Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Nissan Pulsar 1,2 DIG-T

Thursday, 19. 02. 2015 - 22:05, Ivan Václavík   

Nissan Pulsar 1,2 DIG-T

Pulsar dvíha pulz a získava si aj rešpekt: Namiesto tradičnej Almery, ktorú niektorí u nás premenovali na almaru, nasadil Nissan do segmentu C model s názvom Pulsar. Na prvý pohľad pôsobí skôr konzervatívne, uhladene, čo môže ovplyvniť i farba karosérie. Kvalita interiéru je však na vysokej úrovni a tým si Pulsar získava rešpekt.

pulsar-9982g.jpg

Pohodlné sedadlá s protišmykovým čalúnením sú príjemné, predné majú dvojstupňové vyhrievanie. Na vyšší posed si treba chvíľku zvykať. Pasažieri na zadných sedadlách majú k dispozícii veľkorysý priestor, čo je dané vyššou stavbou karosérie. Postačuje aj základný objem kufra 385 litrov. Po sklopení zadných operadiel je to 1 395 litrov. Ak sklopíte sedadlo spolujazdca, odveziete predmety dlhé až 2,5 metra.

pulsar-9990g.jpg

Jednotlivé tlačidlá na prístrojovom paneli sú rozmiestnené prehľadne, ale na multimediálnom systéme ich treba doslova hľadať. Napríklad voľba rozhlasových staníc počas jazdy je veľmi komplikovaná a dotyk prstom občas minie zamýšľaný cieľ. Informácie o spotrebe a kilometroch sú prehľadné, jednotlivé položky sa posúvajú oboma smermi páčkou na ľavom ramene volantu, kde je tiež ovládanie rádia. Na pravom ramene je zrozumiteľné ovládanie tempomatu a tiež telefónu.

pulsar-9984g.jpg

Vstup do auta je bezkľúčový, stačí stlačiť tlačidlo na kľučke dverí. Štartuje sa tlačidlom, motor je perfektne odhlučnený, prakticky ho v kabíne vôbec nepočuť. Nízka hladina hluku je až nezvyčajná. Motor z dielne aliančného partnera Renault reaguje pokojne, ale je pružný a môžete ho bez obáv vytočiť aj do vyšších otáčok. Pulsar sa rozbehne, no odporúčame počítať s rezervou najmä pri predbiehaní. Reakcia motora na zošliapnutie plynového pedálu je totiž pozvoľná.

pulsar-9988g.jpg

Ak máte radi pohodlnú jazdu rýchlosťou 100 - 120 km/h, môžeme vám Nissan Pulsar s benzínovým motorom 1,2 DIG-T odporúčať. Okrem tohto motora je v ponuke ešte dieselový agregát 1,5 dCi a k nim by mal v tejto sezóne pribudnúť benzínový 1,6 DIG-T s výkonom 140 kW (190 k).

pulsar-9983g.jpg

Vráťme sa však k testovanému vozidlu. Radenie šiestich rýchlostných stupňov je presné, páka sa pohybuje na krátke vzdialenosti. Volant reaguje citlivo, na náš vkus však má zbytočne veľký priemer. Komfortný podvozok výborné tlmí nerovnosti vozovky, ostré brzdy reagujú okamžite. Testovaná verzia bola vybavená pohotovo reagujúcim systémom stop&start, svetelnou signalizáciou prítomnosti vozidla vo vedľajšom pruhu, ako aj pípaním pri nechcenom vybočení z jazdného pruhu. Indikátor odporúčaného radenia rýchlostí sa nachádza na displeji pred vodičom. Sympatické je, že po vypnutí motora sa na displeji ukáže dosiahnutá spotreba počas jazdy a tiež najnižšia hodnota vôbec.

pulsar-9992g.jpg

Kamera sleduje pri cúvaní nielen situáciu za vozidlom, ale aj okolo neho. Tlačidlom na stredovej konzole sa dá obraz prispôsobiť požiadavke šoféra. Takže aj menej skúsený vodič má výborný prehľad o prípadných prekážkach, respektíve blízkosti chodníka.

pulsar-9986g.jpg

V priebehu testovania sme si uvedomili, že Pulsar nie je stavaný na pretekárske okruhy. Pri rýchlejšom prejazde zákruty sa mierne nakláňa. Neoslnil nás ani dojazd - iba 450 kilometrov na jednu nádrž. Je to dané menším objemom nádrže - len 46 litrov, čo limituje najmä presuny na väčšie vzdialenosti.

pulsar-9987g.jpg

Pri úspornej jazde sme mali priemernú spotrebu 6,4 litra, dlhodobý priemer v kombinovanom režime bol 6,6 litra. Ako už v minulosti, aj teraz odporúčame tým, ktorí chcú jazdiť s malou spotrebou, aby držali otáčky motora tesne v blízkosti hodnoty 1 200. S tempomatom sme mali pri stovke priebežnú spotrebu 4,7 litra, na diaľnici pri 130 km/h to bolo 6,8 l.

pulsar-9994g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Nissan Pulsar 1,2 DIG-T

Objem motora (cm3) 1 197
Výkon (kW/k) 85/115
Krútiaci moment (Nm) 190
Max. rýchlosť (km/h) 190
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,7
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,0
(Skutočná spotreba pri teste 6,6)

Cena testovanej verzie 17 650 €
Najlacnejšia verzia 14 950 €

+ Výrazné plusy
Mimoriadne tichý chod motora
Komfortný podvozok, ostré brzdy
Kamera sleduje situáciu za autom i vôkol neho
- Najväčšie mínusy
Malé tlačidlá multimediálneho systému
Pozvoľné zrýchľovanie
Malý objem benzínovej nádrže

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri