Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Opel Astra 1,6 turbo Sport

Sunday, 04. 04. 2010 - 21:51, Ivan Václavík   

Opel Astra 1,6 turbo Sport

Nová Astra vykvitla pekne do krásy, jej oblé tvary dokážu zbystriť pohľad. No nielen to. Ponúka aj zaujímavú motorizáciu - či už dieselový 2,0 CDTI s výkonom 118 kW alebo benzínový 1,6 turbo (132 kW), ktorý nám importér poskytol na zvyčajný test. Priaznivci tejto značky sa teda majú na čo tešiť - a tu sú naše autentické skúsenosti.

opel-astra-2323g.jpg

Objemná predná časť evokuje podobnosť s modelom Insignia, spodok čelného skla je umiestnený nad prednou nápravou, čo vytvára zaujímavý dizajnérsky detail. Zároveň to pomáha zlepšiť výhľad spoza volantu. Žiaľ, mohutné predné stĺpiky, ako aj malá plocha vonkajších zrkadiel spôsobujú, že v určitých momentoch sa šofér nedokáže presne zorientovať. Neraz sme si uvedomili prítomnosť iného auta len intuitívne - no nebolo ho vidieť.

opel-astra-2321g.jpg

Rázvor náprav (2 685 mm) patrí k najväčším v triede, rovnako aj šírka karosérie 1,8 metra. Na dĺžku meria nová päťdverová Astra 4,4 m, takže nepatrí medzi drobčekov. Zdatne súperí napríklad s Mazdou 3, pričom prekonáva VW Golf, Ford Focus i Renault Mégane. K celkovým rozmerom určite pristanú 18" kolesá s netradične širokými nízkoprofilovými pneumatikami 235/45. Základný objem kufra je 370 dm3 a konštruktéri vtipne vyriešili jeho dvojité dno so sklopnou prepážkou. Vstupný otvor však nie je dostatočne veľký a prah je pomerne vysoko.

opel-astra-kufor2319g.jpg

Aj v interiéri nachádzame podobnosť s Insigniou. Stredová konzola plná tlačidiel na ovládanie rádia a ventilácie s klimatizáciou si vyžaduje viac pozornosti pri hľadaní správneho ovládača. Z estetického hľadiska je však táto časť interiéru v aute strednej triedy štylisticky čistá. Volant je nastaviteľný len výškovo (pozdĺžne nie). Na predných sedadlách, ktoré sú anatomicky tvarované, vyhrievané a výškovo nastaviteľné, je dostatok miesta, no vzadu sme mali problém pri vystupovaní a tiež sme pociťovali (za vysokým vodičom) nedostatok miesta na kolená i chodidlá.

opel-astra-2317g.jpg

Kým rozsah nastavenia predných sedadiel s dobrým bočným vedením je veľmi široký, dokonca majú posuvnú prednú časť sedáku a určite budú vysokým ľuďom vyhovovať, zadné nie sú posuvné a teda sa nedajú prispôsobiť.
Za veľký nedostatok považujeme málo miesta medzi pedálom spojky a plôškou na odloženie ľavej nohy. Dlháni so širokou topánkou ľahko zachytia o pedál, ak v náhlivosti presúvajú ľavé chodidlo na pedál.

opel-astra-panel2328g.jpg

Systém Flex Ride disponuje adaptívnymi tlmičmi (túto techniku ponúkala už Astra predchádzajúcej generácie), čo zvyšuje pohodlie i bezpečnosť jazdy. V režime Tour sú lepšie tlmené nerovnosti na vozovke, pri zapnutom tlačidle Sport sa kruhové prístroje sfarbia na červeno a stuhne nielen podvozok, ale aj posilňovač riadenia. Vďaka adaptívnym tlmičom neodskakujú kolesá od vozovky, riadenie je presné, brzdy s plynulým nástupom razantné, stabilita vozidla aj pri ostrejšom prejazde zákruty je veľmi dobrá. Prekvapujúco dobré je odhlučnenie interiéru.

opel-astra-2327g.jpg

Úprimne povedané, od Astry s výkonom 180 k sme čakali oveľa dynamickejšie zrýchlenie (na stovku takmer 9 sekúnd je málo) a možno aj nižšiu spotrebu. Toto je však daň vyššej hmotnosti 1,5 tony. Kým pri ustálenej rýchlosti 100 km/h sme dokázali jazdiť za menej ako šesť litrov, na diaľnici s tempomatom a zaradenou šestkou sa spotreba priblížila až k deviatim litrom. Nenadchol ani celkový priemer po absolvovaní 500 km na jednu nádrž na displeji sa ukázal údaj 9,7 l/100 km. Evidentne teda spotreba nepatrí medzi tromfy najvýkonnejšej verzie Astry. Avšak lákadlom na jej kúpu istotne môže byť sympaticky prijateľná cena 20 880 €.

opel-astra-2335g.jpg

Základné technické údaje testovaného vozidla

Opel Astra 1,6 turbo
Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 132/180
Krútiaci moment (Nm) 230
Max. rýchlosť (km/h) 221
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 8,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,8

Cena testovanej verzie 20 880 €
Základná verzia 12 180 €

+ Plusy
Systém adaptívnych tlmičov
Rozsah nastavenia predných sedadiel
Dobre odhlučnený interiér

- Mínusy
Málo miesta na zadných sedadlách
Efektné, ale malé vonkajšie zrkadlá
Šofér má nedostatok miesta na ľavú nohu

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri