Mikkelsena vystriedal na čele Neuville
Vďaka sobotňajšiemu odstúpeniu Mikkelsena aj Meeka dostal súboj o titul vicemajstra medzi Neuvillom a Tänakom nový rozmer. Priostruje sa. Na Hyundai však prekvapivo tlačí Latvalova Toyota.
Tak, ako si v piatok užíval šťastie, tak v sobotu mal smolu. Reč je o Andreasovi Mikkelsenovi (hyundai), ktorý už v úvode dostal na RS10 dva defekty a bol mimo hru. „Som veľmi sklamaný. Vyzeralo to na fantastický záver sezóny, no skazil som to svojou chybou," hneval sa na seba Nór. „Asi dva kilometre po štarte Newry17 som bol v pravej zákrute široký a chytil som svah. Najprv som myslel, že máme defekt iba na zadnom kolese, no ukázalo sa, že si to odnieslo aj predné a s jednou rezervou to znamenalo koniec. Mrzí ma to, lebo deväť z desiatich prejazdov by som to dal, no teraz som mal smolu." Mikkelsen síce zajtra nastúpi do nedeľňajšej etapy, no vďaka veľkej časovej penalizácii je už mimo hru.
Podobne je na tom aj Kris Meeke (citroen), ktorý nás (žiaľ) zasa nesklamal. Ír v piatok jazdil výborne a ukázal nám svoju rýchlosť. V sobotu nám však predviedol aj svoju druhú prednosť, nespoľahlivosť. Najprv na desiatke minul odbočku a pribalil si asi desať sekúnd. O dve eresky ďalej to však dopadlo oveľa horšie. Znova sa nedokázal vmestiť do úzkeho mostíka a škrtol zadkom tak, že poškodil zadnú nápravu na svojej C3-ke. Bolo vymaľované. „Po rýchlej zákrute nasledoval úzky most a škrtli sme zadným kolesom. Pokračoval som, ale o pár kilometrov ďalej som už cítil, že niečo nie je v poriadku. Po časovej kontrole sme zastali a skúsili to opraviť, no nedalo sa pokračovať a tím nás odvolal," opisuje situáciu Kris Meeke, ktorý sa rovnako do súťaže vráti v nedeľu.
Podľa očakávania sa teda v sobotu naozaj lámal chlieb. Odstúpením dvoch najrýchlejších mužov z piatku sa v čele nadýchol nového vzduchu Thiery Neuville (hyundai). Belgičan po odstúpení svojho tímového kolegu prevzal vedenie a potvrdil ho aj dnešnou štvoricou najrýchlejších časov, hoci tiež mal drobný problém s prvým rýchlostným stupňom. „Vyzerá to dobre, škoda len odstúpenia Andreasa s ktorým sme si mohli zasúťažiť," užíval si Neuville. Z ďaleka to však ešte nemá vyhraté. Prekvapivou nenápadnou jazdou s chudobným jediným víťazstvom v ereske (práve na kritickej Newry17 1) sa na Belgičana dotiahol nečakane Jari Matti Latvala s toyotou. Pred večerným diváckym superstage dokonca chvíľu aj viedol. Rozdiel bol však tak tesný, že sa o prenocovaní na čele rozhodovalo v desatinkách práve na poslednej kratučkej (1,27 km) superšpeciálke! V tej bol Neuville rýchlejší o pol sekundy a do nedeľa nastupuje s chudobným štvordesatinovým náskokom!
Trochu neprávom do úzadia sa odsunul výkon Otta Tänaka (ford), ktorý stále nestráca nádej na titul vicemajstra sveta. Na Neuvilla síce stráca približne dvadsať sekúnd, no nedeľňajšia RS18 (32 km) môže ešte pokojne zamotať poradím. „Nebol to zlý deň. Vrátili sme sa na pódium a z auta mám veľmi dobrý pocit. Popoludní sme zatlačili. Zajtra nás čaká kľukatá etapa a budeme sa musieť poriadne sústrediť, no verím v ďalšie pódiové umiestnenie," tvári sa skromne Estónec, akoby sa ani nehralo medaily v šampionáte. Jeho kolega Ogier sa umiestnením netrápi a s takmer dvojminútovou stratou nocuje na šiestom mieste. „Tento víkend nám nesadol," konštatuje Francúz od ktorého sa očakáva definitívne slovo o budúcnosti. Tak hádam zajtra sa to už dozvieme.
Záverečná etapa má na programe síce iba 64 ostrých kilometrov (päť eresiek), no tie ešte so svojim charakterom môžu byť poriadne pikantné. Nechajme sa však prekvapiť. Víťaza by sme mali poznať už niekedy nadránom.
Priebežné poradie po druhej etape austrálskej rely 2017:
1. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) 2:05:11.6
2. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) +20.1
3. Tänak / Jarveoja (Ford Fiesta WRC) +40.6
4. Breen / Martin (Citroën C3 WRC) +1:05.2
5. Paddon / Marshall (Hyundai i20 WRC) +1:21.1
6. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +1:48.2
7. Lefebvre / Moreau (Citroën C3 WRC) +3:00.2
8. Evans / Barritt (Ford Fiesta WRC) +3:25.3
9. Lappi / Ferm (Toyota Yaris WRC) +4:20.3
10. Dalton / Allen (Škoda Fabia R5) +18:23.8
...