Octavia III so širokým vejárom možností
Nádherne zasnežená Zochova chata pri Modre privítala novú, tretiu generáciu Škody Octavia roztvorenou bielou náručou. Na organizátorov prezentácie kládla táto akcia mimoriadne nároky, no všetko zvládli profesionálne a motoristickí novinári si prišli na svoje po všetkých stránkach. Tobôž, že medzi nás zavítal hlavný dizajnér českej značky Jozef Kabaň, aby nám pohovoril o svojej práci pri navrhovaní dizajnu nového modelu.
Nová Octavia využíva súčasné technológie, v bohatej základnej výbave je už ESC s multikolíznou brzdou, sedem airbagov a multimediálny informačný systém s autorádiom Blues. Ceny sa začínajú na sume 13 990 eur za verziu Octavia Active, ktorá má pod kapotou motor 1,2 TSI s výkonom 63 kW (85 k). Priaznivcov Octavie iste poteší, že základná cena modelu zostáva takmer nezmenená. Samozrejmosťou u tohto auta je, že zostal zachovaný veľkorysý priestor v kabíne i v kufri.
Pritom už v základnej verzii je klimatizácia s chladenou schránkou pred spolujazdcom, elektricky ovládané okná vpredu, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, svetlá na denné svietenie (integrované vo svetlometoch) a centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním.
Základná cena Octavie vo verzii Elegance, čo je najvyšší stupeň výbavy, s preplňovaným motorom TSI (s výkonom 77 kW) je 18 090 €. Cena najdrahšej Octavie 2,0 TDI so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG je 25 000 €. Podľa toho, aké ďalšie doplnkové vybavenie si kupujúci zvolí, cena ešte narastie.
Mimoriadny komfort na palube zvyšuje vo verzii Elegance nielen plne automatická dvojzónová klimatizácia Climatronic, ale tiež vyhrievané predné sedadlá, elektricky ovládané okná vpredu aj vzadu (vrátane detskej poistky) i vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním a senzorom vlhkosti. Štyri ďalšie reproduktory vzadu zlepšujú pôžitok z počúvania rádia všetkým členom posádky. Nevedno prečo sú zadné parkovacie senzory vyhradené až pre vybavenie Elegance - privítali by sme ich už v základnej verzii. Rovnako aj háčiky na tašku v batožinovom priestore. Sú to drobnosti za málo peňazí, ale majiteľovi Octavie by určite urobili veľkú službu.
Napriek sťaženým podmienkam na zasnežených vozovkách sme si testovaciu jazdu neodpustili. Prvé dojmy sa dajú zhrnúť nasledovne: vynikajúce brzdy, zanedbateľná hladina hluku v kabíne, vynikajúce kúrenie (aj pri dieselových motoroch), dobrá stabilita na vozovke, dobrý výhľad spoza volantu a všade dostatok priestoru.
Už teraz sa tešíme na testovanie tretej generácie Octavie, ktorá môže byť silným hráčom na ihrisku nižšej strednej triedy, kde sú súpermi najmenšie modely BMW, ale aj Hyundai i30, Chevrolet Cruze, Kia Ceed, či francúzske alebo japonské značky. A samozrejme VW Golf z rovnakého koncernu.
Pre tretiu generáciu Octavie bude k dispozícii osem motorizácií: štyri benzínové motory TSI a štyri naftové agregáty TDI s vysokotlakovým vstrekovaním Common Rail. Z hľadiska možností výberu roztvára značka Škoda v segmente C naozaj široký vejár.