Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Ford Transit Courier van 1,0 EcoBoost Trend

Wednesday, 28. 01. 2015 - 15:49, Ivan Václavík   

Ford Transit Courier van 1,0 EcoBoost Trend

Malý van s komfortom osobného automobilu: Vo svete dodávkových automobilov môže dnes konkurovať výrobca len vtedy, ak ponúkne zákazníkom pracovné vozidlo s komfortom osobného automobilu. Príkladom takého riešenia je van Ford Transit Courier, ktorý svojou kabínou pripomína interiér osobného auta. Hoci ide len o dvojmiestny automobil, jeho využitie je všestranné: odvezie tovar k zákazníkom alebo športové náčinie vrátane bicyklov.

transit-courier-9941g.jpg

Pre zákazníkov, ktorí hľadajú maximum priestoru a neprekáža im charakter úžitkového vozidla, bude Tourneo Courier jasnou voľbou. Ak k tomu pripočítate dnes už renomovaný trojvalcový benzínový motor EcoBoost s objemom jedného litra a výkonom 74 kW (100 k), ktorý trikrát po sebe získal titul Motor roka, rýchlo si spočítate, že máte pred sebou nevšedného partnera.

transit-courier-9951g.jpg

V kabíne sú celkom pohodlné sedadlá, ktorých výhodou je, že sa dajú posúvať v dostatočnom rozsahu, pričom sedadlo vodiča je nastaviteľné aj výškovo a nechýba mu ani integrovaná lakťová opierka. Pod sedadlom spolujazdca je praktická odkladacia schránka. Na zadnej stene je výklenok, ktorý umožňuje posúvanie sedadiel v dostatočnom rozsahu. Pod stropom dobre poslúži odkladací priestor po celej šírke kabíny. Rovnako praktická je priehradka s vekom v strede prístrojovej dosky - ako stvorená na odloženie drobností. Pred ňou je výsuvný držiak na mobil.

transit-courier-9954g.jpg

Táto dodávka s charakteristikou osobného auta ponúka naozaj dostatočný priestor - a to pre dvojčlennú posádku, aj na prevážanie tovaru. Kým blízky súrodenec z rodiny Fordov, Tourneo Courier, je zaujímavou alternatívou k MPV B-Max, nami testovaný van Transit Courier je troška z iného cesta - určený predovšetkým ako dvojsedadlový pracovný automobil, zároveň však pohodlný, dobre ovládateľný.

transit-courier-9g.jpg

Má výborne naladený podvozok, ktorý u tejto kategórie vozidiel príjemne prekvapí. Veľký nákladový priestor je prístupný cez asymetricky delené zadné dvere (otvárajú sa do pravého uhla) alebo po odsunutí bočných dverí na pravej strane, ktorými je vybavená verzia Trend. Vylepšený zaoblený dizajn dodáva vanu Transit Courier dynamický charakter, akým sa vyznačujú osobné automobily značky Ford.

transit-courier-9950g.jpg

Zvuk turbomotora pri jazde na diaľnici posádku neruší, šofér so spolujazdcom skôr vnímajú prúdenie vzduchu okolo vysokej karosérie. Dodávka je vybavená manuálnou klimatizáciou, ba aj tempomatom, ktorý sme využívali najmä na diaľnici, no dobre poslúži aj pri jazde po cestách prvej a druhej triedy mimo obce.

transit-courier-9947g.jpg

V zákrutách sa vozidlo prakticky nenakláňa a spoľahlivo drží zvolenú stopu. Brzdy reagujú okamžite a razantne. Malý benzínový motor EcoBoost dokáže ušetriť palivo bez straty výkonu - nečudo, že ho trikrát po sebe vyhlásili za Motor roka (2012, 2013, 2014).
Nový Ford Transit Courier je k dispozícii s čelnými, bočnými, ale aj stropnými airbagmi na strane vodiča i spolujazdca.

transit-courier-9945g.jpg

Polomer otáčania je približne 10,5 metra a medzi krajnými polohami volantu napočítate len 2,6 otáčky volantom. To znamená jednoduchšie parkovanie v stiesnenom priestore a lepšia je tiež pohyblivosť v úzkych uliciach. Tento malý úžitkový automobil je vhodný dopravný prostriedok najmä do mesta.

transit-courier-9946g.jpg

Na želanie zákazníka sa dodáva Transit Courier aj so sklopným sedadlom spolujazdca a sklopnou „prepážkou", ktorá umožní prevážanie dlhších predmetov (do 2,59 metra). Zároveň pomáha chrániť vodiča pred týmito predmetmi, ak ležia na sklopenom sedadle spolujazdca. Túto verziu sme však netestovali.

transit-courier-9953g.jpg

Vo vybavení testovaného vozidla nechýbala manuálna klimatizácia, na volante boli tlačidlá na ovládanie tempomatu (vpravo) a rádia (vľavo), no telefón (Bluetooth) sme museli aktivovať tlačidlami na stredovom paneli. Nepraktické bolo aj ovládanie ventilačnej zostavy prostredníctvom miniatúrnych tlačidiel na stredovej konzole. Azda v duchu presvedčenia výrobcu, že na malé auto stačia malé ovládače... Ale vysvetlite to bodrému zásobovačovi, či opravárovi, ktorý ich musia rýchlo identifikovať svojimi hrubými prstami.

transit-courier-9948g.jpg

Mínus udeľujeme tomuto vanu za maličký monitor a ešte menší kolík pod volantom, ktorým sa menia údaje o najazdených kilometroch, spotrebe, teplote ovzdušia a podobne. Dostať sa k nemu počas jazdy si vyžaduje krkolomné cvičenie. Za ergonómiu si veru tento Ford pochvalu nezaslúži.

transit-courier-9942g.jpg

Ale na druhej strane si zaslúži potlesk za veľké vonkajšie zrkadlá, rýchle ofukovanie čelného skla, výborný výhľad šikmo dopredu cez štvoruholníkové sklá pri zrkadlách, ako aj nenápadný indikátor radenia.

transit-courier-6g.jpg

Pre tých, ktorí chcú jazdiť úsporne, máme dobrú správu: napriek tomu, že prevodovka má len päť stupňov, na diaľnici s tempomatom sa dá po rovine jazdiť 130-kou s priebežnou spotrebou iba 6,5 litra a stovkou za 5,3 litra. V kombinovanom režime nám displej ukázal priemernú spotrebu 6,3 litra na 100 km a dojazd bol 600 kilometrov. EcoBoost je skutočne vynikajúci agregát, ktorý sa oplatí mať pod kapotou.

transit-courier-9943g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Ford Transit Courier 1,0 EcoBoost

Objem motora (cm3) 998
Výkon (kW/k) 74/100
Krútiaci moment (Nm) 170
Max. rýchlosť (km/h) 173
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) neudáva sa
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,4
(Skutočná spotreba pri teste 6,3)

Cena testovanej verzie 12 190 €
Najlacnejšia verzia 10 790 €

+ Výrazné plusy
Dobre utlmený zvuk motora
Výborne vyladený podvozok
Dostatočne veľký nákladový priestor
- Najväčšie mínusy
Maličký displej palubného počítača
Miniatúrne tlačidlá na stredovej konzole

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri