Nový Opel Insignia v znamení revolúcie
Modelová ofenzíva značky Opel pokračuje novým modelom Insignia, ktorý bude mať svetovú výstavnú premiéru na 65. frankfurtskom autosalóne (12. - 22. septembra 2013). Špičkový model značky Opel upúta modifikovaným dizajnom karosérie a interiéru, čím zvyšuje exkluzivitu tohto automobilu v duchu filozofie značky spájať "sochárske umenie s nemeckou presnosťou".
Nové turbodúchadlom prepĺňané benzínové motory sú vybavené priamym vstrekovaním paliva a dosahujú výkony 125 kW (170 k), respektíve 184 kW (250 k). Turbodieselový agregát sa môže pochváliť výkonom 103 kW (140 k), spotrebou len 3,7 l/100 km a emisiami na úrovni iba 99 g/km. Doteraz oslovil Opel svojím modelom Insignia vyše 580 000 zákazníkov o celom svete.
Pri vylepšovaní interiéru sa konštruktéri značky Opel sústredili na tri hlavné kritériá: prehľadné, jednoduché a intuitívne ovládanie; možnosť individualizácie a taktiež komfort pre vodiča, aby bolo jeho odpútanie pozornosti od premávky čo najmenšie.
Úplne nová, elegantná stredová konzola obsahuje najmodernejšie technológie a funkcie. Ovládací panel bol významne zjednodušený. Teraz je na ňom iba niekoľko tlačidiel, takže ovládanie systému je rýchle a intuitívne.
Systém infotainmentu novej generácie modelu Insignia sa ovláda prostredníctvom farebného dotykového Z úvodnej obrazovky hlavného menu - monitor s uhlopriečkou 8 palcov (20,3 cm) - má vodič prístup k ovládaniu všetkých funkcií, ako sú predvolené rozhlasové stanice, pripojenie smartfónu alebo navigácia s trojrozmerným zobrazovaním mapy.
Jednotlivé funkcie sa dajú ovládať okrem dotykového monitora aj pomocou hlasového ovládania a novej dotykovej ovládacej plôšky (touchpad). Systém infotainmentu sa dá individualizovať - vodič si môže uložiť až 60 osobných favoritov (zoznamy skladieb, telefonické kontakty, adresy pre navigáciu).
Touchpad je ergonomicky integrovaný v stredovej konzole a umožňuje rýchly a intuitívny prístup k jednotlivým funkciám. Na plôšku môže vodič prstom písať písmená - napríklad pri vyhľadávaní skladby v prehrávači alebo pri zadávaní adresy v navigačnom systéme.
Vyspelý systém hlasového ovládania sa dá jednoducho aktivovať tlačidlom na volante a reaguje aj na celý pojem - napríklad zadanie kompletnej adresy pre navigáciu.
Konštruktéri značky Opel realizovali množstvo vylepšení na podvozku, vrátane tlmičov, stabilizátorov a riadenia. Tieto modifikácie prispeli k zníženiu prenosu hluku a vibrácií do karosérie a zvyšujú celkový komfort.
Široké portfólio motorov doplnili nové pohonné agregáty. Nastupujúci Opel Insignia poskytuje na výber motory pre tri druhy paliva - benzín, naftu a skvapalnený ropný plyn LPG (Liquefied Petroleum Gas); ich výkonové rozpätie siaha od 81 kW (110 k) až po 239 kW (325 k).
Štvordverový a päťdverový model so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop spotrebujú iba 3,7 litra nafty na 100 km v kombinovanom cykle (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) - čo sú špičkové hodnoty v tejto triede vozidiel. Pritom sa obidve verzie turbodiesla vyznačujú vynikajúcim krútiacim momentom - motor s výkonom 88 kW (120 k) dosahuje 320 Nm a motor s výkonom 103 kW (140 k) dokonca až 370 Nm - vďaka automatickej funkcii overboost.
Špičkovou naftovou pohonnou jednotkou v modelovom rade Insignia je naďalej štvorvalec 2.0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW (195 k). Tento vysoko výkonný turbodiesel s dvojstupňovým sekvenčným prepĺňaním turbodúchadlami rozličnej veľkosti dosahuje pôsobivý maximálny krútiaci moment 400 Nm, pričom obzvlášť vyniká spontánnou reakciou a výborným výkonom v širokom rozsahu otáčok.
V ponuke benzínových motorov vyčnievajú nad ostatné dva turbodúchadlom prepĺňané štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva: 2.0 SIDI Turbo s výkonom 184 kW (250 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm, ako aj 1.6 SIDI Turbo najnovšej generácie s výkonom 125 kW (170 k) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, resp. až 280 Nm s funkciou overboost. Obidva motory SIDI (Spark Ignition Direct Injection) sa vyznačujú vynikajúcim priebehom výkonu a krútiaceho momentu v spojení s vysokou kultúrou chodu a priaznivou spotrebou paliva.
Štandardne sa montujú v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop, na želanie sa montuje nová 6-stupňová automatická prevodovka s nízkymi trecími stratami. Okrem pohonu predných kolies sa motor 2.0 SIDI Turbo dá kombinovať aj s pohonom všetkých kolies.
Ako alternatívna a extrémne ekonomická pohonná jednotka je v modelovom rade Opel Insignia k dispozícii turbodúchadlom prepĺňaný motor 1.4 LPG, optimalizovaný na používanie skvapalneného ropného plynu. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm. Tento motor spĺňa - rovnako ako východisková benzínová verzia - prísnu budúcu emisnú normu Euro 6. Spotreba paliva je 7,6 l/100 km (Sports Tourer: 7,9 l/100 km) v kombinovanom cykle podľa metodiky EÚ a s hodnoty emisií CO2 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2).
Bočná silueta verzií Insignia sedan a hatchback je teraz výraznejšie diferencovaná odlišným vyhotovením zadnej časti karosérie. Pri päťdverovej karosérii lomená línia zadných stĺpikov karosérie nekončí skôr, ako dosiahne koniec dverí batožinového priestoru so spojlerovou hranou, čím evokuje siluetu klasického kupé. Pri štvordverovej karosérii línia zadných stĺpikov pokračuje až po spojler na veku batožinového priestoru, čím opticky predlžuje elegantný sedan.
Nový Opel Insignia prináša aj množstvo prvkov high-tech, zvyšujúcich bezpečnosť a komfort. Patria k nim rozličné asistenčné systémy na báze radaru a kamery od adaptívneho tempomatu cez monitorovanie mŕtveho uhla, protikolízny výstražný systém, parkovací asistenčný systém druhej generácie, predné sedadlá premium s certifikátom AGR až po systém odomykania a štartovania bez kľúča Open & Start.