Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

FIAT Scudo 2,0 JTD 165 Panorama Executive

Thursday, 15. 03. 2012 - 09:43, Ivan Václavík   

FIAT Scudo 2,0 JTD 165 Panorama Executive

Nezameniteľný pútnik na dlhé cesty: Najmä na početné rodiny myslí talianska automobilka FIAT, keď ponúka osemmiestny model Scudo s dieselovým motorom, ktorý sme testovali v najvyššej možnej výbave Panorama Executive. Päťmetrové Scudo s dlhým rázvorom (vyše tri metre) dobre poslúži majiteľom penziónov, ak chcú svojich pasažierov odviezť z letiska, či zo stanice, ale bez problémov odvezie aj tím športovcov...

scudo6246g.jpg

Možnosti využitia sú však oveľa širšie - záleží na požiadavke klienta. Vďaka svojej všestrannosti je toto vozidlo jednoznačne vhodné pre kombinovanú prepravu osôb a tovaru. Veď celkovú ponuku tvorí niekoľko verzií s krátkym alebo dlhým rázvorom, s 5/6 alebo 8/9 sedadlami a vo výbave Combi, Panorama Family a Panorama Executive.

scudo6243g.jpg

Veľkorysá presklená plocha spôsobuje, že interiér je svetlejší. Veľké bočné posuvné dvere umožňujú ľahký prístup k druhému a tretiemu radu sedadiel. Na uľahčenie prístupu do tretieho radu sedadiel je možné prvé sedadlo na okraji v druhom rade preklopiť pomocou páčky dopredu. Prístup do batožinového priestoru uľahčujú veľké delené zadné dvere.

scudo6248g.jpg

Vďaka pneumatickému zaveseniu kolies, ktoré je k dispozícii ako voliteľný doplnok, je prah nákladového priestoru iba 49 cm nad zemou. Pokiaľ je vozidlo zaparkované, ovládací prvok v nákladovom priestore umožňuje zníženie o ďalších 5 cm. Aj keď je Scudo plne obsadené, za tretím radom sedadiel stále zostáva pomerne dostatočný priestor na batožinu. Pravda, pokiaľ neprevážate orchester s hudobnými nástrojmi alebo osem tenistov s ich obrovskými taškami.

scudo6245g.jpg

Dvojité parabolické spätné zrkadlá zlepšujú viditeľnosť priestoru vedľa auta. Sklápanie vonkajších zrkadiel vrátane nastavenia vhodného zorného uhla sa ovláda elektricky. V zadnom nárazníku sú vstavané parkovacie senzory; upozorňujú zvukovým signálom, keď sa približujete k prekážke za vami a pomáhajú tak zaparkovať päťmetrové Scudo aj do tesného priestoru alebo pri zlej viditeľnosti. Aktivujú sa automaticky pri zaradení spiatočky. Prerušovaný signál je úmerný vzdialenosti vozidla od prekážky a pokiaľ je auto už v tesnej blízkosti, mení sa signál na neprerušovaný.

scudo6247g.jpg

Po bokoch prístrojového panelu sú výsuvné držiaky nápojov. Pod každým držiakom sa nachádza praktický (výklopný) úložný priestor. Ďalšie odkladacie priehradky sú vo dverách a pochvalu si zaslúžia aj tri priestranné stropné priehradky, z ktorých dve majú zatvárateľné dvierka. Jednoznačne sú užitočné - poslúžia ako doplnkový priestor na ukladanie predmetov v kabíne. Box na strane spolujazdca so zámkou a vnútorným svetlom má aj chladenie, ktoré je funkčné pri zapnutej klimatizácii.

scudo6251g.jpg

Na satelitoch pod volantom, ktorý je nastaviteľný výškovo i pozdĺžne, sa nachádza elektronické ovládanie rádia (vpravo) a tempomatu (vľavo). To umožňuje komfortné šoférovanie auta aj na dlhých trasách. Tempomat je ideálny najmä na diaľnici; vypína sa automaticky po stlačení pedálu brzdy alebo spojky, prípadne pomocou príslušného tlačidla.

scudo6244g.jpg

Scudo je pohodlný ako osobný automobil, z hľadiska spotreby je to hospodárny MPV, motor má elektronicky riadené priame vstrekovanie Multijet Common Rail s turbodúchadlom a medzichladičom. Prevodovka je 6-stupňová, pri rozbiehaní však odporúčame využiť vyššie otáčky, ak chcete pri rýchlom rozjazde udržať tempo ostatných vozidiel.
Zaujímavosťou je, že na informačnom displeji sa neobjavuje údaj o priebežnej spotrebe v tradičnej forme (litre na 100 km), ale dozviete sa, koľko kilometrov Scudo prejde s jedným litrom paliva.

Pri presnom prepočte sa nám preto osvedčila kalkulačka. Tá prezradila, že ak sme jazdili po rovine s tempomatom na šiesty prevodový stupeň, pri rýchlosti 100 km/h bola priebežná spotreba asi 6,8 litra, pri 130 km/h to bolo 7,6 litra a celkový priemer asi osem litrov. Reálny dojazd s takmer novým autom, ktoré malo na začiatku testovania najazdených len 3 760 kilometrov, bol 1 000 km. Pravda, toto číslo môže byť, ak sa jazdí s plne vyťaženým vozidlom na diaľnici maximálnou povolenou rýchlosťou.

scudo6249gg.jpg

Verzia Panorama Family s 8 (alebo 9) miestami má štandardne ABS s EBD a trojbodové bezpečnostné pásy na všetkých sedadlách; airbagy vodiča a spolujazdca; výškovo aj pozdĺžne nastaviteľný volant; sedadlo vodiča s nastavením výšky, bedrovou a lakťovou opierkou.

scudo6254g.jpg

Panorama Executive kombinuje štýl a eleganciu s vysokým pohodlím, pričom ponúka všetky prvky vybavenia ako verzia Family. Pridáva navyše nasledujúce štandardné prvky: tempomat; senzor dažďa a stmievania; 16-palcové disky z ľahkej zliatiny; balík Look (svetlomety do hmly, lakované nárazníky, bočné lišty, vonkajšie kľučky a kryty spätných zrkadiel); multifunkčnú obrazovku palubného počítača; Bluetooth prepojené s rádiom; automatickú dvojzónovú klimatizáciu s atermickým čelným sklom; doplnkové kúrenie Webasto; klimatizáciu a kúrenie Webasto so samostatným ovládaním pre pasažierov na zadných sedadlách; rozvod vzduchu na strope pre zadné sedadla; obloženie stropu s osvetlením v priestore pre cestujúcich v 2. a 3. rade; elektricky sklopné spätné zrkadlá; zadné dvere so stieračom a vyhrievaním skla; 2 presklené posuvné bočné dvere s posuvnými oknami; zatmavené zadné okná v 2. a 3. rade; kryt batožinového priestoru za zadnými sedadlami; krajné sedadlá v 2. rade s lakťovou opierkou.

scudo6253g.jpg

Ešte pár postrehov k vybaveniu: nad vnútorným spätným zrkadlom je ďalšie malé zrkadielko namierené na zadné sedadlá. Kolíkom medzi kruhovými prístrojmi si vodič reguluje intenzitu osvetlenia malého info displeja. Žiaľ, chýba trojblik smeroviek, takže pri predbiehaní na diaľnici ich vždy musíte páčkou zapnúť a vypnúť. Ďalšie drobné nedostatky uvádzame nižšie v odseku mínusov.

scudo6250g.jpg

FIAT Scudo je nezameniteľné, flexibilné vozidlo s výbornou prestížou. Odvezie 8 dospelých pri zachovaní ich pohodlia, pričom zároveň poskytne dostatočný priestor na prevážanie tovaru alebo batožiny.

scudo6255g.jpg

Základné údaje testovaného auta
FIAT Scudo 2,0 JTD

Objem motora (cm3) 1 997
Výkon (kW/k) 120/163
Krútiaci moment (Nm) 340
Max. rýchlosť (km/h) 170
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) neudáva sa
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,1

Cena testovanej verzie 22 350 €
Najlacnejšia verzia 17 270 €

+ Plusy
Dostatok priestoru pre všetkých pasažierov
Štandardné vybavenie verzie Executive
Dojazd na jednu nádrž paliva (pri malom vyťažení auta)
- Mínusy
Horšia manipulácia s posuvnými dvermi
Lacné plasty, koberce sa kĺžu po podlahe

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri