Nové myslenie prináša nové možnosti
Hyundai zverejnil prvé fotografie nového modelu i40, ktorý bude mať svetovú výstavnú premiéru na ženevskom autosalóne 2011. Debut modelu i40 prichádza práve v čase, keď značka Hyundai zavádza svoj nový slogan „Nové myslenie. Nové možnosti" (New Thinking. New Possibilities).
Novinka i40 je prvým modelom značky Hyundai strednej triedy (segment D), vyvinutým špeciálne pre európsky trh. Pohonné ústrojenstvo, vybavenie a použité technológie sú špecificky prispôsobené vkusu európskych zákazníkov. V Ženeve bude vystavený Hyundai i40 ako kombi, keďže v Európe ho začnú predávať ako prvé. Limuzína bude nasledovať v priebehu roka 2011.
Najnovší model s rýdzo európskou identitou navrhli a skonštruovali v európskom výskumnom a vývojovom centre značky Hyundai v nemeckom Rüsselsheime. Charakteristickú tvár nového modelu vytvára typická šesťuholníková maska chladiča, orámovaná prednými reflektormi.
V súlade so záväzkom značky Hyundai vyrábať produkty premium dostupné pre každého, má i40 vysokú úroveň štandardného vybavenia. Z toho tri prvky predstavujú novinku v tejto triede: vyhrievané sedadlá s nastaviteľným sklonom vpredu a vzadu, vyhrievaný volant a aktívny systém, ktorý automaticky odstráni zahmlenie predného okna. S novým naftovým motorom 1,7 litra vypúšťa i40 do atmosféry iba 113 g CO2 na kilometer, čo predstavuje najlepšiu hodnotu v triede.
Okrem modelu i40 bude v expozícii značky Hyundai na ženevskom autosalóne vystavené aj revolučné kupé Veloster s usporiadaním bočných dverí 1+2, ktoré začnú v Európe predávať v druhom štvrťroku 2011.
Vystavená bude tiež štúdia Curb, demonštrujúca najnovšiu telematickú technológiu Hyundai a špecifický mestský dizajn. Obidva tieto automobily mali svetovú výstavnú premiéru v januári 2011 na North American International Auto Show v Detroite a v Ženeve absolvujú svoju európsku premiéru. O oboch píšeme v samostatných článkoch.
Spoločnosť Hyundai Motor založili v roku 1967 a neskôr sa rozrástla na Hyundai Motor Group, ktoré je momentálne štvrtým najväčším automobilovým výrobcom na svete. Má vyše 25 dcérskych spoločností. Hyundai Motor má šesť výrobných závodov mimo Južnej Kórei, v roku 2010 spoločnosť celosvetovo predala približne 3,6 milióna vozidiel. Automobily Hyundai sa predávajú v 186 štátoch sveta v sieti 5 300 autorizovaných predajcov.