Opel Antara 2,2 CDTi 4x4 Cosmo
Poteší, odvezie, ale aj čosi skonzumuje. Pohon všetkých kolies je silnou devízou Antary, ktorá však má aj ďalšie tromfy v rukáve. Medzi ne patrí jednoznačne priestor v interiéri, ale aj komfortný podvozok, ktorý dostatočne filtruje nerovnosti vozovky alebo terénu. Príťažlivá karoséria sa medzi konkurentmi v kategórii športovo úžitkových vozidiel (SUV) rozhodne nestratí.
Základný objem batožinového priestoru je 370 litrov, po sklopení zadných sedadiel vznikne rovná plocha s objemom 865 litrov, pričom nakladacia hrana je v rovine s podlahou. Priestor je dostatočne široký a dobre využiteľný. V kufri bez problémov preveziete i nábytok. Manipulácia so zadnými sedadlami je maximálne jednoduchá, pri sklápaní do jednej roviny s podlahou nie je potrebné vyberať zasunuté opierky hlavy.
Ďalšie voľné miesta sú pod dnom kufra, okolo dojazdového kolesa a po bokoch. Na zadných sedadlách nájdu pasažieri dostatok priestoru na nohy i nad hlavami. Na predných sedadlách, s možnosťou ich trojstupňového vyhrievania, sa sedí pohodlne, k dispozícii je dostatok odkladacích priestorov: vo dverách, pod sedadlom spolujazdca i medzi prednými sedadlami - pod posuvným vekom alebo pod lakťovou opierkou.
Na volante sa nachádzajú ovládacie tlačidlá telefónu a rádia. Tempomat je na páčke smeroviek, po technickej stránke má jednoduché ovládanie, avšak miniatúrne kolískové tlačidlá treba hľadať doslova v štýle Sherlocka Holmesa. Že Opel musí vždy vymyslieť niečo netradičné, ale zároveň nezmyselné... Nedávno to bolo ovládanie smeroviek bez aretácie, teraz minitlačidlá tempomatu.
Spoza volantu, ktorého tvar by sa zišlo vylepšiť, má šofér dobrý výhľad všetkými smermi, prehľadný informačný displej ho informuje o dojazde i spotrebe paliva. Vonkajšie zrkadlá sú dostatočne veľké. Tlačidlom ECO si môžete zvoliť úsporný režim - my sme mali v testovanej dieselovej verzii režim ECO zapnutý permanentne, avšak priemernú spotrebu sme nedokázali dostať pod desať litrov.
Celkový priemer na jednu nádrž nafty - po najazdení 650 km v kombinovanom režime - bol presne 10 litrov. Na diaľnici so zapnutým tempomatom bola priebežná spotreba 9,6 litra, keď sme znížili rýchlosť na 100 km/h, spotreba sa ustálila na 7,7 litra. Samozrejme, pri jazde v teréne sa apetít motora rapídne zvyšuje, takže aj celkový priemer rapídne stúpne.
Aj vďaka pripojiteľnému pohonu 4x4 je stabilita Antary v zákrutách výborná, veľké plus pripisujeme brzdovému systému a chválime takisto zrýchlenie pomerne ťažkého vozidla (1 855 kg). Automatická 6-stupňová prevodovka spolupracuje s dieselovým motorom príkladne, vodič si pripájanie, či odpájanie jednotlivých stupňov ani poriadne neuvedomí. A tak môže vychutnávať komfortnú jazdu na ceste i v ľahšom teréne. Ak je to potrebné, Antara si vie poradiť aj s ťažším, blatistým, či zasneženým terénom.
Už v štandardnej výbave Antary s pohonom jednej nápravy sú zahrnuté hlavné bezpečnostné prvky: ESP®, ABS, TC, DCS, HSA (pomoc pri rozbiehaní do kopca), hmlové svetlá, airbagy vrátane hlavových, elektrická parkovacia brzda, elektrické ovládanie okien na predných i zadných dverách, elektricky ovládané, vyhrievané spätné zrkadlá, klimatizácia a podobne.
V cene základnej verzie je zahrnutá aj odkladacia vanička pod sedadlom spolujazdca, kryt batožinového priestoru, strešné držiaky v striebornej farbe a 17" disky z ľahkých zliatin.
Na vyššiu úroveň patrí výbava Enjoy Plus AWD: tmavo tónované zadné okná, elektronická klimatizácia (ECC), automatické nastavovanie svetlometov (ALC), vyhrievanie predných sedadiel, kožený volant, palubný počítač a 18" kolesá.
Testovaná verzia Cosmo AWD predstavuje špičkový stupeň vybavenia, ktorý znamená novú zmes terénneho auta s elegantným mestským sedanom. Oproti verzii Enjoy Plus má navyše tempomat, parkovací asistent, stredovú lakťovú opierku s úložným priestorom aj na zadnom sedadle, čelné sklo, ktoré pohlcuje teplo, chrómované vonkajšie kľučky dverí, chrómovaný výfuk, kožené čalúnenie, vodorovne sklopné sedadlo spolujazdca vpredu a podobne.
Základné údaje testovaného auta
Opel Antara 2,2 CDTi
Objem motora (cm3) 2 231
Výkon (kW/k) 135/184
Krútiaci moment (Nm) 400
Max. rýchlosť (km/h) 191
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,8
Cena testovanej verzie 28 100 €
Najlacnejšia verzia 21 600 €
+ Plusy
Dostatok priestoru v kabíne i v kufri
Zrýchlenie, brzdy, podvozok, pohon 4x4
Bohatá výbava už v základnej verzii
- Mínusy
Miniatúrne tlačidlá na ovládanie tempomatu
Trošku vyššia spotreba v teréne