Honda CR-V 2,2 i-DTEC
Nenápadné zmeny na silnom nápadníkovi: Veruže sa to nezdá, ale do kategórie športovo úžitkových vozidiel pristúpila Honda už pred 17 rokmi - v roku 1995. Jej model CR-V sa veľmi rýchlo vyšvihol na vedúcu pozíciu v tejto kategórii a aj po rokoch, po niekoľkých zmenách na karosérii i pod kapotou, si stále udržiava poprednú pozíciu v segmente.
V čase konania ženevského salónu nám importér poskytol na test verziu s dieselovým agregátom 2,2 i-DTEC. Navonok zbadáte zmeny na karosérii až pri pozornejšom skúmaní - nové sú nárazníky, maska chladiča a kolesá. Rozdiely neomylne zbadá len skúsený fajnšmeker. Nenápadné zmeny nájdete aj v interiéri, no podstata zostáva rovnaká.
Majiteľ tohto auta získa kráľovský priestor v kabíne, veľkú pochvalu si zaslúžia najmä posuvné a sklápateľné zadné sedadlá, ale spokojnosť môžeme vyjadriť aj s veľkosťou kufra a celkovou ergonómiou. Výborné je odhlučnenie kabíny, podvozok priam ukážkovo tlmí nerovnosti vozovky. Športovo orientované SUV je určené predovšetkým na bežné asfaltky - do mesta i mimo neho - maximálne však na ľahko prejazdnú poľnú alebo lesnú cestu.
So svojím jednoduchým pohonom všetkých kolies Honda CR-V ľahko zvládne i väčšie nástrahy zimného obdobia. Mechanický systém roztočí zadné kolesá, až keď preklzávajú predné, pričom musí vyvolať potrebný tlak oleja v sústave čerpadiel. Je to vskutku jednoduché, ale praktické.
V každom prípade však Honda CR-V poskytuje výborné jazdné vlastnosti, minimálne náklony v zákrutách a prekvapujúco dobrú odolnosť proti nedotáčavosti v zákrute. Pri skutočne zimných podmienkach to v praxi funguje celkom dobre. Je pochopiteľné, že nejaké veľké šantenie s CR-V pri pohone všetkých kolies nie je možné, ale trakcia pri rozjazde je bezproblémová a CR-V sa dokáže vyhrabať aj z neveľkého záveja snehu. Určite vyhovie klasickým nárokom bežného, ale aj náročnejšieho (skúseného) šoféra.
No predsa: priam na zlosť je nutnosť dookola vypínať a zapínať stretávacie svetlá po každej jazde a pred každou ďalšou. Testovaná Honda totiž nemala systém automatického rozsvecovania a zhasínania reflektorov....
Jazda so 6-rýchlostnou manuálnou prevodovkou a tempomatom je príjemná, sedadlá sú komfortné, no - úprimne povedané - s dieselovým agregátom sme čakali nižšiu spotrebu, s ktorou súvisí i dojazd na jednu palivovú nádrž. V kombinovanom režime sme totiž dosiahli priemernú spotrebu 7,2 l/100 km a dojazd iba 600 km. Pri ustálenej rýchlosti 100 km/h bola priebežná spotreba na rovine 5,7 litra, na diaľnici pri 130 km/h to bolo o dva litre viac. Len čo sme však jazdili v nepriaznivejšom počasí, zvýšila sa priebežná i priemerná (7,5 l) spotreba.
Honda CR-V sa po svojom vstupe na trh stala pomerne rýchlo obľúbeným rodinným autom, ktoré dokáže zvládnuť niekoľko jazdných režimov. Napriek športovému charakteru ju však majitelia pravdepodobne budú využívať prevažne na bežné cestovanie v meste i mimo neho.
Základné údaje testovaného auta
Honda CR-V 2,2 i-DTEC
Objem motora (cm3) 2 199
Výkon (kW/k) 110/150
Krútiaci moment (Nm) 350
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,5
Cena testovanej verzie 26 200 €
Najlacnejšia verzia 22 950 €
+ Plusy
Priestranný a dobre odhlučnený interiér
Výborné jazdné vlastnosti, brzdy
Dobrá aerodynamika aj v silnejšom vetre
- Mínusy
Chýba automatické aktivovanie reflektorov
Relatívne vyššia spotreba (v zime?)
Fotogaléria Honda CR-V Prototype