Nissan Note 1,4
Aj keď Nissan Note pôsobí navonok skôr konzervatívne, predná časť s modifikovanou maskou chladiča, s novým nárazníkom a tvarom svetlometov odpúta oko diváka od hranatosti karosérie. Kozmetické zmeny zasiahli aj interiér, pričom na zadné sedadlá, ktoré sú posuvné, sa bez problémov usadia i pasažieri s dlhšími nohami.
Všetky sedadlá sú dobre tvarované poskytujú primerané pohodlie a ani po absolvovaní niekoľkých stoviek kilometrov nepocítite únavu, hoci posed je trošku vyšší. Avšak niektorí práve to môžu považovať za výhodu. Objem kufra 280 litrov patrí k bežnému priemeru. Praktické je dvojité dno s delenou podlahou. Jedna časť sa dá využiť ako priečka - stačí ju zasunúť do drážky. Vtipný je odkladací priestor pod sedadlom spolujazdca.
Prehľadne je riešené ovládanie ventilácie a klimatizácie na prepracovanej stredovej konzole, kde dominujú tri kruhové ovládače. Tie združujú všetky potrebné funkcie. Tlačidlami na volante (žiaľ, je ovládaný iba výškovo) sa ovláda rádio a telefón. Najmarkantnejšou prednosťou v interiéri bol v testovanom vozidle prehľadný displej, ktorý sa dal ovládať dotykom alebo kruhovým ovládačom. Po navolení zoznamu staníc alebo zadaní údajov pre navigáciu bolo ďalšie ovládanie maximálne jednoduché.
Importér nám poskytol na test verziu s najslabším motorom 1,4 litra, na ktorého výkony sme boli veľmi zvedaví. Už od prvých kilometrov sme si na rozbitých slovenských cestách uvedomili, že podvozok veľmi dobre filtruje nerovnosti a jazda je celkom príjemná. V kabíne je pomerne ticho, avšak od 3 000 otáčok sa hluk začína stupňovať. Ani nie od motora, ale zrejme zásluhou aerodynamického odporu.
Nissan Note veľmi dobre sedí v zákrute aj pri rýchlom prejazde, mierne sa však nakláňa. Výborné sú tiež brzdy. Trošku zaostáva zrýchlenie, avšak je v súlade s deklarovanými technickými parametrami. Užitočným pomocníkom sú cúvacie senzory, majú však krátky reakčný čas a keď zaznie súvislý tón, už ste narazili na prekážku. Na to si treba zvyknúť.
Nevýhodou je iba 5° prevodovka, pričom radiaca páka má zbytočne dlhý chod. Hoci hranica maximálnych otáčok je vyznačená na úrovni 6 500, už pri 5 000 otáčkach je motor na konci so silami.
Deklarovanú spotrebu sme pri defenzívnej jazde dosiahli bez problémov, a dokonca náš priemer mimo diaľnice bol pri minimálnom hluku len 5,8 l/100 km.
Základné údaje testovaného auta
Nissan Note 1,4
Objem motora (cm3) 1 386
Výkon (kW/k) 65/88
Krútiaci moment (Nm) 128
Max. rýchlosť (km/h) 165
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 13,1
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,3
Cena testovanej verzie 11 250 €
Základná verzia 8 750 €
+ Plusy
Dostatok priestoru aj na zadných sedadlách
Logická obsluha navigácie, ergonómia
Podvozok výborne filtruje nerovnosti vozovky
- Mínusy
Hluk v kabíne pri otáčkach motora nad 3000
Len päťstupňová prevodovka
Absentuje pozdĺžne nastavenie volantu