Opel Corsa 1,2 EcoTec
Taká malá korzička a čo dokáže... Módne farebné riešenia a dekoračné prvky na karosérii aj v interiéri sú prvotným znakom novej generácie malého auta Opel Corsa. Ďalším je výraznejšia grafika predných projektorových svetiel, predný nárazník má širší stredový otvor a nový je tvar hmloviek. Reštylizovaná predná časť karosérie dodáva Corse športovejší, výraznejší vzhľad.
Nové predné reflektory majú charakteristický tvar orlích očí a obsahujú denné svetlá v profile krídla, ktoré debutovali v modelovom rade Insignia a sú typickým prvkom všetkých nových modelov značky Opel. Vnútro reflektorov pod čírym krycím sklom má nové vyhotovenie, pripomínajúce šperk a umocňujúce športový vzhľad vozidla.
Modernizovaný vzhľad predných partií nového modelu Corsa dopĺňajú hmlovky s integrovanou chrómovanou lištou.
Importér nám poskytol na test verziu s úsporným motorom 1,2 Ecotec, ktorá je priam predurčená na jazdenie v meste. Podľa vybavenia sú v Corse aj progresívne bezpečnostné systémy. Napríklad ABS ponúka oveľa viac než „obyčajné" ABS. Ide o systém najnovšej generácie s množstvom prídavných funkcií.
Elektronické rozdeľovanie brzdnej sily (EBD) optimalizuje účinnosť brzdenia podľa zaťaženia vozidla. Regulácia brzdenia v zákrutách (CBC) zlepšuje stabilitu pri brzdení v zákrutách tým, že znižuje tlak brzdovej kvapaliny v brzde vnútorného predného kolesa. Riadenie stability v priamom smere (SLS) zistí a koriguje prípadné náznaky nestability počas brzdenia pri priamej jazde, pričom znižuje brzdnú silu na príslušných kolesách.
Príjemným prekvapením je tichý chod motora - a to aj pri vyšších otáčkach. Aj počas jazdy na diaľnici sa do kabíny prenáša len málo hluku. Výborne nastavený podvozok tlmí nerovnosti, takže aj jazda po nekvalitnej vozovke je komfortná. Brzdová sústava účinkuje tak, ako sme to popísali vyššie. Veľká zotrvačnosť vozidla príde vhod tým, ktorí preferujú hospodárnu jazdu. Slabinou korzičky je zrýchlenie: častejšie sme museli využívať vyššie otáčky a takisto sme sa (najmä v prudších kopcoch) nevyhli častému preraďovaniu. Pri predbiehaní teda odporúčame nechať si na tento úkon dlhšiu dráhu.
Najmä pre menej skúsených vodičov je dobrou pomôckou indikátor radeniach rýchlostných stupňov, ktorý signalizuje vhodný okamih preradenia zelenou ikonkou v kruhu otáčkomera. Informuje vodiča o optimálnom čase na radenie prevodových stupňov tak, aby sa dosiahla maximálna hospodárnosť. Informačný displej je strohý, obsahuje iba priemernú spotrebu a najazdené kilometre.
Keďže sme testovali vyššiu výbavu Essentia plus, mali sme k dispozícii aj tempomat (na páčke smeroviek), výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, kožený (výškovo i pozdĺžne nastaviteľný) volant s ovládaním rádia, zadné sedadlá delené v pomere 60:40 a ďalšie vymoženosti, bežné u vozidiel vyššej triedy. V zimných mrazoch príde vhod intenzívne ofukovanie predného skla.
Dotykové ovládanie predných okien je ďalšou vítanou pomôckou, rovnako ako trojnásobné blikanie smeroviek po dotyku páčky. Batožinový priestor má solídny objem 285 litrov, ktorý sa dá sklopením sedadiel zväčšiť až na 1 100 litrov. Dno batožinového priestoru je dvojité, v hornej polohe vytvára dvojitá podlaha spolu so sklopenými operadlami zadných sedadiel vodorovnú plochu na prepravu nákladu.
Ako sme už naznačili, jazda s Corsou je predovšetkým v meste veľmi príjemná, avšak na diaľnici treba počítať s vyššou spotrebou. K dispozícii je totiž iba 5° prevodovka. Keď sme jazdili po rovine rýchlosťou 100 km/h, momentálna spotreba sa pohybovala okolo 4,5 litra. Reálna priemerná spotreba v kombinovanom režime bola 6,4 litra na 100 km.
Základné údaje testovaného auta
Opel Corsa 1,3
Objem motora (cm3) 1 229
Výkon (kW/k) 63/85
Krútiaci moment (Nm) 115
Max. rýchlosť (km/h) 172
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 13,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,3
Cena testovanej verzie 10 950 €
Najlacnejšia verzia 9 350 €
+ Plusy
Nízky vnútorný hluk v kabíne
Podvozok výborne tlmí nerovnosti
Úsporná prevádzka, zotrvačnosť dojazdu
- Mínusy
Slabšie zrýchlenie sťažuje predbiehanie
Chudobný informačný displej