry, ba dodáva sa aj do Insignie a Zafiry. Kombinácia 103 kW a rovných 200 Nm poskytuje tomuto SUV prekvapujúco dobrú dynamiku, svieže zrýchlenie už od nižších otáčok a hladina hluku sa výrazne nezvyšuje ani pri vysokých rýchlostiach.

mokka-7688g.jpg

Naše merania spotreby sťažoval silný nárazový vietor, takže údaje nezodpovedajú sterilným podmienkam. Výsledky nášho merania teda berte s rezervou. Pri konštantnej rýchlosti 100 km/h sa spotreba pohybovala okolo šiestich litrov, pri 120 km/h to bolo 7,5 litra a v kombinovanom režime sme udržali celkový dlhodobý priemer na 7,7 litra na 100 km. Dojazd necelých 600 kilometrov na jednu nádrž sa javí len ako priemerný.

mokka-7698g.jpg

Pri ostrom prejazde zákruty sa karoséria nakláňa iba mierne - v určitých okamžikoch sa aktivuje aj pohon zadných kolies. Štvorkolka sa nepripomína výrazne, ale napríklad na snehu sa na ňu môžete plne spoľahnúť. V silnom bočnom vetre, ktorého sme si na Slovensku v 11. týždni užili, bola Mokka - vzhľadom na tvar a výšku karosérie - výrazne citlivá na vybočenie z priameho smeru, dokonca na diaľnici sme museli zvoľniť na 120 km/h, no inak sme si jazdu s týmto autom vychutnávali. Radenie rýchlostí je príjemné, brzdy reagujú okamžite a účinne. V rodiacom sa segmente malých SUV je Mokka silným hráčom a konkurencia s ňou musí počítať.

mokka-7700g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Opel Mokka 1,4 T

Objem motora (cm3) 1 364
Výkon (kW/k) 103/140
Krútiaci moment (Nm) 200
Max. rýchlosť (km/h) 195
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,4

Cena testovanej verzie 21 590 €
Najlacnejšia verzia 14 990 €

+ Výrazné plusy
Jednoduchý a dobre fungujúci systém 4x4
Tichý chod motora aj pri vyšších otáčkach
Vyhrievaný volant, stabilita v zákrute, brzdy
- Najväčšie mínusy
Citlivosť karosérie na silný bočný vietor
Úzke predné sedadlá pri dlhej jazde nevyhovujú
Menší batožinový priestor, malý dojazd

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri