Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

Odvaha a kreativita po francúzsky

Monday, 25. 04. 2011 - 21:07, Ivan Václavík   

Odvaha a kreativita po francúzsky

Na 21. bratislavskom autosalóne predstavil Citroën na ploche 1 450 m2 širokú paletu produktov, pre ktoré sú charakteristické kreativita, nové technológie a odvaha. Z nového modelu C4 doslova sála pozitívna energia. Po vzore Citroënu C5 a C3 aj nový Citroën C4 dokazuje prednosti francúzskej značky. Na autosalóne ho predstavili v troch verziách. Medzi najpodstatnejšie inovácie patrí použitie mikrohybridnej technológie e-HDi.

cit-c4-068g.jpg

V modelovom rade C5 videli návštevníci aj exkluzívnu technológiu značky, pruženie Hydractive, ktoré zosobňuje jedinečné spojenie dynamiky a komfortu, čo cestujúcim zaručuje dostatok pohodlia.

c-zero10113007g.jpg

Nulové emisie, nulová spotreba paliva, nulový hluk sú základné charakteristiky prvého elektrického vozidla na Slovensku C-ZERO. Ďalším novým dôkazom Créative Technologie, ktorý prichádza po modeli DS3, je DS4. Perfektne zapadá do technológie radu DS a prináša silnú dávku štýlu, zmyselnosti, tvarov a vycibrenosti.

ds4-06246g.jpg

DS4 prichádza s novou siluetou vyššie posadeného 4-dverového kupé a spája dynamiku s úžitkovou hodnotou. Toto auto získalo v januári 2011 ocenenie Najkrajšie auto roka od medzinárodnej poroty Festival Automobile International.

cit-ds3-racing88003g.jpg

Aj v komerčnej ponuke značky sa teraz nachádza vozidlo, ktoré prešlo úpravami inžinierov z oddelenia Citroën Racing - model DS3 Racing s výkonom 200 koní pod kapotou, ktoré mohli vidieť aj účastníci salónu v Bratislave.

Citroën C3, ktorého čelné sklo Zenith prináša jedinečný kontakt s vonkajším svetom a poskytuje vodičovi i spolujazdcovi výhľad rozšírený až o 80° sa na salóne predstavil v limitovanej edícii Chrome. Limitovaná séria predstavuje plne vybavenú verziu mestského vozidla s exkluzívnymi chrómovanými doplnkami karosérie a ozvláštneným interiérom.

c-zero10113035g.jpg

Citroën C3 Picasso, ktorý dva roky po uvedení stále zvyšuje svoj podiel na trhu, sa na salóne predstavil v limitovanej sérii Color Concept v módnej bielej farbe, so špecifickými doplnkami karosérie vo farbe Bitter lemon a s diskami z ľahkých zliatin s diamantovaním rovnako v zelenej Bitter lemon. Táto verzia podčiarkuje jeho mladosť a hravosť, ktoré ho predurčujú byť vozidlom pre mladých, aktívnych ľudí a mladé rodiny.

Úžitkový automobil Berlingo sa predstavil vo verzii XTR, ktorá sa vyznačuje špecifickými doplnkami karosérie v štýle SUV a inovatívnymi riešeniami, ktoré znásobujú štedrý vnútorný priestor. Je to napríklad multifunkčná strecha Modutop s dostatkom úložného priestoru.

Modely C4 Picasso, Grand C4 Picasso a C5 prezentoval Citroën vo výbave Business, ktoré uspokoja firemnú i súkromnú klientelu. V exteriéri výstaviska Incheba boli vystavené populárne ľahké úžitkové vozidlá Jumper a Jumpy.

Tibor Szabosi;co8c7046-2.jpg

No najväčší záujem návštevníkov sústredila na seba fialová štúdia Revolte - luxusné mestské auto, ktoré po prvýkrát predstavili verejnosti na autosalóne vo Frankfurte pred dvoma rokmi. Svojím dizajnom je odvážne, ale zároveň je to ekologické vozidlo s hybridným motorom.

Tibor Szabosi;co8c7043-2.jpg

Citroën je prvým európskym výrobcom, ktorý ponúka do svojich vozidiel možnosť prikúpiť si prístup na internet (Citroën WiFi On Board). Toto zariadenie umožňuje cestujúcim, aby počas jazdy naplno využívali možnosti plnohodnotného prístupu na internet a využili tak čas, ktorý trávia presúvaním sa z miesta na miesto.

Tibor Szabosi;co8c7045-1.jpg

V súčasnosti je Citroën prítomný v 80 krajinách a v roku 2010 predal 1 460 000 vozidiel. Má v ponuke dve plne elektrické vozidlá, modely využívajúce mikrohybridnú technológiu e-HDi a čoskoro uvedie Full hybrid - Hybrid4.

citroen-ds5-006g.jpg

Početné zastúpenie mal Citroën aj na 14. ročníku autosalónu v Šanghaji, ktorý bol pre novinárov prístupný už 19. a 20. apríla. Nečudo, veď ide o jedinečnú príležitosť zapôsobiť na najväčšom automobilovom trhu sveta. Francúzska automobilka tu uviedla vo svetovej premiére model DS5, ktorý doplnil na trojlístok už známe modely DS3 a DS4. Do predaja sa dostane koncom roku 2011. Karoséria tejto limuzíny meria na dĺžku 4,5 metra, objem kufra je 465 litrov.

citroen-ds5-008g.jpg

Citroën DS5 je prvým vozidlom značky, ktoré dostalo technológiu Hybrid4. Ide o plne hybridný pohon, ktorý kombinuje výkony naftového motora HDi a ekologickú účinnosť elektrického pohonu. Použitie hybridného pohonu zabezpečuje športové jazdné vlastnosti (výkon 147 kW/200 k, pohon štyroch kolies, jazdu na elektrický pohon v mestách a podporu elektromotora pri zrýchľovaní) spolu s veľmi nízkymi hodnotami emisií CO2 (99g/km).

c-zero10113021g.jpg

Spoločnosť Dong Feng Citroën pôsobí v Číne už vyše 20 rokov a vo svojej výstavnej expozícii predstavila kompletný aktuálny výrobný program. Okrem toho videli návštevníci plne elektrické mestské vozidlo C-Zero, ako aj štúdie Survolt Artcar a Lacoste.

cit-metropolis001g.jpg

A veľkú pozornosť pútala aj štúdia Metropolis, ktorá je výsledkom práce štylistického štúdia v Šanghaji a predstavuje vôľu značky ponúknuť inovácie aj v exkluzívnom segmente.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri