Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Astra GTC 2,0 CDTI 165 Sport

Sunday, 18. 03. 2012 - 12:44, Ivan Václavík   

Opel Astra GTC 2,0 CDTI 165 Sport

Sivá myška rada popreháňa kocúrov: Hoci v portfóliu sú aj nápadnejšie farby, importér značky Opel nám poskytol na test Astru GTC Sport (s výkonom 165 koní) len v nenápadnej sivo belasej. Paradoxne ju na polícii zapísali do dokladov ako bielu metalízu. Tak, či onak - farba hrala rolu len pokiaľ ide o reakcie okolia na nenápadnú (teda obyčajnú) Astru. Niekomu sa zdala zaujímavá, inému nudná...

astra-gtc6259g.jpg

Jej podceňovanie zo strany šoférov v iných (evidentne málo výkonných) autách sa však veľmi rýchlo ukázalo ako omyl. Lebo „sivá myška" ich rýchlo odsunula do pozície štatistov. To v prípade, že dieselová Astra GTC využila svoj výkonový potenciál a veľký krútiaci moment. A že sa dokáže pekne rozšantiť, presvedčili sme sa na kopcovitej trase plnej ostrých zákrut.

astra-gtc073-a273719g.jpg

Záťah motora bol najmä v športovom režime citeľný, na postupne silnejúci účinok bŕzd (podľa zošliapnutia pedálu) sme si čoskoro zvykli a keď sme namiesto režimu Tour stlačili tlačidlo Sport, dokázali sme športové ambície vrchovato naplniť. Napokon, pri maximálnej (výrobcom udávanej) rýchlosti 210 km/h sa ani iné nedalo čakať. Pneumatiky s rozmerom 235/50 - 18 sa nám však zdali zbytočne veľké. Na toto auto by azda stačili sedemnástky...

astra-gtc075-a273715g.jpg

Príjemným prekvapením pri športovej jazde počas celého testu boli výsledné hodnoty spotreby. Na rovine, s aktivovaným tempomatom sme zaznamenali pri rýchlosti 100 km/h priebežnú spotrebu 4,3 litra, pri 130 km/h len 5,1 litra a až keď sme ručičku posunuli na 140 km/h, spotreba začala rásť a dosiahla 6,6 litra. V kombinovanom režime bol po skončení testu priemer spotreby 6,9 l/100 km. Dojazd 900 kilometrov pri dodržiavaní bežných rýchlostných limitov taktiež patrí medzi lichotivé hodnoty.

astra-gtc6266g.jpg

Interiér nás zaujal moderným dizajnom, línie prístrojového panelu lahodia oku. Červené podsvietenie dverí, stredového panelu i prístrojov navodzuje športovú atmosféru, nabitú dynamikou. Vodič si môže tlačidlami na stredovej konzole zvoliť režim Tour alebo Sport. Rovnako tak môže vypnúť systém Stop&start - napríklad pri pomalej jazde v kolóne, kde by mu motor každú chvíľu zhasínal. Na ramenách volantu, ktorý je nastaviteľný v štyroch smeroch, je ovládanie rádia i tempomatu. Pri jazde v noci si vodič môže regulovať intenzitu červenej farby na info displeji kolíkom medzi kruhovými prístrojmi.

astra-gtc091-a270517g.jpg

Anatomicky tvarované predné sedadlá pravdepodobne nebudú vyhovovať štíhlejším postavám, lebo ich bočné opory sú od seba dosť vzdialené a teda nedržia telo pri prejazde zákrut. Ocenili sme však výsuvné sedáky predných sedadiel, ktoré účinne podoprú stehná vodiča i spolujazdca. Na zadných sedadlách zostáva iba minimum miesta - sú skôr núdzové. Vtipne je riešené otváranie veka batožinového priestoru - dotykom spodného polkruhu znaku Opel na veku kufra.

astra-gtc6262g.jpg

Na záver niekoľko drobností, ku ktorým máme výhrady: na malej ploche vonkajších zrkadiel vodič občas nezbadá auto vo vedľajšom pruhu; ich tvar je zrejme daňou aerodynamike. Len slabou náplasťou je, že zrkadlá sa dajú sklápať k bočným oknám. Koniec páky ručnej brzdy je príliš blízko k stredovej konzole, takže v náhlivosti si vodič môže o okraj konzoly naraziť prsty.

astra-gtc6257g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Opel Astra GTC 2,0 CDTI

Objem motora (cm3) 1 956
Výkon (kW/k) 121/13065
Krútiaci moment (Nm) 320
Max. rýchlosť (km/h) 210
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,4

Cena testovanej verzie 34 150 €
Najlacnejšia verzia 24 500 €

+ Plusy
Priaznivá spotreba, dynamika jazdy, brzdy
Elegantné červené podsvietenie interiéru
Dojazd takmer 1 000 km pri úspornej jazde
- Mínusy
Malá plocha vonkajších zrkadiel
Rukoväť páky ručnej brzdy je blízko konzoly
Zbytočne veľký priemer 18" pneumatík

Fotogaléria: Opel Astra



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri