Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai ix20 1,4i Style

Wednesday, 11. 05. 2011 - 11:09, Ivan Václavík   

Hyundai ix20 1,4i Style

Svet sa obracia naruby. Ďalším „domácim" automobilom je kórejský Hyundai ix20, vyrábaný neďaleko hranice so Slovenskom v českých Nošoviciach (v okolí mesta Frýdk-Místek). Navrhli ho v Európe - vývoj sa uskutočnil v stredisku značky v Rüsselsheime - a budú ho predávať výlučne na starom kontinente. Európanom by teda mal vyhovovať. Mimochodom, prvým výrečným vysvedčením je päť hviezdičiek v teste Euro NCAP.

hyundai-ix20g.jpg

Hoci v premávke si MPV ix20 možno ani veľmi nevšimnete, má niekoľko zaujímavých detailov, ktoré konkurencia nemá. Napríklad je to mohutný otvor s usmievavou maskou chladiča, kľučky dverí ozdobuje strieborný prídavok. Panoramatická sklená strecha (za príplatok 700 €) má pod stropom dve clony a polovica strešného okna nad prednými sedadlami je posuvná, takže po otvorení prúdi do kabíny dostatok vzduchu.

ix20-008g.jpg

Dobrý pocit umocňuje dostatok priestoru v interiéri i vhodne tvarovaný trojramenný volant s tlačidlami na ovládanie rádia a informačného displeja. Medzi prednými sedadlami je niekoľko veľmi praktických a dostatočne dimenzovaných odkladacích priestorov. Teda nielen symbolické úzke štrbinky na odloženie drobností. Veľká priehradka pred spolujazdcom má na veku praktické držiaky (na pero, okuliare, mobil a podobne).

ix20-041g.jpg

Cez veľké čelné sklo má šofér dobrý výhľad, počas testovania sa nám osvedčili aj veľké trojuholníkové okienka pri predných stĺpikoch. V noci je užitočným pomocníkom ďalší praktický prvok - funkcia bočného prisvietenia do zákruty, integrovaná v projektorových predných svetlometoch.

ix20-019g.jpg

Predné hmlovky majú aj funkciu denného svietenia. Vo vonkajších zrkadlách, ktoré sú sklopné, má ix20 integrované ukazovatele smeru. Z bezpečnostných prvkov sú v štandarde systémy ABS + EBD, za príplatok 650 € má verzia Comfort aj elektronický stabilizačný systém ESP s asistentom pre rozjazd do kopca (v najlepšie vybavenej verzii Style je toto v cene). Progresívny posilňovač riadenia spríjemňuje jazdu v meste. Ovládanie klimatizácie a prúdenia vzduchu je sústredené na stredovej konzole, kde sú do kruhu prehľadne usporiadané tlačidlá. V strede „terča" je kruh na aktiváciu klimatizácie. Volant je nastaviteľný výškovo i pozdĺžne, no, žiaľ, aj v najnižšej polohe je stále vysoko.

Rovnako to platí na výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, ktoré zostane aj v najnižšej polohe stále vysoko - ako keby sa práve tu nemyslelo na vysokých Európanov.

ix20-012g.jpg

Štandardná výbava bude mnohým majiteľom tohto multifunkčného vozidla vyhovovať. Z prvkov, ktoré prispievajú k vyššiemu komfortu, spomeňme palubný počítač (škoda, že nemá väčšie písmená a číslice), elektricky ovládané okná, klimatizáciu, dotykové ovládanie smeroviek (zablikajú 3x), zvukovú signalizáciu zatiahnutej ručnej brzdy (!), posuvné zadné sedadlá, či reguláciu osvetlenia palubných prístrojov...

ix20-034g.jpg

Len vo verzii Style sú už v cene zadné parkovacie senzory, rozmrazovanie skla pod stieračmi, vyhrievanie predných sedadiel. Za príplatok 200 € môžete mať v aute aj tempomat (vrelo odporúčame!).

Čo sa týka jazdných vlastností, v meste nás príjemne prekvapil tichý chod motora. Na diaľnici však intenzita vnútorného hluku narastá, keďže vo verzii 1,4i jednoznačne chýba šiesty prevodový stupeň. Výborne reagujú brzdy. Minimálny polomer otáčania 5,21 m sme si pochvaľovali najmä v meste. V zákrute Hyundai ix20 aj pri rýchlom prejazde dobre drží zvolenú stopu, na mierne nakláňanie si treba zvyknúť. Páka radenia rýchlostí veľmi dobre sadne do ruky, zaraďovanie spiatočky je obzvlášť pohodlné. Pre ekonomicky naladených vodičov môže byť dobrým pomocníkom indikátor radenia rýchlostných stupňov.

ix20-014g.jpg

Celkovo je ovládanie ix20 príjemné a dobrý dojem podčiarkuje bohaté vybavenie. Svojím zrýchlením však nijako neoslňuje a k priemernej spotrebe udávanej výrobcom (6 litrov) sme sa nepriblížili. Len na rovine pri stovke bola okamžitá spotreba okolo šesť litrov, na diaľnici (130 km/h) nám displej ukázal 7,6 l a celkový priemer po najazdení takmer 600 km na jednu nádrž (objem 48 litrov) bol 7,2 litra. Kto si však zvykne na citlivý plyn a dlhý dojazd, určite dokáže jazdiť ešte úspornejšie.

ix20-039g.jpg

Ak by sme sa mali rozhodnúť medzi dvoma českými výrobkami - Škodou Roomster 1,2 TSI (86 k) a Hyundai ix20 1,4i (90 k) - je pravdepodobné, že by vyhral Hyundai. Sedieť za jeho volantom je totiž veľmi príjemné, intuitívna technológia je na dosah, ergonómia priam vyzýva vychutnať si jazdu. Porovnateľný je batožinový priestor s objemom 440 litrov (Roomster 480) a ani spotreba kórejskej značky Hyundai sa významne nelíši od českej škodovky. V konečnom dôsledku by však ani cena nebola rozhodujúcim jazýčkom na váhach: porovnávaný Roomster je v ponuke za necelých 12 000 €, ix20 vyjde na v základnej verzii na rovnakú sumu. Nakoľko teda ohrozí Hyundai ix20 konkurenčnú Škodu Roomster, môžeme len odhadovať. Náš názor je, že zásadne.

ix20-003g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Hyundai ix20 1,4i
Objem motora (cm3) 1 396
Výkon (kW/k) 66/90
Krútiaci moment (Nm) 137
Max. rýchlosť (km/h) 168
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 12,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,0

Cena testovanej verzie 14 995 €
Najlacnejšia verzia 11 898 €

+ Plusy
Príjemné ovládanie, citlivý plyn, dobré brzdy
Praktické odkladacie priestory
Dostatok priestoru v celom interiéri
- Mínusy
K motoru 1,4i chýba 5° prevodovka
Vysoké nastavenie volantu a sedadla vodiča
Len priemerné zrýchlenie

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri