Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai i20 1,4 MPi Style a 1,25 MPi Comfort

Tuesday, 10. 02. 2015 - 15:31, Ivan Václavík   

Hyundai i20 1,4 MPi Style a 1,25 MPi Comfort

Po testovaní verzie s motorom 1,4 MPi sme si hneď nasledujúci týždeň sadli aj za volant modelu Hyundai i20 s menším benzínovým motorom 1,25 MPi. Ten by mal mať (podľa výrobcu) asi o pol litra nižšiu priemernú spotrebu, no na druhej strane horšie zrýchlenie. Tak si oba porovnajme prakticky v rovnakom čase.

hyundai-i20-498g.jpg

Interiér je v zásade rovnaký, záleží na stupni vybavenia a priplatení za niektoré prvky. Zásluhou dostatočne veľkého vstupného otvoru sa do oboch verzií dobre nastupuje na zadné sedadlá. Batožinový priestor disponuje základným objemom 326 litrov, po sklopení zadných operadiel je k dispozícii až 1 036 litrov.

hyundai-i20-9957g.jpg

Predné sedadlá sú pohodlné, anatomicky dobre tvarované, takže podržia telo aj pri ostrejšom prejazde zákruty. Vyhrievané obe predné sedadlá (v troch stupňoch), ako aj vyhrievaný veniec volantu (za príplatok 500 €) potešia najmä v mrazivých ránach. Tieto vymoženosti mala aj verzia Comfort s motorom 1,25 MPi a výkonom 62 kW.

Šoféri v každej z oboch verzií si budú určite pochvaľovať veľkú plochu vonkajších zrkadiel (sklápateľných v 1,4), ako aj intenzívne vyhrievanie čelného skla (len vo verzii 1,4 MPi).

hyundai-i20-9956g.jpg

Škoda, že zrýchlenie tohto auta – a to platí pre obe verzie – je iba priemerné. Hoci pri využívaní vyšších otáčok (za cenu zvýšenej spotreby) sa dá jazdiť celkom svižne. Podvozok má totiž určite na viac, veď v zákrutách má Hyundai i20 výbornú stabilitu a dokáže nielen držať zvolenú stopu, ale aj výdatne tlmiť nerovnosti vozovky. Keďže motor má tichý chod, a to aj pri vyšších otáčkach, jazda s malým Hyundaiom i20 je príjemná aj na dlhšej trase.

hyundai-i20-9958g.jpg

K pohodliu v Hyundai i20 (1,4 Style, aj 1,25 Comfort) prispieva tempomat s ovládaním na pravom ramene volantu; na ľavom ramene sú tlačidlá na ovládanie rádia a telefónu. V oboch modeloch patrí k užitočným bezpečnostným prvkom aj osvetlenie zákruty po natočení volantu. Rovnako i signalizácia nechceného opustenia jazdného pruhu. Brzdy reagujú dostatočne účinne už po ľahkom stlačení pedálu. Tichý motor spolupracuje so 6° (v prípade 1,4 MPi), respektíve s 5° manuálnou prevodovkou.

hyundai-i20-9959g.jpg

V úzkych mestských uliciach ocení vodič malý polomer otáčania - len 5,1 metra. V premávke zasa presné radenie prevodových stupňov a celkovo citlivé dávkovanie plynu, ktorým môže pozitívne ovplyvniť spotrebu, ak nechce využívať tempomat.
Na ceste prvej triedy sme dosiahli so silnejšou verziou pri rýchlosti 100 km/h priebežnú spotrebu v rozmedzí 4,8 - 5,5 litra, na diaľnici pri 130-ke to bolo 6,2 litra a priemer v kombinovanom režime sa ustálil na hodnote 6,4 litra na 100 km. Dojazd 800 kilometrov platí pri úspornej jazde rýchlosťou okolo 100 km/h.

hyundai-i20-9963g.jpg

Rovnako dobrý dojazd 800 km sme zaznamenali aj so slabšou verziou, avšak zostali sme prekvapení nad priemernou spotrebou vyše sedem litrov. So zaradenou päťkou a pri aktivovanom tempomate bola priebežná spotreba pri stovke 4,8 litra, ale na diaľnici pri 130-ke 7,4. Aj priemerná spotreba bola vyššia v porovnaní s 1,4 MPi - displej nám ukázal 6,7 litra, takže subjektívne hodnotíme „slabšiu" verziu 1,25i ako menej úsporné auto.

hyundai-i20-9964g.jpg

Nie je ani vyslovene mestské vozidlo, keďže tam sa pohybovala priebežná spotreba na hranici 8 litrov. V tomto kontexte teda môžeme považovať verziu 1,25 MPi Comfort  za výhodnú kúpu len kvôli nižšej cene a hodnotnému interiéru. Z hľadiska spotreby určite nie, aj keď výrobca deklaruje opak.

hyundai-i20-9966g.jpg

Napokon malá poznámka na okraj: nielen značka Opel, ale aj Hyundai má vývojové centrum v nemeckom Rüsselsheime. Počas testovania sme si uvedomili, že dva tímy konštruktérov vytvorili veľmi podobné modely. Dokonca v kabíne majú takmer zhodný priestor, až je namieste otázka: je to len zhoda náhod? V každom prípade sú dnes na trhu žiadané oba modely dvoch rôznych značiek. Nečudo, veď sa osvedčili už v testoch predchádzajúcich tomuto a na Slovensku sa im darí aj pri získavaní podielu na trhu.

hyundai-i20-9970g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Hyundai i20 1,4 MPi

Objem motora (cm3) 1 368
Výkon (kW/k) 74/100
Krútiaci moment (Nm) 134
Max. rýchlosť (km/h) 184
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,5
(Skutočná spotreba pri teste 6,4)

Cena testovanej verzie 12 590 €
Najlacnejšia verzia 8 990 €

+ Výrazné plusy
Tichý chod motora, dojazd 800 km
Dobrá aerodynamika karosérie
Vybavenie a dizajn interiéru
- Najväčšie mínusy
Len priemerné zrýchlenie

Technické údaje výrobcu auta
Hyundai i20 1,2 MPi

Objem motora (cm3) 1 248
Výkon (kW/k) 62/84
Krútiaci moment (Nm) 122
Max. rýchlosť (km/h) 170
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 13,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1
(Skutočná spotreba pri teste 6,7)

Cena testovanej verzie 11 790 €
Najlacnejšia verzia 8 990 €

+ Výrazné plusy
Tichý chod motora, dojazd 800 km
Dobrá aerodynamika karosérie
Vybavenie a dizajn interiéru
- Najväčšie mínusy
Len priemerné zrýchlenie
Vyššia spotreba na diaľnici a v meste

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri