Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Kia Rio 1,1 CRDi EX

Thursday, 22. 03. 2012 - 15:20, Ivan Václavík   

Kia Rio 1,1 CRDi EX

Veľké divy v segmente malých áut: Predstavte si, čo všetko sa vojde do malého auta s malým motorom. Čakali by ste jednoduché riešenia a zatiaľ... Takto nejako sme zauvažovali po prvom dni nášho zoznamovacieho programu, keď sme skúmali staticky i počas jazdy najnovší model Kia Rio zo segmentu malých vozidiel.

kia-rio6298g.jpg

S dĺžkou 4 metre patrí nové Rio k najväčším modelom v segmente B a to isté sa dá povedať o jeho batožinovom priestore s objemom 288 litrov. Po sklopení zadných operadiel je to 923 litrov. Daňou za pekný dizajn tohto auta je však vysoký prah 75 cm nad vozovkou.

kia-rio6288g.jpg

No v každom prípade dokáže päťdverový automobil, ktorý nám importér poskytol na test, dostatočne vyplniť priania štvorčlennej rodiny. Najmä ak berieme do úvahy, že na zadných sedadlách budú sedieť deti, respektíve mládežníci nedospelého veku.

kia-rio6299g.jpg

Testovaný model s trojlitrovým dieselovým motorom (s priamym vstrekovaním paliva) má akceleráciu, ktorá neoslní - avšak nenáročného motoristu uspokojí fakt, že získava výhodu v nízkom poplatku za povinné zmluvné poistenie.

kia-rio6293gg.jpg

A tiež ho možno presvedčí neveľká spotreba; pri pokojnej jazde na šiesty prevodový stupeň a so zapnutým tempomatom to vychádza len okolo štyroch litrov. V meste necelých päť.

kia-rio6285g.jpg

K silným tromfom patrí niekoľko faktorov: podvozok a prekvapujúco veľká stabilita pri rýchlom prejazde zákrut, kvalitné tlmenie nerovností, dostatočne účinné brzdy, citlivé a presné riadenie, nízka hladina hluku v kabíne, či klimatizácia a vetracia sústava. Azda k nim môžeme zaradiť i spoľahlivý systém Start&stop, ktorý sa dá deaktivovať tlačidlom. Toto však treba opakovať po každom novom naštartovaní auta.

kia-rio6287g.jpg

K užitočným drobnostiam patrí taktiež indikátor radenia prevodových stupňov, vyhrievanie volantu a predných sedadiel, ako aj trojnásobné zablikanie smeroviek na jeden dotyk páčky. Klimatizácia je automatická alebo manuálna, príslušné ovládače sú prehľadne rozmiestnené.

kia-rio6296g.jpg

Trojuholníkové sklá v predných stĺpikoch uľahčujú vodičovi výhľad šikmo vpred. Jazda s Riom je celkom príjemná aj na dlhej trase, hoci zrýchlenie verzie s motorom 1,1 CRDi je (vzhľadom na malý objem motora) iba priemerné a treba s tým počítať najmä pri predbiehaní.

kia-rio6294g.jpg

Celkovo sme ocenili, že podvozok výborne tlmil nerovnosti vozovky a taktiež chválime nečakane nízku hladinu hluku. Rio s malým motorom sa zdá vhodnejšie do mesta alebo na kratšie trasy do 100 kilometrov. No nestratili sme sa ani na diaľnici, kde sme dokonca mali spotrebu iba sedem litrov. Pri rýchlosti 100 km/h to boli len štyri litre. V kombinovanom režime pri silnom zaťažení motora sme dosiahli priemernú spotrebu 6,6 litra, dojazd na jednu nádrž bol 600 km.

kia-rio6297g.jpg

V interiéri sa Európan cíti ako doma, dizajnéri odviedli poriadny kus práce a výsledkom je dostatok priestoru - pri všetkej skromnosti aj na zadných sedadlách. Pochvalné slová smerujeme tiež k ergonómii. Na stredovej konzole je usporiadanie ovládačov logické a intuitívne - teda šofér nájde všetko čo hľadá na prvý dotyk.

kia-rio6295g.jpg

Za ergonomicky bezchybné považujeme riešenie ovládacieho „pultíku" klimatizácie. K dispozícii je napríklad tlačidlo na rýchle vychladenie interiéru (maximálny výkon klimatizácie, vnútorná cirkulácia). Originálne a ľahko dosiahnuteľné sú klavírne klávesy pod trojicou štandardných otočných ovládačov.

kia-rio6286g.jpg

Páčili sa nám tiež rôzne odkladacie priestory - milým detailom je napríklad priečinok vedľa rádia (na mobil?). Informačný displej v strede kruhu rýchlomera ukazuje všetky potrebné (a očakávané) údaje; ovláda sa tlačidlom na spodnom dvojramene volantu. Mimochodom, ten je výborne tvarovaný a práca s ním nerobí žiadne problémy. Na pravom ramene je ovládanie tempomatu, na ľavom ovládanie rádia a pod ním telefónu.

kia-rio6292g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Kia Rio 1,1 CRDi

Objem motora (cm3) 1 120
Výkon (kW/k) 55/75
Krútiaci moment (Nm) 170
Max. rýchlosť (km/h) 158
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 16,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 3,9

Cena testovanej verzie 12 990 €
Najlacnejšia verzia 8 990 €

+ Plusy
Dobré tlmenie nerovností, citlivé riadenie
Priestranný interiér, ergonómia, infosystém
Šesťstupňová prevodovka, nízka spotreba
- Mínusy
Iba priemerné zrýchlenie pri predbiehaní
Vysoký prah batožinového priestoru

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri