Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Kia Picanto 1,0 LX

Thursday, 18. 08. 2011 - 16:26, Ivan Václavík   

Kia Picanto 1,0 LX

Keď dizajnér nešetrí nápadmi, hneď je veselšie. Malý trojvalec 1,0 MPI (viacbodové vstrekovanie paliva) dokáže prekvapiť svojou agilitou aj väčších konkurentov, patriacich o triedu vyššie. Dokáže sa odpichnúť z miesta nečakane ostro, v hustej mestskej premávke sa s týmto autom dá jazdiť svižne a jeho vodiča vonkoncom netrápi problém so zaparkovaním.

picanto-5445g.jpg

Také sú základné atribúty novej generácie miniauta, pri ktorom dizajnér Peter Schreyer vôbec nešetril nápadmi. Výsledkom je auto, ktoré sa zdá byť na prvý pohľad väčšie, než je v skutočnosti. Napomáhajú tomu nielen veľké reflektory v kontraste s malými kolesami, ale aj čierne prvky v prednej časti auta. Navyše nechýbajú prídavné svetlá na povinné denné svietenie, ktoré sú po bokoch predného nárazníka. Zvyčajne tam bývajú hmlovky, ktoré sú za príplatok.

picanto-5443g.jpg

Karoséria je dlhá len 3,6 metra, ale jej priestorové možnosti sú prekvapujúco veľké. Nastupovanie i vystupovanie, ale tiež nakladanie objemnejších predmetov na zadné sedadlá uľahčuje otváranie dverí takmer až do pravého uhla. Aj na zadných sedadlách nájdu dvaja dospelí pasažieri pri malej skromnosti dostatok miesta na nohy i nad hlavou. Pozdĺžne i na výšku môže Picanto svojím interiérom smelo konkurovať autám o triedu väčším.

picanto-5444g.jpg

Po usadnutí najskôr padne do oka šoférovi zaujímavo tvarovaný, výškovo nastaviteľný volant so striebornou dekoráciou v spodnej časti. Ďalším sympatickým detailom je priestor na odkladanie predmetov pred radiacou pákou. Po stlačení tlačidiel sa vytvoria dva držiakmi na nápoje. Ich okraje sa dajú naspäť zasunúť a opäť vznikne väčšia priehradka. Skutočne dôvtipné!

picanto-5453gg.jpg

V základnej výbave je trojblik smeroviek (možno raz ho budú mať aj iné renomované značky), ako aj palubný počítač v rýchlomere, ovládaný miniatúrnym kolíkom na okraji polkruhu palivomera. Zobrazuje dojazd, priemernú i momentálnu spotrebu, čas jazdy. Príjemným bonusom je možnosť naladenia až 18 staníc na rádiu (3x6).

picanto-5451g.jpg

Na stredovej konzole pod rádiom je jednoduché ovládanie ventilácie a klimatizácie. Pred spolujazdcom sa nachádza skutočne veľká priehradka, do ktorej bez problémov odložíte PET fľašu alebo neposkladaný list papiera A4. Chválime tiež predné sedadlá s miernym anatomickým tvarovaním a veľké vonkajšie zrkadlá, v ktorých má vodič výborný prehľad o situácii v premávke. Malou nevýhodou je odomykanie auta kľúčikom a najväčšiu výčitku máme voči mechanizmu odisťovania zadných operadiel, s ktorým sa manipuluje veľmi ťažko.

picanto-5446g.jpg

Konštruktéri mysleli aj na bezpečnostné kritérium. V sériovom vybavení má už základný model ABS (protiblokovací systém) + ESS (signalizácia v prípade núdzového brzdenia), ESC (elektronický stabilizačný systém) + BAS (brzdový asistent) + HAC (asistent pre rozjazd do kopca) + VSM (ovládanie stability vozidla) a v kabíne je 6 airbagov vrátane hlavových.

picanto-5448g.jpg

Ďalšie príjemné prekvapenia nám pripravilo Picanto po rozjazde. O nečakanej mrštnosti ľahkého auta sme sa už zmienili. Tento malý chrobáčik však výborne tlmí nerovnosti terénu, v zákrute sedí ako keby ste riadili motokáru, brzdy reagujú okamžite a účinne. Polomer otáčania je veľmi dobrý a počas jazdy sa do kabíny prenáša len minimum hluku.

picanto-5454g.jpg

Celohliníkový trojvalec CVVT má variabilné časovanie ventilov a pri predbiehaní sa motor ochotne nechá vytočiť do vyšších obrátok. Nemusíte mať obavy, že by stratil energiu, naozaj sa s ním dá plynulo prebiehať i mimo mesto. O mestskej premávke, kde sa potuluje veľa leňochodov, ani nehovoriac. Pravda, nikto nemusí jazdiť na hranici rýchlostného limitu, no potom nemá nárok na urazenosť, ak ho svižne predbehne Picanto. Nad 3000 otáčok motor potiahne, ako keby ho pokropili živou vodou a vo svojom segmente je určite výraznou individualitou.

picanto-5456g.jpg

Radenie rýchlostí je príjemne hladké, brzdy reagujú dostatočne účinne, vhodným pomocníkom je indikátor radenia rýchlostných stupňov. Medzi výhody v uličkách mesta patrí malý polomer otáčania. Motor pracuje ticho, podvozok pomerne dobre tlmí nerovnosti vozovky. Takže aj pri rýchlosti 90 - 100 km/h je v kabíne minimálny hluk. V zákrute Picanto sedí ako prilepené, takže zručný šofér prejde i pravouhlú zákrutu päťdesiatkou bez brzdenia.

picanto-5455g.jpg

Aj keď výrobcom deklarované hodnoty spotreby sú dostatočne vzdialené od reality, Picanto patrí medzi úsporné autá. Päť rýchlostných stupňov postačuje. Prevažne sme jazdili po meste a priemerná spotreba sa udržala tesne pod 6 litrami. Pri rýchlosti 100 km/h nám displej ukázal spotrebu 4,2 litra, pri 130-ke to bolo 6,3 l. Dojazd 500 km patrí vzhľadom na veľkosť a určenie auta medzi výborné hodnoty.

picanto-5452g.jpg

Základné údaje testovaného auta

Kia Picanto 1,0 MPI
Objem motora (cm3) 998
Výkon (kW/k) 50/69
Krútiaci moment (Nm) 95
Max. rýchlosť (km/h) 153
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 14,4
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 4,2

Cena testovanej verzie 8 990 €
Najlacnejšia verzia 8 690 €

+ Plusy
Priestor pre štyroch dospelých pasažierov
Dynamika jazdy, malý polomer otáčania
Podvozok výborne tlmí nerovnosti vozovky
- Mínusy
Manipulácia s operadlami zadných sedadiel
Otváranie auta kľúčikom

 

 

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri