Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

Octavia Tour prvej generácie odchádza do histórie

Tuesday, 09. 11. 2010 - 21:44, Ivan Václavík   

Octavia Tour prvej generácie odchádza do histórie

Modelový rad Octavia je hlavným pilierom úspechu značky Škoda. Pri prerode spoločnosti Škoda Auto na celosvetovo úspešnú automobilku hrala Octavia Tour prvej generácie, vyrábaná od roku 1996, kľúčovú úlohu. Posledné vozidlo s poradovým číslom 1 442 126 teraz v závode vo Vrchlabí uzatvára výrobu tohto modelu.

skoda-octavia-2150g.jpg

Úspešné ťaženie Octavie však ďalej pokračuje aktuálnou druhou generáciou Octavia Tour. Pred niekoľkými týždňami navyše česká automobilka prezentovala prvý koncept vozidla s čisto elektrickým pohonom v podobe štúdie Octavia Green E Line. Už na budúci rok má na cesty vyraziť testovacia flotila elektromobilov.

skoda-octavia-green-e-line-foto2g.jpg

Prvá Octavia v novodobej histórii spoločnosti zišla z výrobnej linky v roku 1996 a bola prelomovým modelom, ktorý svojou kvalitou, dizajnom, jazdnými vlastnosťami a cenou pomohol zmeniť imidž značky Škoda. Tá sa stala synonymom pre spoľahlivé autá, zamerané na tých, ktorí hľadajú praktické a bezpečné rodinné vozidlo. Plánovanie výroby sa začalo už v roku 1992 a Octavia sa stala prvým automobilom vyvinutým vo vlastnej réžii značky po tom, čo sa Škoda Auto stala súčasťou koncernu Volkswagen. V roku 1998 prišiel variant kombi a neskôr aj model s pohonom všetkých štyroch kolies. V roku 2000 nasledovala modernizácia Octavie.

skoda-octavia-0050g.jpg

Počas svojho pôsobenia prišla s novými motormi aj technológiami. Tam patrí automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, šesťstupňová prevodovka, kotúčové brzdy na zadnej náprave, ale aj prvky bezpečnosti ako ESP, ASR alebo EDS. Octavia tiež predstavila prvé pohonné agregáty s turbodúchadlom v histórii značky – a to benzínové aj naftové. Zlomová bola tiež technológia vstrekovania pri naftových motoroch. Nastal tu prechod zo vstrekovania „do komôrky“ na priamy vstrek (TDI/SDI).

skoda-octavia-4x4-kuzminag.jpg

Octavia znamenala pre spoločnosť Škoda Auto aj revolúciu v dizajne. Dôkazom je napríklad česká Národná cena za dizajn v roku 1999, ale taktiež samotné vozidlo, ktoré je atraktívne pre svojich zákazníkov už 14 rokov od počiatku jeho predaja. Úplne nové poňatie karosérie v podobe liftback dodnes dopĺňa bezkonkurenčný objem batožinového priestoru v tejto triede, čo uľahčuje jeho využitie pri nakladaní a vykladaní batožiny. Karoséria liftback sa stala jedným z poznávacích znakov tohto úspešného modelového radu.

skoda-octavia-tour-iig.jpg

Octavia prvej generácie získala niekoľko ocenení: v súťaži Car of the Year, či Najlepšie vozidlo v kategórii kombi vo Veľkej Británii. Na tieto významné ocenenia nadviazala Škoda Auto v roku 2004 modelom Octavia druhej generácie, ktorý prešiel v roku 2008 modernizáciou. Nespočetné množstvo ocenení, medzi ktorými sú napríklad Auto Trophy 2008 a 2009, AutoBest 2010, či Best Family Car 2010 sú jasným potvrdením úspešného pôsobenia modelového radu Octavia.

skoda-octavia-green-e-lineg.jpg

Do dnešného dňa predala Škoda Auto vyše 2 862 000 vozidiel Octavia po celom svete. V ponuke je široká paleta modelov od naftovej a benzínovej športovej verzie RS po variant Scout na voľný čas so zvýšenou svetlou výškou a balíkom určeným na zlé cesty. Pre zákazníkov, ktorí kladú dôraz na komfort a luxus, je v ponuke výbava Laurin & Klement, ekologicky orientovaných vodičov osloví verzia GreenLine so zníženou spotrebou a emisiami CO2.

skoda-octavia-rs2g.jpg

Úspechy modelu Octavia ďalej rozvíja koncept Green E Line, ktorý predstavila Škoda Auto na nedávnom jesennom medzinárodnom autosalóne v Paríži. Vozidlo poháňané elektromotorom uvidíme na cestách už v roku 2011, a to v rámci testovacej flotily, ktorá bude zbierať skúsenosti pre ďalší vývoj sériovo vyrábaného elektromobilu.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri